Skærme
Fijala 3554
Problemer med viewsonicskaerme
Fra : Martin Trier Lund

Dato : 07-04-03 21:17

Hej jeg er den ulykkelige ejer af en 22' viewsonic P225f skærm.
Jeg gav omkring 6500 kr. for skærmen og havde derfor store forventninger
til den. Især glædede jeg mig til at kunne køre en opløsning på 1600x1200.
Men de viste sig, at skærmen var noget uskarp i 1600x1200, hvorfor jeg
valgte at køre 1280x1024. Men som sagt lærer man jo at holde af den skærm
man nu engang har, da man jo ikke har råd til sådan at skifte skærm hvert
halve år.

Problemet opstår:
Efter otte måneder opstod der problemer med skærmen: billedet begyndte at
bevæge sig nogle milimeter hoppende horisontalt frem og tilbage (periodisk),
ikke meget, men nok til at genere. Derfor sendte jeg skærmen retur og fik en
ny skærm (en brugt repareret skærm). Dette viste sig at være en meget dårlig
ide, for bytteskærmen havde også problemer med et ustabilt skærmbillede
hvilket opstod efter at skærmen blevet aktiveret fra pause tilstand
(screensaver). Jeg har kontaktet infocare.dk der står for garanti og
reparation og de påstår at der må være noget galt med min computer, hvilket
ikke hænger sammen da jeg har forsøgt at slutte skærmen til en anden
computer hvor de samme problemer opstod.

Er det bare mig - eller er der andre der har haft ligende episoder med
viewsonic skærme. Hvis nogen har den samme skærmmodel som mig, vil jeg gerne
høre fra dem.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-04-03 05:17

> Er det bare mig - eller er der andre der har haft ligende episoder med
> viewsonic skærme. Hvis nogen har den samme skærmmodel som mig, vil jeg gerne
> høre fra dem.

Alle CRT skærme har lidt af det problem du har oplevet.
De bliver alle lidt skæve i billedet - dvs billed skal justeres ca. 1 gang
i ugen - dette skyldes jordens magnetisk felt, der trækker lidt i billedet
både op og ned - jeg har ejet ca. 6 CRT skærme i mit liv - og de har
varieret fra Eizo, Sony over til NEC - og alle blev de lidt skæve i
billedet over tid, hvliket jeg blot justerede jænvligt.

Man kan også køre det der kaldes "Degasuss" jævnligt på sin CRT skærm -
dette skulle afmagnetisere skærmen.
Men hvis dine skævheder er FOR store - dvs hvis billedet bevæger sig
længere end 2-3 cm, så er der klart tale om fejl - for jeg taler om 0,5-2
cm afvigelse i bredde og højde - ikke mere end det.

Måske kan andre give et bedre svar - jeg har nu ikke ejet en CRT skærm i
snart 1 år - TFT skærme lider ikke af dette problem.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-03 09:45

In dk.edb.hardware.skaerm, Martin Trier Lund <trierlund@stofanet.dk>
says...
> viewsonic skærme. Hvis nogen har den samme skærmmodel som mig, vil jeg gerne

Mine 2 ViewSonic'er er de bedste skærme jeg har haft til dato (G653 og
G655).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 08-04-03 13:42

Jesper G. Poulsen wrote:

> In dk.edb.hardware.skaerm, Martin Trier Lund
> <trierlund@stofanet.dk> says...
>
> Mine 2 ViewSonic'er er de bedste skærme jeg har haft til dato
> (G653 og G655).

Ditto, omend jeg kun har én enkelt E70f...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2003, http://linuxforum.dk - did I see you there?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-03 14:04

In dk.edb.hardware.skaerm, Thomas Alexander Frederiksen
<spamtrap@mail.tele.dk> says...
> Ditto, omend jeg kun har én enkelt E70f...

G653'eren døde ved en uheld på elnettet. En nærliggende skole mistede
switche i hobetal.

Fra : Niels Sørensen

Dato : 13-04-03 09:12

"Martin Trier Lund" <trierlund@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]
> Er det bare mig - eller er der andre der har haft ligende episoder med
> viewsonic skærme. Hvis nogen har den samme skærmmodel som mig, vil jeg
gerne
> høre fra dem.

Jeg vil isge, at jeg har haft uendelig mange problemer med min Viewsonic
skærm (en P95f)!
Hvis denne tråd stadig findes kan det læses der:
(som kun handler om den aller sidste etape).

Mit problem var også, at jeg havde en defekt skærm, men blev så ved med at
modtage bytteskærme, der også havde defektr af den ene eller anden slags.
Jeg tror faktisk jeg kom igennem 5 forskellige skærme inden jeg modtog en
der var acceptabel (fejlfri).
Så det er bare med at klø på - find dig ikke i defekter på så dyr en skærm,
så argumenter din sag igen hos InfoCare.

VH Sørensen