arrg og stolt kattefar..:-)
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-04-03 20:49

Melissa har skrantet "lidt" i weekenden Hun ville ikke spise
eller drikke fra lørdag af og har faktisk slet ikke bortset, fra én
gang et par små klumper, været på bakken heller...

Så jeg har ikke lige været særlig glad heller, har haft prøvet at give
hende mad -ingen interesse, vand i en pumpe -brækkede hun op igen
efter en time
Så jeg fik fat i dyrlægen og fik en tid til i dag...
I modsætning til hvad jeg havde frygtet, var det eneste de lige kunne
hitte ud af, baseret på en grundig undersøgelse og et kig på hendes
seneste afføring, at hun har en pelsbold-forstoppelse...
Så hun fik en gang paraffinolie og skal have en gang i aften og en i
morgen så skal der være noget i bakken senest onsdag ellers skal hun
afsted igen...*suk*

Men dyrlægen sagde at hun var en rigtig flot kat og at hun blev passet
godt og at man slet ikke skulle tro at hun er 14 år , faktisk tvivlede
hun bare "lidt" på mig da jeg fortalte det ;-D

Men nu kan jeg i stedet for at skrive et farvel til Melissa sidde og
være stolt af at få ros for min pasning af hende
Skulle vist egentlig have haft hende (dyrlægen) til at skrive det så
jeg kunne bruge det som anbefaling om forhåbentlig mange år, når jeg
skal finde den næste "herskerinde" at overforkæle... ;-D
Årh jeg er bare så lettet. I ved vist godt allesammen hvad jeg mener... :lol:

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : AEK

Dato : 07-04-03 21:06

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Melissa har skrantet "lidt" i weekenden Hun ville ikke spise
> eller drikke fra lørdag af og har faktisk slet ikke bortset, fra én
> gang et par små klumper, været på bakken heller...

Uh, jeg blev helt nervøs pga. hendes alder.

> Så hun fik en gang paraffinolie og skal have en gang i aften og en i
> morgen så skal der være noget i bakken senest onsdag ellers skal hun
> afsted igen...*suk*

Hæ hæ, I skal rigtig hygge I to )

> Men dyrlægen sagde at hun var en rigtig flot kat og at hun blev passet
> godt og at man slet ikke skulle tro at hun er 14 år , faktisk tvivlede
> hun bare "lidt" på mig da jeg fortalte det ;-D

Dejligt. Du var vel ikke til at skyde igennem af stolthed *LOL*

> Men nu kan jeg i stedet for at skrive et farvel til Melissa sidde og
> være stolt af at få ros for min pasning af hende

Pyha......

> Årh jeg er bare så lettet. I ved vist godt allesammen hvad jeg mener...
:lol:

Hi hi - det kender vi godt.

Det var SKØNT, at Melissa er ok, og det på ingen måder var noget alvorligt

Giv hende en STOOOOOOR krammer fra de farlige rødder *G*

/ Anya

Fra : Ann K.

Dato : 07-04-03 22:28

Arjjj Henrik, for hunden da!!!
Jeg bliver jo helt nervøs, når du skriver sådan en indledning!!! Vil du
for eftertiden være så sød at begynde med noget i retning af:
"Bare rolig... alt er OK, men...."
Tak

Krydser fingre for at alt ordner sig uden ekstra dyrlægebesøg!!!

Mvh Ann
PS; Saga sender et venligt pandeslik og God bedring tanker til sin
veninde

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-04-03 22:48

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> [...]
> Jeg bliver jo helt nervøs, når du skriver sådan en indledning!!! Vil du
> for eftertiden være så sød at begynde med noget i retning af:

Det var lige den bedste overskrift jeg kunne komme på. For det
startede jo med arrg Melissa er syg og siden hun jo er en ældre dame
kan det jo nemt blive fatalt...

Men jeg blev da stolt hos dyrlægen, da jeg fik at vide at hun er
passet godt så det skulle også med...

> Krydser fingre for at alt ordner sig uden ekstra dyrlægebesøg!!!

Men nu må jeg se hvad der sker...

> Mvh Ann
> PS; Saga sender et venligt pandeslik og God bedring tanker til sin
> veninde

Skal hilse og sige mange tak med et stort spinbrum..

Fra : Ann K.

Dato : 07-04-03 23:16

Hej Henrik

>Det var lige den bedste overskrift jeg kunne komme på. For det
startede jo med arrg Melissa er syg og siden hun jo er en ældre dame
kan det jo nemt blive fatalt...

<> Du er skam tilgivet... jeg ville heller ikke have anet, hvad jeg
skulle have skrevet
Og som du selv siger, er Melissas tilstand jo bestemt ikke noget at
spøge med!!! Alene hendes alder er jo en indikation for... tja - du ved
vel, hvad jeg mener...
Jeg ville være rystende nervøs, hvis det var Saga - hun _har_ jo den der
susen ved hjertelyden og det er tvivlsomt om hun ville kunne klare "en
større omgang"...

>Men jeg blev da stolt hos dyrlægen, da jeg fik at vide at hun er
passet godt så det skulle også med...

<> Hi - ja, jeg ville også have nævnt det!!!
Men her får vi altid kun at vide at Ranje bør genopdage sine ben... at
Tjalfe heldigvis ikke har tandsten... at Aske burde omplaceres omgående
(til dyrlægens hjem!)... at Namacoola da er en sjov lille størrelse - og
hvor hun dog ligner sin bror ;)... og at Saga's "hjerte-susen" heldigvis
ikke er blevet værre de sidste to år... Hmmm - gad vide, hvad dyrlægen
vil sige om Tia næste gang - denne gang fik vi at vide at hun var meget
tynd ???

Mvh Ann
PS; Glemte det før... hvorfor får jeg mine mail direkte tilbage, når jeg
forsøger at sende til dig privat???

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-04-03 11:02

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Ann K.

> [...]
> Og som du selv siger, er Melissas tilstand jo bestemt ikke noget at
> spøge med!!! Alene hendes alder er jo en indikation for... tja - du ved

Ja da, men der var ikke nogen indikationer på det, nu skal hun bare
have den sidste omgang paraffinolie og så skal hun altså spise noget
snart ellers bliver jeg dælme *sur* på hende...

> Jeg ville være rystende nervøs, hvis det var Saga - hun _har_ jo den der
> susen ved hjertelyden og det er tvivlsomt om hun ville kunne klare "en
> større omgang"...

Uha, jeg er rystende nervøs, men heldigvis er Melissa i god form
helbredsmæssigt så hun skulle helst stå det igennem...

> [...]
> ikke er blevet værre de sidste to år... Hmmm - gad vide, hvad dyrlægen
> vil sige om Tia næste gang - denne gang fik vi at vide at hun var meget

Nå ja, det lyder jo som en flok ret "normale" katte *GGG* Melissa
havde en smule tandsten, men det var også alt. Melissa fik også en fan
mere, der blev nusset lidt også for hun er jo bare så dejlig blød..
Jeps hun er jo en misbams...

> Mvh Ann
> PS; Glemte det før... hvorfor får jeg mine mail direkte tilbage, når jeg
> forsøger at sende til dig privat???

Øhm det er nok fordi du skal fjerne "-meow" som er min spamtrap,
egentlig burde jeg jo også have det i min signatur, men den er jo på
de max 4 linier...;-/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-04-03 17:16

In article <b6sqi0$jrs$1@sunsite.dk>, Ann K. <tsarsFJERN@DETTEos.dk>
wrote:

> [...]
> Jeg bliver jo helt nervøs, når du skriver sådan en indledning!!! Vil du
> for eftertiden være så sød at begynde med noget i retning af:

Hørt!
Min mave hoppede også lige engang da jeg læste de første linier...
Puha, godt at det ikke var værre.
God bedring til damen og mange hils til jer begge

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-04-03 22:59

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> writes:

> Hørt!

Jae i piver men så skulle i bare sidde her i stedet...;-/

> Min mave hoppede også lige engang da jeg læste de første linier...
> Puha, godt at det ikke var værre.
> God bedring til damen og mange hils til jer begge

Mange tak..

Men desværre er der ikke sket den store forbedring i tilstanden, hun
har fået 2 gange parafinolie eller den smule som rent faktisk kom i
hende, desværre nok ikke så meget endda, men der var en smule i bakken
til middag, så det er da i det mindste positivt nok...

Desuden har jeg fået et råd om at massere hendes mave, for at få gang
i den og det gør jeg så i den udstrækning som hun vil lade mig gøre
det. Det er hun nu ikke lige så særlig glad for...

Så lige nu skifter det mellem at lede efter hende og så massere mavsen
og nusse lidt og så krydse fingre for at der kommer noget i bakken i
morgen ellers må jeg have hende afsted igen, hvorefter det så er op
til dyrlægen om jeg kan få lov til at skylde hvad det koster for jeg
er bare helt flad nu og kommer til at leve af én gang pasta dagligt
resten af måneden...

Fra : Ann K.

Dato : 08-04-03 23:41

Hej Henrik.

> [...]
hende, desværre nok ikke så meget endda, men der var en smule i bakken
til middag, så det er da i det mindste positivt nok...

<> Tja - og du kan vel ikke tvære parafinolien ud på hendes pels, så hun
bliver tvunget til at slikke sig ren??? På den måde vil hun vel bare få
endnu flere hår ned i maven :-/
Det er sådan vi "tvinger" Tjalfe til at spise kattemalt - noget han
ellers finder direkte ækelt... og Tia's
"Opfør-dig-så-ordentligt!"-dråber drypper Manden også ud på hendes pote
;)

Mvh Ann - der er ved at blive bekymret for min mentale habitus... tænk
sig at sidde og heppe for at en kat kan sk***

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-03 01:50

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann K.

> <> Tja - og du kan vel ikke tvære parafinolien ud på hendes pels, så hun
> bliver tvunget til at slikke sig ren??? På den måde vil hun vel bare få
> endnu flere hår ned i maven :-/

Næ, for hun vasker sig heller ikke lige for tiden...

> Det er sådan vi "tvinger" Tjalfe til at spise kattemalt - noget han
> ellers finder direkte ækelt... og Tia's
> "Opfør-dig-så-ordentligt!"-dråber drypper Manden også ud på hendes pote
> ;)

Er også langt den letteste løsning..

> Mvh Ann - der er ved at blive bekymret for min mentale habitus... tænk
> sig at sidde og heppe for at en kat kan sk***

Har tænkt tanken, men tjae min mentale habitus er jeg rigeligt
bekymret for i forvejen..
Tænker mere på en tilfældig læser som ser et indlæg med overskriften
"Hurra bakken var fyldt til morgen"...*GG*

Fra : Nina PB

Dato : 09-04-03 09:52

> [...]
> til dyrlægen om jeg kan få lov til at skylde hvad det koster for jeg
> er bare helt flad nu og kommer til at leve af én gang pasta dagligt

Hej Henrik og Melissa

Vi har krydset både poter og fingre for, at der skulle være kommet gang
i missemaven.. Men endnu intet overbevisende godt nyt..?

Kan godt forstå at Melissa ikke er voldsomt pjattet med at få masseret
en garanteret i forvejen øm mave, det kan godt være lidt vanskeligt at
forklare hende at det faktisk er for at hjælpe!

Vi krydser fortsat alt hvad krydses kan.. Og dyrlægen må da kunne
overtales til lidt henstand hvis det bliver nødvendigt??

Med venlig hilsen
Nina PB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-04-03 22:43

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> writes:

> Uh, jeg blev helt nervøs pga. hendes alder.

Det både blev jeg og er stadig...

> Hæ hæ, I skal rigtig hygge I to )

Tjae, det er faktisk ikke særlig svært..
Dyrlægen kom med ros for min måde at gøre det på som hun aldrig havde
set før...

jeg tager damen i nakken med den ene hånd og rejser hende så hun
hviler på bagbenene fra "knæet" og ned = det de sidder på/med og så
har jeg en hånd fri til at give hende det...

> Dejligt. Du var vel ikke til at skyde igennem af stolthed *LOL*

Nej bestemt ikke, jeg er bare så stolt af Melissa som "kun" havde en
smule tandsten og det er jo trods alt hendes første sygedag nogensinde...

> Det var SKØNT, at Melissa er ok, og det på ingen måder var noget alvorligt

Det regner jeg da med at hun er/bliver, men hun kastede op igen i
aftes og desværre røg der nok en del af olien med op. Men jeg giver
hende det igen og krydser fingre for at det hjælper... Så skal hun
bare lige komme over at det vist har gjort ondt de sidste to gange på
bakken og så er hun klar igen...

> Giv hende en STOOOOOOR krammer fra de farlige rødder *G*

Det vil jeg gøre lige inden jeg finder paraffinolien frem..*S*
Og hun sender et stort spinbrum tilbage...

Fra : Morten Skjershede

Dato : 08-04-03 09:53

> [...]
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk
> brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Hej Melissa
Du må IKKE give din "menneskefar" og alle os andre sådanne chok. Nå du er
tilgivet, det er også svært med al det hår der skal skiftes nu ved disse
tider.
Men hvor er vi allesammen herfra, glade for at det gik så fint, og ja
dejligt at høre at grand old lady fortsat er på banen i bedste stil. Nå ja
og din menneskefar har da bestemt også fortjent al den "ros". Pas nu rigtigt
godt på jer selv i 2.

Morten, Ulrich og stor spinder fra 4 voksne misser + 9 mindre
www.dk-yeoman.dk
Cornish Rex opdræt.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-04-03 10:54

"Morten Skjershede" <mass@dk-yeoman.dk> writes:

> [...]
> tilgivet, det er også svært med al det hår der skal skiftes nu ved disse

spinn tak, er heller ikke let at blive en ældre misser, maven vil ikke
altid som den skal..

> [...]
> og din menneskefar har da bestemt også fortjent al den "ros". Pas nu rigtigt

nåja bedste stil, ingen rigtig madlyst for det gør ondt at komme af
med det i den anden ende..
Så jeg er lidt slatten, og kan snart ikke komme hurtigt nok væk fra
ham mennesket når han vil tvinge noget i mig...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-03 15:33

Ja, så har vi lige været hos dyrlægen igen...
Hun blev undersøgt nok en gang denne gang af en kattedyrlæge

Og han bemærkede ikke noget som tydede på mere hårbold forstoppelse i
mavsen på hende, men den ene nyre er kraftigt forstørret og han tog
derfor en blodprøve til en række tests. Som jeg får svar på i aften
eller i morgen tidlig...:håbe:

Men beslutningen er taget for længe siden. Hvis hun skal leve med
medicin resten af sine dage, vil jeg hellere give hende fred nu, i
stedet for en "udsigtsløs" maratonmedicinering. Jeg tog den beslutning,
mens hun havde det godt og var sit "gamle misbamsen jeg" og har altid
frygtet den dag den rigtige beslutning skulle tages...

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 09-04-03 16:14

Henrik Pedersen skriver:

> [...]
> mens hun havde det godt og var sit "gamle misbamsen jeg" og har altid
> frygtet den dag den rigtige beslutning skulle tages...

Hej Henrik!
Vi sidder her på Lolland og trykker fingre, poter osv. for at alt går godt,
og du og Melissa fortsat kan få mange gode stunder sammen!
Kærlig hilsener og positive vibrationer fra
Dorthe, samt Fuffer, Emma, Mathilde, Dvaske, Kalle, Indy, Sidse, Ada, Leo
og Rachel !

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-04-03 16:55

In article <m3wui3eo6n.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> Som jeg får svar på i aften
> eller i morgen tidlig...:håbe:

Også masser af håb og gode ønsker herfra
Donna og Ditte siger god bedring på siamesisk mens de krydser haler...
Uf det er så væmmeligt, når man frygter de er syge, de kære pelsbolde
*suk*

Fra : Ann K.

Dato : 09-04-03 17:23

Hej Henrik.
Ja - nu er det lige før at JAN bliver religiøs!!!! ;)
Håber virkeligt det bedste for Melissa!!!
Mange tanker fra Ann.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 09-04-03 17:41

Åhhh Henrik - her krydser vi også det bedste vi har lært for Melissa og dig.

Mange hilsner fra
Trine & alle misserne

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-03 22:24

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> writes:

> [...]
> mavsen på hende, men den ene nyre er kraftigt forstørret og han tog
> derfor en blodprøve til en række tests. Som jeg får svar på i aften

Tjae, for dem som ikke allerede har været på dekatten igen, og fået
de seneste indlæg med. Vil jeg lige komme med resultatet af prøven.:

Akut nyresvigt!!!

Hun reagerer ikke på den sprøjte cortison hun fik og ja, beslutningen
er taget...

Det er synd for hende at være syg, men det er ikke synd for hende at
få fred...

Så i morgen vil jeg igen igen kontakte dyrlægen og finde ud af hvad
jeg gør, så hun kan få den sidste olie og fred for sygdommen...

> [...]
> mens hun havde det godt og var sit "gamle misbamsen jeg" og har altid
> frygtet den dag den rigtige beslutning skulle tages...

Og det er bestemt ikke let for mig at skulle håndhæve min beslutning
fra dengang, men det er til hendes bedste og siden at hun er min
kat/mit ansvar må jeg træffe den beslutning som er bedst for hende og
så selv prøve at komme videre...

Tak til alle jer som har krydset fingre, poter og haler :hil: *snøft*
Det betyder meget mere end i tror i denne svære stund, med tårerne
løbende ned af kinderne..::-:(:::O

Skal også hilse fra Melissa og sende et stort spinbrum til jer
allesammen både katte og slaver med tak for deltagelsen i denne for
især min slave svære stund, nogen af os misser mødes nok i regnbuelandet
hvor vi kan hygge os med hvor fjollet slaverne opførte sig for at være
os tilpas...*spinbrum*

Pas godt på jer alle sammen *spinn*

Jeg skal lige huske at skrive at jeg ikke !!! forlader gruppen i min
forhåbentlig korte misbamseløse periode..

Nåja mens jeg husker det så vil jeg gerne takke min Hejsager
dyrehospital for god behandling de har haft noget bøvl for vores
skyld...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-04-03 22:36

In article <m3y92jbc0g.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> Jeg skal lige huske at skrive at jeg ikke !!! forlader gruppen i min
> forhåbentlig korte misbamseløse periode..

Du kunne osse bare lige vove...
Henrik, jeg er slet ikke i tvivl om, at du nu nærmest vil blive
bombarderet med tilbud om at overtage katte - fordi vi alle ved at du
vil være kanongod ved den nye heldige. Den nye mis vil aldrig kunne
erstatte Melissa - og skal det heller ikke, den er sin egen. Og Melissa
vil nok altid bo i et lille hjørne af dit hjerte, der er helt hendes.
Men jeg håber at den nye, ukendte misse(pige?) vil kunne mildne savnet
lidt.
Og så er jeg nået til det sted, hvor jeg gerne ville udtrykke min
medfølelse helt rigtigt - og det er aldrig til at finde ordene. Så jeg
vil bare sige at jeg føler med dig.... klap den lille pige fra mig og
siamisserne og ønsk hende god rejse.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-03 23:20

> [...]

> Henrik, jeg er slet ikke i tvivl om, at du nu nærmest vil blive
> bombarderet med tilbud om at overtage katte - fordi vi alle ved at du

Se det ville da være rart om en uges tid eller så, for jeg vil lige
have lov til at sørge over Melissa som har betydet så meget for mig...

> [...]
> vil nok altid bo i et lille hjørne af dit hjerte, der er helt hendes.
> Men jeg håber at den nye, ukendte misse(pige?) vil kunne mildne savnet

Nej det kan intet.. Der er noget særligt ved den første kat
Og det må nødvendigvis være en pigemisbams, lyder groft, men jeg
ønsker mig en mco-dame, sådan en rigtig misbamse. Der er noget
særligt, ved katte med lang pels. Og da jeg er af hankøn skal det være
en pigemis til mig..

> [...]
> medfølelse helt rigtigt - og det er aldrig til at finde ordene. Så jeg
> vil bare sige at jeg føler med dig.... klap den lille pige fra mig og

Ord betyder så lidt i denne sammenhæng, tanken bag siger alt...
Det skal jeg gøre *snøft*

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-04-03 23:59

Hej Henrik

Intet jeg siger kan gøre de næste dage lettere for dig, men jeg føler meget
med dig og beundrer dig for at være stærk nok til at stå ved din beslutning
for Melissas skyld. Det beviser bare at vi slaver vil gøre alt for vores
elskede misser.

Giv dig selv tid til at sunde dig, så er jeg sikker på at der venter en ny
lille/stor misbamse til dig.

Trøsteknus fra Tina
Medfølende øreslik og spinnbrum fra Gizmo og Freya til Melissa på hendes tur
til Regnbuebroen.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-04-03 05:42

Kære Henrik

Jeg må gentage det samme som allerede er blevet sagt - Denne NG bliver
aldrig helt det samme uden Melissa .. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men
uden overhovedet at kende dig ( eller Melissa ) personligt, savner jeg
jer altid når du ikke skriver .. Jeg lå søvnløs længe i går aftes, da
det var blevet antydet her på NG at resultaterne ikke var gode - og nu
står jeg så op og får den dårlige nyhed .. Det gør mig så ondt !!! Så
ubeskriveligt ondt ..

Pas godt på dig selv og lad være med at forlade os i gruppen !!

Trøstekram fra Pia og misserne

Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Denise

Dato : 10-04-03 08:45

Åh Henrik hvor gør det mig ondt for jer begge to. Og hvor er det flot, at du
står ved din beslutning for Melissas skyld.
Giv Melissa et møz fra mig til farvel, hun kunne bare ikke have haft en
bedre slave end dig.
Knus Denise og misserne

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 12:05

Melissa er ikke alene min første kat, for mig vil hun altid stå som KATTEN !!!
At hun også er blevet kult på nettet ;-D Skyldes helt bestemt det
faktum, at vi har mødt mange mennesker her. Som også synes at et liv
uden en kat ikke er et liv. Og at jeg derfor har haft lyst til at dele
vores oplevelser med andre...

Vi har nok nærmest levet sammen i en symbiose, hvor vi har opfyldt
hinandens behov på tværs af arterne. Dette er sket (i det mindste fra
min side ) i respekt for og med stor fasination af hendes
naturlige adfærdsmønster. :hjerter:

Det har været næsten 14 skønne år, at tænke sig at om ca 3 måneder
kunne vi have fejret 14 års jubilæum. :græde:
Hvad, om noget, hendes mission har været, kan jeg kun mene at hun har
opfyldt den til punkt og prikke og er jeg alene sat på jorden for, at
kunne give hende et godt og kærligt kattehjem. Så håber jeg kun at min
mission er opfyldt. Gennem de 14 år, har mit mål været at hun ikke,
ejheller selvom hun fik et rigtig godt tilbud, ville vælge et andet
sted at bo. Det er vist lykkedes meget godt. Stor har min glæde været
når hun, efter at have rendt frit som udekat, kom hjem igen. :hjerter:

I dag kl 16:30 har vi en sidste tid hos dyrlægen. Hun har givet mig så
meget og nu må jeg gøre gengæld og give hende hvad hun nok ønsker
mest, nemlig fred. Det er en pine at se hende vakle rundt, afkræftet
og lidende. Jeg kan se i hendes øjne, at hun ikke vil plages længere
af sin sygdom, at hun har det rigtig skidt og jeg kan intet gøre for
at mildne hendes sidste timer :græde: :græde: :græde:

Mit livs lys/min viljes solformørkelse : Tak for den tid vi har kendt
hinanden :love: , jeg håber ikke at du har fortrudt at du adopterede
mig dengang :-? Jeg kan med sikkerhed sige at jeg ikke har fortrudt
og at jeg bare ville ønske at jeg kunne gøre noget et eller andet, så
din sidste tid i denne verden ikke skulle have været en tid plaget af
sygdom :græde:

Hermed er det tid for det sidste ord. Jeg overlader scenen til Melissa...
Til alle de andre misser derude : Husk at mennesker kan opdrages, man
skal bare træne dem hver dag..
Spinbrum...

Fra : Ragna

Dato : 10-04-03 12:30

Hvor er det trist at læse om den svære afsked med et elsket familiemedlem.
Der er ikke noget, der kan trøste i den situation, og timerne indtil den
endelige afsked både slæber sig af sted og går alt for hurtigt.
Selv om Melissa ikke fik lov at sove ind ved en naturlig død, tror jeg
alligevel, at du vil opleve noget der ligner.
Vores katte har altid sovet fredeligt ind, selv om det var ved hjælp af
dyrlægens sprøjte.

--
Mange hilsener og medfølende tanker fra Ragna.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 16:35

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> writes:

> [...]
> alligevel, at du vil opleve noget der ligner.
> Vores katte har altid sovet fredeligt ind, selv om det var ved hjælp af

Også Melissa, hun fik den fred som jeg for lang tid siden havde lovet
hende hvis livet blev uudholdeligt...

Ønsker bare selv at nogen en dag om nødvendigt vil gøre mig den
tjeneste også...

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-04-03 17:00

> Ønsker bare selv at nogen en dag om nødvendigt vil gøre mig den
> tjeneste også...

Uanset hvor hårdt og hvor meget ens egen egoisme presser på for at få lov
til at bestemme, er det en dejlig absolut sidste gave at kunne give til sine
dyr. Det er så vanvittig hårdt, men jeg har det som du... gid nogle tager
beslutningen og hjælper mig på vej, den dag hvor min krop ikke vil længere.

Vi kommer alle til at savne hende, og dine fortællinger om hendes bedrifter.
Men du har taget den eneste rigtige beslutning. Melissa vil altid have en
hel speciel plads i vores hjerter. Den har hun på sin hel egen facon, gjort
krav på for længe siden.

Knus Nina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 17:05

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> writes:

> [...]
> beslutningen og hjælper mig på vej, den dag hvor min krop ikke vil længere.

Ja det er/var hårdt, men i forhold til at lade hende lide og skulle se
det, så er det bare en "befrielse" at hun nu har det godt og ikke mere
skal føle smerte i dette liv...

> Vi kommer alle til at savne hende, og dine fortællinger om hendes bedrifter.

Håber da ikke at hun har givet jeres misser for mange gode ideer, til
opdragelse af menneskerne...*S* Men det har været en glæde for mig at
dele vores oplevelser med jer, for i forstod os..

> Men du har taget den eneste rigtige beslutning. Melissa vil altid have en
> hel speciel plads i vores hjerter. Den har hun på sin hel egen facon, gjort
> krav på for længe siden.

At det var den eneste rigtige beslutning er jeg ikke på nogen måde i
tvivl om, jeg talte en del med de dyrlæger jeg har haft kontakt med og
det ville være ren egoisme fra min side at prøve at forlænge hendes
liv. Måske hvis det havde været opdaget noget før, havde jeg kunnet
gøre en forskel med streng diæt i en periode. Men det var for sent...

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-04-03 17:40

> Ja det er/var hårdt, men i forhold til at lade hende lide og skulle se
> det, så er det bare en "befrielse" at hun nu har det godt og ikke mere
> skal føle smerte i dette liv...
Ja, det er kun os der er tilbage der kan føle smerten.

> Håber da ikke at hun har givet jeres misser for mange gode ideer, til
> opdragelse af menneskerne...*S* Men det har været en glæde for mig at
> dele vores oplevelser med jer, for i forstod os..

Misserne er alle forskellige, har deres egen historie og personlighed, men
vi kommer ikke udenom de er "mistænkelig" ens på mange punkter Tror alle
har læst om hende med glæde og et smil på læben. Og selvom vi kalder os selv
for "slaver", "dåseåbnere" og sådan noget, så har vi jo alle selv valgt at
dele vores liv med de fascinerende skabninger, der uden at rynke et bryn
eller lægge skumle planer overtager vores liv, uden vi fatter en klap af det
*grin*. ... Ja ja, og vi kalder mennesket for de klogeste skabninger, men
det er nok ikke hele sandheden

> [...]
> liv. Måske hvis det havde været opdaget noget før, havde jeg kunnet
> gøre en forskel med streng diæt i en periode. Men det var for sent...

Nej, det kunne ikke være anderledes. Hun har levet et langt liv i pragt, med
alt hvad hun kunne drømme om. Det er ikke en ulykkelig historie. Det er en
lang og lykkelig historie og æren er hel din... selv om det hjælper r.. og
nøgler på smerten, det ved jeg...

Tag du dig den tid du har brug for, og så er der en ny missekat der glæder
sig til at overtage tronen

Knus Nina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 19:27

> [...]

> *grin*. ... Ja ja, og vi kalder mennesket for de klogeste skabninger, men

Ja endog meget forskellige, selv inden for samme kuld er der stor
forskel
Jeg har for længe siden indset at Melissa ikke var mit husdyr, jeg har
nok nærmere været hendes husdyr i stedet *GG* Og mon ikke det gælder
for langt de fleste af os kattetosser *S* Nåja valgt og valgt, kommer
til at tænke på den med "vildkatte som først ikke bliver fodret og så
ender med at styre hele huset" - Og ingen opdager en dyt før det er
for sent, så det bliver en hvad skete der lige her...*G*

Mennesket er bestemt ikke de klogeste skabninger, da jeg skulle op kl
05.00 om morgenen og senere afsted til studiet i al slags vejr, kunne
hun jo bare ligge og sove efter at have fået en morgennussetur og lidt
morgenmad - nej jeg var bestemt ikke misundelig...

> [...]
> lang og lykkelig historie og æren er hel din... selv om det hjælper r.. og

Nej, det er bestemt ikke en ulykkelig historie. Men som alle ting
måtte den have en ende, det var så bare nu.
Men jeg er meget lykkelig for at vi nåede at få næsten 14 år sammen og
luner mig ved at hun har haft det godt langt det meste af tiden. Og er
en smule stolt over den ros jeg fik hos dyrlægen. Noget har jeg gjort
rigtigt i det mindste...

> Tag du dig den tid du har brug for, og så er der en ny missekat der glæder
> sig til at overtage tronen

Ja det gør jeg også, alt andet ville være tåbeligt. Og jeg glæder mig
da over at kunne tilbyde en anden misser et godt og kærligt hjem med
en opdraget slave..*SG*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-04-03 20:48

> [...]
> ender med at styre hele huset" - Og ingen opdager en dyt før det er
> for sent, så det bliver en hvad skete der lige her...*G*

De må have en form for en afledningsmanøvre, mens de overtager hele hytten
incl beboere *G*

> [...]
> hun jo bare ligge og sove efter at have fået en morgennussetur og lidt
> morgenmad - nej jeg var bestemt ikke misundelig...

Kender den godt! Bestemt IKKE misundelig... *G*

> [...]
> luner mig ved at hun har haft det godt langt det meste af tiden. Og er
> en smule stolt over den ros jeg fik hos dyrlægen. Noget har jeg gjort

Du har da handlet som alle burde gøre, når et levende dyr har taget dem til
sig...

> Ja det gør jeg også, alt andet ville være tåbeligt. Og jeg glæder mig
> da over at kunne tilbyde en anden misser et godt og kærligt hjem med
> en opdraget slave..*SG*

HOV! Her tager du altså fejl. Tro ikke at den nye slavepisker tilretter sig
hvordan Melissa holder slaver. Det er lige som når der kommer ny regering i
landet. Ændres skal der .. man kan jo altid ændre om igen ...

Ja, du har da ikke grund til at føle dig helt alene i aften selvom hun
selvfølgelig mangler. Der er mange der har haft dig og Melissa i tankerne de
sidste par dage, og gerne vil give dig et par tanker med på vejen. Det er
dejligt at se

Knus Nina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 21:59

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> writes:

> De må have en form for en afledningsmanøvre, mens de overtager hele hytten
> incl beboere *G*

Jada, jeg tænker de bruger 2 metoder:
1. som lille miv - nåe hvor er den bare sødde og nussenusse og vips
står man med en voksen kat som har overtaget det hele..*S*
2. hvad man ikke kan slippe afsted med med et kindgnid og et spinn..*S*

> HOV! Her tager du altså fejl. Tro ikke at den nye slavepisker tilretter sig
> hvordan Melissa holder slaver. Det er lige som når der kommer ny regering i
> landet. Ændres skal der .. man kan jo altid ændre om igen ...

tjae, de er jo forskellige trods alt, men alligevel er jeg sikker på
at der ikke er så stor forskel i et vift med et knurhår, ellers er jeg
bestemt oplært til at være lærenem ...*GG*

> [...]
> sidste par dage, og gerne vil give dig et par tanker med på vejen. Det er

Nej jeg er ikke alene i aften, hun er her stadig.. Hendes ånd er ikke
forsvundet og gør det heller ikke... I tvivl om hvad jeg mener så prøv
at besøge nogen i et gammelt hus og mærk hele den atmosfære som er
skabt af alle dem som har boet i det siden det blev bygget..
Og alle jeres positive tanker går skam heller ikke tabt..

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 10-04-03 18:13

> Også Melissa, hun fik den fred som jeg for lang tid siden havde lovet
> hende hvis livet blev uudholdeligt...

Henrik, hvor er jeg ked af at høre om Melissa. At man ved at man tager den
rette beslutning er ikke rigtig nogen hjælp lige når den skal tages - og er
taget.

Når det så samtidig er en kat man har delt livet med i så mange årkan man
naturligvis glæde sig over de mange minder, men det hjælper HELLER ikke. Man
er trist. Græder. Synes måske ikke man kan "være bekendt" at få en ny kat
hurtigt.

Hvis det er en trøst, så går det umiddlebart triste over. Så kan man glæde
sig ved minderne, som heldigvis er mange

I sådanne situationer har jeg personligt altid syntes mere om nedenstående
vers end om Raimbow Bridge, uanset at tanken bag regnbuebroen er smuk og
bevægende. Derfor skal du ha' det som en hilsen fra mig og resten af
familien. At jeg ikke har haft tid til at læse med i gruppen i et stykke tid
betyder ikke at I alle herinde er blevet ligegyldige for mig

Do not stand at my grave and weep.
I am not there, I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn rain.
When you awaken in the mornings hush,
I am the swift uplifting rush
of quiet birds in circled flight,
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry,
I am not there,
I did not die...

Held og lykke fremover.

~Lisbeth
& Jack, Basil, Phumba - & mand og børn

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 19:53

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> Henrik, hvor er jeg ked af at høre om Melissa. At man ved at man tager den
> rette beslutning er ikke rigtig nogen hjælp lige når den skal tages - og er
> taget.

Ja, du/i nåede jo som nogle af de få i gruppen at møde hende i live
udgaven
Den rette beslutning gjorde ondt da den blev taget, det gør den ikke
mere... Nu er det sorgen over at have mistet hende som gør ondt. Men
midt i alt dette kan jeg glæde mig over, at hun nu er smertefri. For
den sidste uge har været lang for hende og mig med....:tude:

> Når det så samtidig er en kat man har delt livet med i så mange årkan man
> naturligvis glæde sig over de mange minder, men det hjælper HELLER ikke. Man
> er trist. Græder.

Jamen jeg vil da glæde mig over minderne resten af mine dage, men
savnet vil følge med og hvis ikke folk kan tåle at se en voksen mand
græde, så kan de daffe...

> Synes måske ikke man kan "være bekendt" at få en ny kat hurtigt.

Hurtigt og hurtigt, jeg har sat en streg på ca en uge+. Det er ikke fordi
det skal være tid nok. Men fordi jeg vil have ro til at bearbejde
sorgen, det er for mig vigtigt for den skal ikke samle sig sammen i en
knude indeni. Samtidig med at jeg synes at jeg "skylder" hende den
tid. Når sørgeperioden er overstået, vil jeg igen begynde at se frem
og så se om der er en misser som kunne tænke sig at adoptere mig...*S*

> Hvis det er en trøst, så går det umiddlebart triste over. Så kan man glæde
> sig ved minderne, som heldigvis er mange

Jamen det er en trøst, ligesom alle de indlæg her og der som er kommet
i løbet af den sidste knap uges tid....-)

> [...]
> familien. At jeg ikke har haft tid til at læse med i gruppen i et stykke tid
> betyder ikke at I alle herinde er blevet ligegyldige for mig

Pænt mange tak..
Personligt holder jeg meget af regnbuebroen, for den giver et håb til
de efterladte. Omend nogle vil mene at det er sørgemorfin, har jeg
gennem tidligere studier af det paranormale grund til at tro, at jeg
møder hende igen måske i dette sjæleliv og måske i et andet...

Men verset beskriver også meget vel, hvordan jeg ønsker at blive
husket...
For tænk ikke på mig når i står ved min grav, tænk på mig hvor jeg var
for mine sjælevibrationer har sat mærker der og ikke i det hul hvor
hylsteret ligger...

> Held og lykke fremover.

Tak og i lige måde, hils hele familien fra mig og giv alle jeres
misser et stort nussekram..

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-04-03 00:20

In article <m3wui2xjzx.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> [...]
> gennem tidligere studier af det paranormale grund til at tro, at jeg
> møder hende igen måske i dette sjæleliv og måske i et andet...

Jeg ved du kender dette her, men lad os lige tage det igen.. jeg tror
det passer fint ind lige nu.

Message From The Bridge

To my dearest family, some things I'd like to say,
But first of all, to let you know that I arrived okay.

I'm writing this from the Rainbow Bridge. Here I dwell with God above,
Here there are no more tears of sadness; there is just eternal love.

Please do not be unhappy just because I'm out of sight,
Remember that I am with you every morning, noon and night.

That day I had to leave you when my life on earth was through,
God picked me up and hugged me and He said, "I welcome you.

It's good to have you back again; you were missed while you were gone,
As for your dearest family they'll be here later on.

I need you badly, you are part of My plan,
There's so much we have to do to help our mortal man."

God gave me a list of things that He wished for me to do,
And foremost on the list was to watch and care for you,

And when you lie in bed at night the days chores put to flight,
God and I are close to you in the middle of the night.

When you think of life on earth and all those loving years,
Because you are only human, they are bound to bring you tears,

But do not be afraid to cry, it does relieve the pain,
Remember there could be no flowers, unless there'd be some rain.

I wish that I could tell you all that God has planned,
If I were to tell you, you wouldn't understand.

But one thing is for certain, though my life on earth in over,
Now, more than ever before my life to you is closer.

There are many rocky roads ahead of you and many hills to climb,
But together we can do it by taking one day at a time.

It was always my philosophy and I'd like it for you too,
That as you give the world, the world will give to you.

If you can help somebody who's in sorrow and pain,
Then you can say to God at night and "my day was not in vain."

And now I am contented that my life was worth while,
Knowing as I passed along the way I made somebody smile.

So if you meet somebody who is sad and feeling low,
Lend a hand to pick him up as on your way you go.

When you are walking down the street and you've got me on your mind,
I'm walking in your footsteps only half a step behind.

And when it's time for you to go, from your body to be free,
Remember you're not going. You're coming here to me.

Author Unknown

Fra : Ann K.

Dato : 10-04-03 13:23

Miau Melissa.
Hold halen højt og vent på mig... Om nogen tid vil vi to sammen gøre
Regnbuelandet usikkert
Bank lige min søn fra mig, når du kommer frem.
Kindgnid og spinbrum fra Saga.

Fra : Birgitte

Dato : 10-04-03 14:18

> [...]
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk
> brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Har slet ikke ord.....
Jeg føler så meget med dig,- og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du gør
det du synes er det rigtigste...
Gid jeg kunne hjælpe dig, og fjerne bare en brøkdel af smerte du bære på
lige nu...
Masser af kram og et varmt næzemøz til Melissa,- hun er i mine tanker...
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 16:41

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Birgitte

> Har slet ikke ord.....
> Jeg føler så meget med dig,- og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du gør
> det du synes er det rigtigste...

Jeg gjorde det af kærlighed til Melissa, den sidste tjeneste jeg kunne
gøre hende...
Og om nødvendigt vil jeg gøre det igen...

> Gid jeg kunne hjælpe dig, og fjerne bare en brøkdel af smerte du bære på
> lige nu...

Årh tak, giv alle misserne en ordentlig nussetur fra mig

> Masser af kram og et varmt næzemøz til Melissa,- hun er i mine
> tanker...

Også mine ::-:(:::O

Fra : Birgitte

Dato : 10-04-03 21:20

> Årh tak, giv alle misserne en ordentlig nussetur fra mig

B: Henrik ring til mig hvis du synes ensomheden bliver slem, eller hvis du
blot har lyst til at snakke kat *S*
Mit tlf står på min hjemmeside, som du jo kender adressen til...
Jeg er stort set altid hjemme, så ring, hvis du føler trang til det.
Jeg ved at ensomheden de næstfølgende dage bliver frygtlige, og man tror til
tider, man høre syner...
Har du lyst til at kramme katte,- har jeg nok der med glæde vil tage imod
lidt ekstra kærtegn,- du skal være hjertlig velkommen.
Varme tanker og kram fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 22:09

> [...]

> Mit tlf står på min hjemmeside, som du jo kender adressen til...
> Jeg er stort set altid hjemme, så ring, hvis du føler trang til det.

Tak for tilbuddet

> Jeg ved at ensomheden de næstfølgende dage bliver frygtlige, og man tror til
> tider, man høre syner...

Er det syner ?

> Har du lyst til at kramme katte,- har jeg nok der med glæde vil tage imod
> lidt ekstra kærtegn,- du skal være hjertlig velkommen.

Jae kender dig Du tæller bare katte mens jeg prøver at snige mig ud af
døren over en stor vapper med en misser under armen..*SG* for at
slippe for krops og taskevisitering...*GG*

Også tak for tilbuddet her..:hop:

> Varme tanker og kram fra Birgitte

Tak Det luner bare så meget, Jeg er bare så glad for at kende jer..

Fra : Kate

Dato : 10-04-03 22:14

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in

> B: Henrik ring til mig hvis du synes ensomheden bliver slem, eller
> hvis du blot har lyst til at snakke kat *S*

Meget flot tilbud Birgitte. Den dag Sofie døde ringede jeg til mine
bedste venner og til mine forældre, som sagde kom ud hvis du har lyst
og det havde jeg. Det var selvfølgelig en lille form for flugt, men
bare det at kunne dele sorgen, men faktisk også at kunne tale om andre
ting hjalp mig.

De næste dage var jo klart også svære, men heldigvis har jeg da haft
nogle mennesker omkring mig som har kunnet kapere at jeg har fortalt om
Sofie og livet uden hende.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 10-04-03 15:40

> [...]

> I dag kl 16:30 har vi en sidste tid hos dyrlægen. Hun har givet mig så
> meget og nu må jeg gøre gengæld og give hende hvad hun nok ønsker

Hej Henrik

Når du læser dette, har Melissa fundet den fred, hun så indeligt fortjener.
Det er godt, hun har haft en slave som dig, ikke kun til at give hende et
godt liv, men også en god og værdig afsked.

Ingen ord slår til nu, men jeg tror, vi er mange, der føler, at vi også har
mistet lidt i dag. Melissa var en stor kattepersonlighed, en af de store på
NG'en.

På et tidspunkt vil du få mod på og lyst til at være slave for endnu en kat,
ikke en erstatning for Melissa, men en kat i sin egen ret. Melissa arbejde
med at træne dig skal ikke være spildt for eftertiden!

MVH og mange tanker fra Mette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 16:48

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> writes:

> Hej Henrik

Hej Mette

> Når du læser dette, har Melissa fundet den fred, hun så indeligt
> fortjener.

Ja, det har hun :tude:

> Det er godt, hun har haft en slave som dig, ikke kun til at give hende et
> godt liv, men også en god og værdig afsked.

Tænker også at hun er stolt af sit arbejde med at opdrage mig. Og
afskeden var præcis så god og hård som jeg havde ventet...

> Ingen ord slår til nu, men jeg tror, vi er mange, der føler, at vi også har
> mistet lidt i dag. Melissa var en stor kattepersonlighed, en af de store på
> NG'en.

Ja hun var dælme noget for sig..

> På et tidspunkt vil du få mod på og lyst til at være slave for endnu en kat,
> ikke en erstatning for Melissa, men en kat i sin egen ret. Melissa arbejde
> med at træne dig skal ikke være spildt for eftertiden!

Når sørgeperioden er overstået, håber jeg da at blive adopteret af en
ny misser. Men først når den er ovre, fordi Melissa var så meget for
mig at der skal lidt tid til før en anden kat vil være sin egen og
ikke bare en """erstatning""" for hende, hvilket den aldrig vil kunne
blive...

Fra : Kate

Dato : 10-04-03 18:54

Åhh Henrik

jeg sidder her med tårene trillede ned af kinderne. Ved jo hvor
uendeligt hårdt det er, men jeg er stadig af den opfattelse at det at
vi kan give vores dyr fred er en del af den kærlighed vi har til dem.

Som skrevet i en anden besked, inden jeg kom længere ned i tråden, så
er det et kæmpe savn og jeg er overbevist om at det vil være der længe,
længe, men din kærlighed til Melissa vil også være der og du viste
hende din kærlighed ved at give hende fred.

Stort knus fra hele den Måløvske flok.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 20:11

Kate <mowgliFJERN@oliwer.dk> writes:

> [...]
> uendeligt hårdt det er, men jeg er stadig af den opfattelse at det at
> vi kan give vores dyr fred er en del af den kærlighed vi har til dem.

Ja det er det helt sikkert, når fred kommer som en udfrielse og ikke
som belejligt fordi mennesket af en eller anden grund ikke længere
synes at det er så fedt at have ansvaret for et dyr længere...

> [...]
> længe, men din kærlighed til Melissa vil også være der og du viste
> hende din kærlighed ved at give hende fred.

Ja, som jeg også har skrevet før var det den sidste tjeneste jeg kunne
gøre hende...*snøft*

Hos dyrlægen som var den 3 i rækken (der er åbenbart mange derude..)
spurgte han om jeg ville være der, når hun fik den første sprøjte. JA
for jeg har lovet hende det, jeg blev spurgt igen inden hun fik den
sidste og stadig ja. At kunne udånde trygt i selskab med det menneske
hun har levet sammen med så længe, var det mindste jeg kunne gøre...!!

> Stort knus fra hele den Måløvske flok.

Tak giv misserne en stor krammenussetur fra mig

Fra : Kate

Dato : 10-04-03 22:08

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in

> spurgte han om jeg ville være der, når hun fik den første sprøjte. JA
> for jeg har lovet hende det, jeg blev spurgt igen inden hun fik den

Min spurgte også om jeg ville være der. JA, også hos mig. Nu var Sofie
godt nok bedøvet, men alligevel, jeg skulle sige farvel.
Da Oliwer blev aflivet blev jeg også spurgt, med samme svar og jeg
_ved_ at han ved jeg var der. Da jeg kom ind og hilste på ham løftede
han hovedet, godt nok kun højst en cm inden han lagde sig igen, men han
vidste 100% at jeg sagde farvel.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 22:17

> [...]

> _ved_ at han ved jeg var der. Da jeg kom ind og hilste på ham løftede
> han hovedet, godt nok kun højst en cm inden han lagde sig igen, men han

Handler jo både om den sidste tjeneste og samtidig om at vise sin
respekt for det liv som nu snart er slut...

Fra : Kristina Weimer

Dato : 10-04-03 19:32

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in message news:<m365pmliiw.fsf@henrik.misbamsen.dk>...

> Melissa er ikke alene min første kat, for mig vil hun altid stå som KATTEN !!!
---
> I dag kl 16:30 har vi en sidste tid hos dyrlægen. ---
---

Hej Henrik - og I andre

Här sitter en "lurker" i Helsingfors sitter och gråter floder för en
katt som hon aldrig har träffat...

Jag har följt med här på gruppen ett bra tag (utan att våga "visa
mig")och njutit av alla era berättelser och det känns som om jag
skulle känna er alla, katter och människor. Jag grät också när Rokke
dog - på något sätt känns det extra svårt när det är en katt som varit
familjemedlem i många år.

Och Melissa var ju helt uppenbart mycket speciell

Mitt varmaste deltagande - det är ett svårt beslut att fatta, också om
det är det rätta. Så småningom blir ändå de positiva minnena de som
dominerar - men det gör fan så ont ändå

h. Kristina som ska hem och kela extra mycket med sina två katter som
säkert också skickar en massa nosgnuggpurr när de hör om det här...

Fra : Kate

Dato : 10-04-03 19:52

kweimer@mappi.helsinki.fi (Kristina Weimer) wrote in

> h. Kristina som ska hem och kela extra mycket med sina två katter som
> säkert också skickar en massa nosgnuggpurr när de hör om det här...

Jamen, velkommen ud af skabet
Fortæl endeligt om dine misser.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 20:20

kweimer@mappi.helsinki.fi (Kristina Weimer) writes:

> Hej Henrik - og I andre

Hej Kristina

> [...]

> skulle känna er alla, katter och människor. Jag grät också när Rokke
> dog - på något sätt känns det extra svårt när det är en katt som varit

Ja, som om en del af en selv bliver revet bort...

> Och Melissa var ju helt uppenbart mycket speciell

Helt bestemt

> Mitt varmaste deltagande - det är ett svårt beslut att fatta, också om
> det är det rätta. Så småningom blir ändå de positiva minnena de som
> dominerar - men det gör fan så ont ändå

Ja, men kærligheden til hende vil leve for altid og vaske bort smerten
men ikke savnet...

> h. Kristina som ska hem och kela extra mycket med sina två katter som
> säkert också skickar en massa nosgnuggpurr när de hör om det här...

Giv dem en ekstra nussetur fra mig

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 10-04-03 19:37

Hej Henrik,

alle mine misbamser sender nogle ordentlige missekrammere og en gang
kattevask til dig.

Og en særlig hilsen til Melissa fra mig - jeg er overbevist om at hun og
min afdøde kat Tykke (ja, det hed hun desværre fra hun var 4 mdr, og hun
lystrede også når man kaldte!) vil kunne få mange timer til at gå med at
diskutere opdragelse af mennesker, hvor de så end befinder sig mens de
venter på os.

Knus

Pernille
www.garion.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 20:21

Pernille og Jesper <nospam@brunholm-scharff.dk> writes:

> Hej Henrik,

Hej Pernille og Jesper

> alle mine misbamser sender nogle ordentlige missekrammere og en gang
> kattevask til dig.

Mange tak

> [...]
> og hun lystrede også når man kaldte!) vil kunne få mange timer til at
> gå med at diskutere opdragelse af mennesker, hvor de så end befinder

Ja kunne levende forestille mig, at der kommer gang i den deroppe *GG*
Stakkels kommende katteslaver *GGG*

Fra : Nitsen

Dato : 10-04-03 16:17

> [...]
> er taget...
>
> Det er synd for hende at være syg, men det er ikke synd for hende at

Åh - det er jeg ked af at høre - men jeg ved du træffer den rigtige
beslutning for Melissa - trøstetanker og kram herfra.

Spiiinbrumnæsmøz fra Frode og Agnes og endnu et cybertrøstekram fra deres
slave Anita

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 16:49

"Nitsen" <nitsen@yahoo.com> writes:

> [...]

Tak

> Spiiinbrumnæsmøz fra Frode og Agnes og endnu et cybertrøstekram fra deres

Tak igen

Fra : Ida

Dato : 10-04-03 19:33

Ikke så mange ord fra mig, Henrik, blot et varmt kram og en stor tanke ;-(
Det er meget flot af dig at tænke på Melissa - jeg håber jeg vil kunne gøre
det samme, hvis jeg kommer i samme situation.
Håber jeres sidste tid sammen bliver et smukt favel med tak for alt I har
givet hinanden.

De varmeste tanker
Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger ventes uge 18

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 20:16

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> writes:

> Ikke så mange ord fra mig, Henrik, blot et varmt kram og en stor tanke ;-(

Tak *snøft

> Det er meget flot af dig at tænke på Melissa - jeg håber jeg vil kunne gøre
> det samme, hvis jeg kommer i samme situation.

Ja, det er svært at vide før man selv står i den. Men jeg tænker at du
ville gøre det samme, hvis det blev nødvendigt...

> Håber jeres sidste tid sammen bliver et smukt favel med tak for alt I har
> givet hinanden.

Det er jo svært at sige men jeg tror det...

Fra : Elwarth

Dato : 10-04-03 19:51

> [...]
>
> Akut nyresvigt!!!
>
> Hun reagerer ikke på den sprøjte cortison hun fik og ja, beslutningen

Hej Henrik
Hvor er jeg ked af det på dine vegne. Selvom jeg ikke skrev i starten af
tråden, har Melissa været i mine tanker mange gange, og som alle andre
håbede jeg på det bedste. Nu må det så blive det næstbedste, nemlig en
værdig afslutning. Jeg sender dig min dybeste medfølelse.

Trøstehilsner
Dorthe

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 20:23

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Dorthe

> [...]
> håbede jeg på det bedste. Nu må det så blive det næstbedste, nemlig en
> værdig afslutning. Jeg sender dig min dybeste medfølelse.

En værdig afslutning var det mindste jeg kunne gøre for hende og den
fik hun...

Og tak *snøft*

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 10-04-03 20:47

On 09 Apr 2003 23:23:59 +0200, Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk>
wrote:

>Akut nyresvigt!!!
>
>Hun reagerer ikke på den sprøjte cortison hun fik og ja, beslutningen
>er taget...

   :((

>Tak til alle jer som har krydset fingre, poter og haler :hil: *snøft*
>Det betyder meget mere end i tror i denne svære stund, med tårerne
>løbende ned af kinderne..::-:(:::O

   Et kram og et spinbrum også fra os.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 22:04

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-04-03 22:16

Hej Henrik!
Nu har du jo fået mange trøstende ord herinde allerede, men jeg vil da også
lige fortælle, at vi her fra Lolland sender et 10-kats kram til dig, og så er
der er altså tale om 40 poter! Håber du får bearbejdet savnet, og for
fremtiden altid vil kunne se tilbage på Melissa som en kat med et dejligt
liv, der havde en værdig afslutning!

Kærlig hilsen Dorthe ( - og de 10 potedaske-dyr)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-04-03 17:18

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> Hej Henrik!

Hej Dorthe

> [...]
> der er altså tale om 40 poter! Håber du får bearbejdet savnet, og for
> fremtiden altid vil kunne se tilbage på Melissa som en kat med et dejligt

Mange tak, jeg returnerer lige et megakrammenus til hver enkelt..*spinn*
ja. mon ikke jeg gør, det hele er på en måde lidt lettere når det sker
som en udfrielse fra et ikkeliv med ondt osv...

> Kærlig hilsen Dorthe ( - og de 10 potedaske-dyr)

--
Med venlig hilsen & miauu fra landet ved regnbuen

Fra : Majer

Dato : 10-04-03 07:41

Henrik Pedersen wrote:

<snip det hele>

Hej Henrik!

Mine tanker går til dig og Melissa! Jeg fik helt tårer i øjnene da jeg læste
det! Selvom jeg ikke kender jer privat, har jeg dog lært jer at kende via
Ng'en, hvor jeg har læst om jer de sidste 2 år.

Melissa, god tur til Regnbuebroen!

Henrik, brug den tid du har brug for, til at sørge!

Mange Varme tanker fra
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Kate

Dato : 10-04-03 18:46

> frygtet den dag den rigtige beslutning skulle tages...

Kender det alt for godt. Jeg har hele tiden tænkt at Johan og Sofie jo
ikke blev yngre og den dag de ikke havde det godt skulle de ha' fred,
men da jeg stod overfor beslutningen med Sofie,nøj, hvor var det hårdt.
Må erkende at beslutningen faktisk ikke var svær, men afsindigt hård.
Du forstår godt forskellen, ikke også?!

Selvom det nu er 3 uger siden, så går der ikke en dag hvor jeg ikke
tænker på hende og jeg savner hende stadig, men når nu jeg ved at jeg
faktisk også savner Oliwer, så ved jeg at savnet nok ikke helt
forsvinder.

Jeg håber at det ikke er så slemt med Melissa.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 20:01

Kate <mowgliFJERN@oliwer.dk> writes:

Tager lige dem begge to en ad gangen...

> Kender det alt for godt. Jeg har hele tiden tænkt at Johan og Sofie jo
> ikke blev yngre og den dag de ikke havde det godt skulle de ha' fred,

Det er også lettest at tænke på på forhånd, selvom det nemt kan give
en interessekonflikt når tiden kommer...

> men da jeg stod overfor beslutningen med Sofie,nøj, hvor var det hårdt.
> Må erkende at beslutningen faktisk ikke var svær, men afsindigt hård.
> Du forstår godt forskellen, ikke også?!

Jo, jeg forstår forskellen
Og ja det var hårdt også for mig, men beslutningen tog ligesom sig
selv på en måde..

> [...]
> tænker på hende og jeg savner hende stadig, men når nu jeg ved at jeg
> faktisk også savner Oliwer, så ved jeg at savnet nok ikke helt

Husker at jeg skrev dengang at savnet aldrig forsvinder, men at
smerten gør. Det er endnu en "trøst" for mig, og jeg vil til enhver
tid forbeholde mig ret til at vande høns ved minderne om hende...!!!

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 10-04-03 20:51

> Jo, jeg forstår forskellen
> Og ja det var hårdt også for mig, men beslutningen tog ligesom sig
> selv på en måde..

Ja det er netop dét. Dengang vi skulle ta' beslutningen med Bøv (og Banse
for den sags skyld) var det heller ikke så meget det at ta' beslutningen som
det at komme hjem og der manglede en kat Og der har du det jo værre -
eller det vil jeg da tro, fordi der SLET ikke er nogen kat :'(

Vi havde trods alt andre at komme hjem til.

*nok et medfølende kram*
~Lisbeth

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 22:03

> [...]

> det at komme hjem og der manglede en kat Og der har du det jo værre -
> eller det vil jeg da tro, fordi der SLET ikke er nogen kat :'(

Ja, at skulle pakke transportkassen sammen i en sæk og forlade
dyrlægen alene for så at komme hjem og hverken at have kat med eller
blive modtaget af hende...
På en måde er det vist heller ikke helt gået op for mig endnu...

> Vi havde trods alt andre at komme hjem til.

Ja det er jo slet ikke så tosset endda, så kan man om ikke andet sidde
og kramme lidt på en af de andre og mindes...

> *nok et medfølende kram*

Tak

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-04-03 23:21

In article <m3znmy12x4.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> [...]
> blive modtaget af hende...
> På en måde er det vist heller ikke helt gået op for mig endnu...

Uha, netop dét har jeg tænkt på hele aftenen - den tomme lejlighed..
Hvor må det være svært, når man er blevet modtaget af en, der er glad
for at se én i så mange år.
Du får lige et knus mere og et dieselmotor-spind fra Ditte, der sidder
her og læser med..
Hendes far - min mand - hilser også.. jeg fortalte ham historien om
Melissa igår aftes, og han knugede sin kat og tænkte på at miste
hende... mange hilsner fra Preben også..

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-04-03 17:15

> [...]

> Uha, netop dét har jeg tænkt på hele aftenen - den tomme lejlighed..
> Hvor må det være svært, når man er blevet modtaget af en, der er glad

Lidt som om der ingen grund til at komme hjem mere....-(

Du må hilse pænt igen

Fra : Kate

Dato : 10-04-03 22:05

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Vi havde trods alt andre at komme hjem til.

Ja, jeg havde 3, alligevel var fokus i flere dage ikke på de 3 der stod
der, men den ene som ikke gjorde.
Faktisk har jeg taget mig i at række ud efter Sofie lige inden jeg
lagde mig til at sove flere nætter.
Ja, de efterlader sig et tomrum.

Fra : Kate

Dato : 10-04-03 22:03

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in

> Og ja det var hårdt også for mig, men beslutningen tog ligesom sig
> selv på en måde..

Ja, det gjorde den faktisk også med Sofie. Jeg havde godt bemærket at
der var noget, men hvor er det dog svært alligevel, men da dyrlægen gav
mig det kolde facts omkring røntgen billerne var jeg slet ikke i tvivl.

> Husker at jeg skrev dengang at savnet aldrig forsvinder, men at
> smerten gør.

Og det er også rigtigt.

> Det er endnu en "trøst" for mig, og jeg vil til
> enhver tid forbeholde mig ret til at vande høns ved minderne om
> hende...!!!

Forstår jeg så udmærket, jeg mærker også stadig tårerne når jeg tænker
på Sofie, men jeg er dog kommet dertil hvor jeg kan smile over hende
også. Hun havde jo en positiv indflydelse på min hverdag og det kan
intet tage fra mig.

Du får nu alligevel endnu et trøstekram, for det er altså svært at
miste en nær ven som man har delt livet med i så mange år som vi har
delt vores liv med Sofie og Melissa.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-03 22:16

> [...]

> der var noget, men hvor er det dog svært alligevel, men da dyrlægen gav
> mig det kolde facts omkring røntgen billerne var jeg slet ikke i tvivl.

Nej, det er enormt vigtigt at det er en god dyrlæge som skal meddele
sådan noget. For dels skal sandheden jo frem, men der skal også være
de nødvendige facts så man kan tage en begrundet beslutning..

> [...]
> på Sofie, men jeg er dog kommet dertil hvor jeg kan smile over hende
> også. Hun havde jo en positiv indflydelse på min hverdag og det kan

Jeg håber da også at kunne smile igen, men lige nu synes det bestemt
somom at smilet skal males på med en stor rulle...

> Du får nu alligevel endnu et trøstekram, for det er altså svært at
> miste en nær ven som man har delt livet med i så mange år som vi har
> delt vores liv med Sofie og Melissa.

Tak
Begynder (nu skal ikke tro at jeg er tosset, skør ja helt sikkert) at
forstå hvorfor mennesker som har levet sammen hele livet ofte dør
inden for en kort årrække. Melissa har været så stor en del af mit liv
så længe, at jeg bare er HELT TOM inden i...

Fra : Ann K.

Dato : 10-04-03 22:56

Hej Henrik.

> [...]
inden for en kort årrække. Melissa har været så stor en del af mit liv
så længe, at jeg bare er HELT TOM inden i...

<> Lige netop dén følelse kom helt bag på mig, da Tamlin blev kørt
ihjel!
Min mor var død pludseligt to år tidligere - og jeg havde ikke kunnet
forestille mig at jeg skulle opleve den samme smerte og sorg med et dyr,
som jeg gennemgik ved hendes død... Jeg gik begge gange rundt i en
næsten bedøvet tilstand - men ved min mors død, kunne jeg dog få lov til
at græde og være trist, også på jobbet og i vennekredsen... At jeg
senere også sørgede dybt over en kat, var der langt mindre forståelse
for :(
Kærligheden, vi giver vores dyr, er selvfølgelig ikke direkte
sammenlignelig med den vi giver vores nærmeste, men den er ikke
mindre!!!

Du skal vide, at Jan hele dagen har tænkt meget på dig!!! Han sender dig
alle sine bedste tanker og et stort kram... og er så utroligt ked af at
omstændighederne ikke var sådan, at det var dig, som skulle til Sverige!

Jeg har så stor respekt for din beslutning... og ved, hvor hamrende
svært det er at skulle leve med den (skuler til Ranje!). Men det er
efter min mening den ultimative kærlighedsgerning... at udfri et levende
væsen fra et liv i smerte og angst... Håber ligesom dig, at en
barmhjertig sjæl også vil være der for mig, hvis den tid skulle komme...

Et kæmpekram til dig
Fra Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-04-03 17:27

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann K.

> [...]
> at græde og være trist, også på jobbet og i vennekredsen... At jeg
> senere også sørgede dybt over en kat, var der langt mindre forståelse

Ja, sjovt nok ikke... Men jeg er sikker på at det er fordi de ikke
selv har mistet en nær bofælle på fire ben...

> Kærligheden, vi giver vores dyr, er selvfølgelig ikke direkte
> sammenlignelig med den vi giver vores nærmeste, men den er ikke
> mindre!!!

Jeg mener ikke at man kan graduere kærligheden på den måde, måske er
det så bare mig...

> Du skal vide, at Jan hele dagen har tænkt meget på dig!!! Han sender dig
> alle sine bedste tanker og et stort kram... og er så utroligt ked af at
> omstændighederne ikke var sådan, at det var dig, som skulle til Sverige!

Sig meget pænt stor tak
Nåe og nusse ulve *S* Haha det er langt fra sikkert at Tia ville have
haft noget med mig at gøre..*GG*

> [...]
> væsen fra et liv i smerte og angst... Håber ligesom dig, at en
> barmhjertig sjæl også vil være der for mig, hvis den tid skulle komme...

Helt sikkert ganske enig. Den ultimative kærlighedserklæring er at
give slip, når tiden er inde til det. Som jeg vist også har skrevet
her sagde jeg til dyrlægen at det er synd for hende at lide, men ikke
at være død...

> Et kæmpekram til dig

Tak
Giv lige hele flokken en krammenussetur fra mig..

Fra : Kate

Dato : 11-04-03 20:58

> her sagde jeg til dyrlægen at det er synd for hende at lide, men ikke
> at være død...

Ja, det tror jeg er Niels Hausgård der har sagt det engang i en
udsendelse om heste og det er så evigt rigtig (tror jeg, jeg har jo
endnu ikke prøvet at være død)
Mine grunde til at give Sofie fred var præcist de samme som dine og som
tidligere nævnt så er jeg overbevist om at det er med i min kærlighed
til mine dyr. De skal ikke leve længere end de har et godt liv bare for
min skyld.
Jeg kan huske, da jeg var stor pige var der nogle på min mormors vej
som havde en tusse-gammel hund som var både blind og døv og gik
dårligt. Jeg har bare det der billede i mit hoved af en hund som skulle
have haft fred, sådan nogle ting har altså sat sit præg hos mig, sådan
skulle det bare ikke gå nogle af mine kræ.
Der er tider hvor jeg senere har spurgt migselv om jeg måske gav op for
tidligt, men det har nu mest været i forbindelse med kaniner fordi
dyrlægerne ikke ved nok om disse dejlige smådyr.

Fra : Ann K.

Dato : 11-04-03 21:53

Hej Kate og Henrik.

> [...]
tidligere nævnt så er jeg overbevist om at det er med i min kærlighed
til mine dyr. De skal ikke leve længere end de har et godt liv bare for

<> Og lige netop dette ene rationelle synspunkt, er det som gør at jeg
mener, der en minimal forskel i den måde jeg elsker mine dyr på...
Jeg _ved_ at jeg på et tidspunkt skal tage afsked med mine dyr... mens
jeg (naivt - indrømmet!) går ud fra at mine nærmeste altid vil være
der....

Nej... jeg ved godt at jeg nu er pessimistisk.. og det er et humør, som
ikke normalt ligger til mig!
Men...
Ranje har igen fået smerter!
Sif er næsten10 år... har stadig problemer med sin gamle muskelskade...
og nogle gange smerter!
Saga er næsten 12 år... stadig sund og rask... men har lidt susen ved
hjertet!
Og lille Namacoola har fået nogle underlige "klumper" i lysken... ingen
ved endnu, hvad det er!
Oven i alle disse ting kommer så nyheden om først Sofie og så Melissa...
Katte, som jeg ikke engang kender, men som jeg alligevel har fået et
indblik i... ikke mindst på grund af deres store lighed med Saga - og
bekendtskabet med deres utroligt dejlige ejere....
Lige pludselig blev jeg tvunget til at se realiteterne i øjnene...
At anskaffe sig et dyr, indebærer også at anskaffe sig en stor sorg....

Er der noget at sige til at hele Banden er træt af konstant at blive
krammenussekælet???

Nej - nu blev mit indlæg alligevel for trist...

Må hellere glæde mig over at Dise i dag løb et kanongodt gennemløb til
agilitytræningen... og at Tjalfe fylder 7 år i morgen

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-04-03 00:02

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Kate og Henrik.

Hej Ann K.

> [...]
> Jeg _ved_ at jeg på et tidspunkt skal tage afsked med mine dyr... mens
> jeg (naivt - indrømmet!) går ud fra at mine nærmeste altid vil være

Ja lidt men jeg er ikke lige så sikker på at man kan være rationel i
den slags spørgsmål... Naturligvis skal vi før eller siden tage afsked
med alle levende organismer uanset hvor meget vi føler for dem...
Men det er jo på en måde vort eget ansvar at få noget ud af den tid
som vi deler med dem...

> [...]
> hjertet!
> Og lille Namacoola har fået nogle underlige "klumper" i lysken... ingen

Krydser fingre for at de holder mange år endnu

> [...]
> indblik i... ikke mindst på grund af deres store lighed med Saga - og
> bekendtskabet med deres utroligt dejlige ejere....

Tak i lige måde

> Lige pludselig blev jeg tvunget til at se realiteterne i øjnene...
> At anskaffe sig et dyr, indebærer også at anskaffe sig en stor sorg....

Ja, en skønne dag gør det... Men som skrevet ovenfor bare lidt
omskrevet.. De gode timer kommer ikke dårligt tilbage. Den sorg jeg
bærer på grund af Melissa mildnes i høj grad af omstændighederne og
ikke mindst af alle de mange timer vi har haft med hengivenhed og
varme mellem os...

> Er der noget at sige til at hele Banden er træt af konstant at blive
> krammenussekælet???

øhh nej *SS* Men du har ret i situationer som denne når man læser om
andre som har mistet, så får de lige en ekstra nussetur lidt oftere
end ellers, ikke fordi man negliserer dem til daglig, men sommetider
er behovet bare større for et krammenus til...

> Nej - nu blev mit indlæg alligevel for trist...
>
> Må hellere glæde mig over at Dise i dag løb et kanongodt gennemløb til
> agilitytræningen... og at Tjalfe fylder 7 år i morgen

Det er da positivt Så skal hun jo bare gentage det når det bliver
alvor igen *S*

Så vil jeg være den første her som ønsker et stort tillykke tjalfe
håber at slaverne vil slippe noget guf i anledning af dagen..

Fra : Kate

Dato : 14-04-03 08:34

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in

> At anskaffe sig et dyr, indebærer også at anskaffe sig en stor
> sorg....

Ja, men først kommer heldigvis glæden og som regel i mange år. Det er
det jeg tænker når jeg anskaffer mig et dyr, for selvom det er en stor
sorg at miste hver eneste en, så er det en endnu større glæde at ha'
dem.

> Er der noget at sige til at hele Banden er træt af konstant at
> blive krammenussekælet???

Nej, men det vænner de sig til

> Må hellere glæde mig over at Dise i dag løb et kanongodt gennemløb
> til agilitytræningen... og at Tjalfe fylder 7 år i morgen

Jamen så tillykke til både Dise og Tjalfe

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-04-03 22:48

> [...]

> tidligere nævnt så er jeg overbevist om at det er med i min kærlighed
> til mine dyr. De skal ikke leve længere end de har et godt liv bare for

Havde det været min kone (menneske) som bad mig hjælpe hende ville jeg
have gjort helt det samme....

> [...]
> have haft fred, sådan nogle ting har altså sat sit præg hos mig, sådan
> skulle det bare ikke gå nogle af mine kræ.

Ja det er jo ren egoisme ikke at give hunden fred..grrr

> Der er tider hvor jeg senere har spurgt mig selv om jeg måske gav op for
> tidligt, men det har nu mest været i forbindelse med kaniner fordi
> dyrlægerne ikke ved nok om disse dejlige smådyr.

Problemet er jo netop, at vi mangler et godt redskab til at
kommunikere med dem. Derfor må man på sin vis prøve at træffe den
rigtige beslutning for dyrets skyld, inden det hele bliver én stor
lidelse...

Hvis jeg havde vist i sidste uge, hvad jeg ved nu. Havde Melissa fået
fred inden hendes liv blev så dårligt som det desværre nåede at
blive. For der var intet at gøre på nogen måde. Bemærk at dette ikke
er en opfordring til at fare ned til dyrlægen og få aflivet den
firbenede fordi den skranter en smule...!!!

Fra : Ann K.

Dato : 11-04-03 23:18

Hej Henrik.

>Hvis jeg havde vist i sidste uge, hvad jeg ved nu. Havde Melissa fået
fred inden hendes liv blev så dårligt som det desværre nåede at
blive. For der var intet at gøre på nogen måde.

<> Jamen naturligvis!!!
Men som du selv siger... dyrene kan desværre ikke kommunikere på
menneskesprog... og der skal trods alt være symptomer på en sygdom, før
man kan behandle den!
Og sådan som jeg har forstået det, blev Melissa jo lige pludselig
_meget_ syg Hendes symptomer havde, indtil da, ikke været så
voldsomme - vel?

>Bemærk at dette ikke
er en opfordring til at fare ned til dyrlægen og få aflivet den
firbenede fordi den skranter en smule...!!!

<> Hæ... nej - vi ofrer hellere en halv formue, for at få årsagen at
vide... for tænk nu - hvis.........
Mine kolleger undrer sig over, at vi ikke skal på udlandsferie i år - og
at vi heller ikke var afsted sidste år eller året før... jeg tør næsten
ikke at fortælle at en af årsagerne er dyrlægeregningerne til hele
Banden...
Og helt ærligt... jeg foretrækker efterhånden at sidde og nusse med
Namacoola, lukke Tajlfe ud, sove med Saga, lege med Aske og Tia, fodre
Ranje og gå lange ture med vufferne Det kan man ikke, når man ligger
og steger ved en eller anden Bounty-strand!

Mvh Ann - der engang _skal_ se Ayers Rock og udgravningerne i det gamle
Mesapotamien

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-04-03 00:10

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann K.

> <> Jamen naturligvis!!!
> Men som du selv siger... dyrene kan desværre ikke kommunikere på
> menneskesprog... og der skal trods alt være symptomer på en sygdom, før
> man kan behandle den!

ja netop..

> Og sådan som jeg har forstået det, blev Melissa jo lige pludselig
> _meget_ syg Hendes symptomer havde, indtil da, ikke været så
> voldsomme - vel?

Nej det var ret meget lige med ét fredag spiste hun og drak og var på
bakken lørdag spiste hun ikke og var lidt sløv, og lørdag aften blev
jeg da en smule bekymret, men så søndag heller ikke og så var jeg klar
over at en dyrlæge skulle til...

> [...]
> at vi heller ikke var afsted sidste år eller året før... jeg tør næsten
> ikke at fortælle at en af årsagerne er dyrlægeregningerne til hele

Nej slet ingen forståelse for noget i den retning...

> [...]
> Ranje og gå lange ture med vufferne Det kan man ikke, når man ligger
> og steger ved en eller anden Bounty-strand!

JA helt sikkert, for dem har man hele året og en ferie er nærmest bare
en venten på at komme hjem i kulde og regn igen og hvor fedt er lige
det, ville jeg møde naboen så kunne jeg jo bare gå en tur hjemme og
hvorfor smide en masse penge ud for at møde dem ved en eller anden
tilfældig strand...:-?

> Mvh Ann - der engang _skal_ se Ayers Rock og udgravningerne i det gamle
> Mesapotamien

Orv det ville jeg dælme også gerne, men hellere et helt år med en kat
end 14 dages solbrændthed-jetlag-og tynd mave fordi man lige skulle
prøve det lokale køkken..*GGG*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-04-03 08:52

> [...]
> bakken lørdag spiste hun ikke og var lidt sløv, og lørdag aften blev
> jeg da en smule bekymret, men så søndag heller ikke og så var jeg klar

Henrik, nyresvigt går meget hurtigt, hvorimod nedsat nyrefunktion kan
strække sig over en længere periode.
Hvis nyrene ikke vil mere, så går det altså hurtigt ned af bakke. Selv din
dyrlæge fredag kunne ikke sætte finger på hvad det kunne være, da hun var i
super form, men søndag var du ikke i tvivl om at der var noget galt. Det går
hurtigt når nyrene ikke vil mere, men du reagerede med det samme og derfor
slap hun for flere dage i lidelser. Det der jo gør det svært ved katte, er
at de er så seje og ikke viser symptomer. Det kræver af os at vi er vågne og
tager action hvis der er noget der viser sig. Og det gjorde du flot

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kate

Dato : 14-04-03 08:37

> Hvis jeg havde vist i sidste uge, hvad jeg ved nu. Havde Melissa fået
> fred inden hendes liv blev så dårligt som det desværre nåede at
> blive. For der var intet at gøre på nogen måde.

Sådan har jeg det faktisk også med Sofie, men jeg var så usikker på
hvad det var der foregik. Set i bakspejlet har hun nok haft det skidt
længere end jeg har været opmærksom på, men det er jo netop vores
største problem. Kattene kan jo ikke komme og sige at de har ondt
Men både du og jeg har gjort vores bedste for vores dejlige misser og
mere kan man ikke forlange.

> Bemærk at dette ikke
> er en opfordring til at fare ned til dyrlægen og få aflivet den
> firbenede fordi den skranter en smule...!!!

Nej, det havde jeg dig nu heller ikke mistænkt for

Fra : marianne hellemose

Dato : 11-04-03 19:38

Hej Henrik

Jeg kan slet ikke finde nogle ord, kun masser af næsemøz
og knus til dig, og mange varme tanker til Melissa
ved regnbuebroen.

Marianne og rivejernene

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-04-03 22:36

"marianne hellemose" <hellemose.som@mail.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Marianne

> Jeg kan slet ikke finde nogle ord, kun masser af næsemøz
> og knus til dig, og mange varme tanker til Melissa
> ved regnbuebroen.

Tak, ord betyder så uendelig lidt i forhold til tanken bag dit indlæg *snøft*

Fra : Birgitte

Dato : 09-04-03 17:01

> [...]
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk
> brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Jeg ville aldrig betænke mig et sekund, til at betro dig en' af mine
killinger
Hvis bare andre havde den halve omsorg af hvad du har har for Melissa ville
verden se bedre ud
Næsemøz til Melissa og påskekram til dig.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-04-03 18:18

Hej Henrik
Her krydser vi også fingre og poter. Håber at dyrlægen finder ud af at det
ikke er noget alvorligt.
Men ellers synes jeg din beslutning lyder helt rigtig.
mange hilsner
Vibeke
"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ville
> verden se bedre ud
> Næsemøz til Melissa og påskekram til dig.

---

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-03 21:51

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hej Henrik
> Her krydser vi også fingre og poter. Håber at dyrlægen finder ud af at det
> ikke er noget alvorligt.

Det gjorde han ikke..

> Men ellers synes jeg din beslutning lyder helt rigtig.

Du tænker sikkert på den anden tråd ?, min newslæser viser dem i to
forskellige tråde...

Ja det er en beslutning som er nem at tage når katten er rask, når så
først det gælder er det ikke så let mere...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-03 21:49

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Birgitte

> Jeg ville aldrig betænke mig et sekund, til at betro dig en' af mine
> killinger

Mange tak *rødme*

> Hvis bare andre havde den halve omsorg af hvad du har har for Melissa ville
> verden se bedre ud

Ja det ville dælme være godt tror jeg da..*S*

Fra : AEK

Dato : 09-04-03 18:27

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

Har netop modtaget brev fra Henrik.
Det er absolut skrækkeligt.
Han skriver nok selv, når han er klar der til.

KÆMPE KNUS OG KRAM FRA
Anya og rødderne.

Fra : Pia J

Dato : 09-04-03 18:46

> Har netop modtaget brev fra Henrik.
> Det er absolut skrækkeligt.
> Han skriver nok selv, når han er klar der til.
>
> KÆMPE KNUS OG KRAM FRA
> Anya og rødderne.

ØV - det lyder ikke godt!

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-04-03 20:26

In article <3e945c58$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> ØV - det lyder ikke godt!
>
> :Pia

Nej - slet ikke spor godt....

Fra : Trine Piltoft

Dato : 09-04-03 20:24

> Har netop modtaget brev fra Henrik.
> Det er absolut skrækkeligt.
> Han skriver nok selv, når han er klar der til.

*suk* Er da for alvor bekymret nu - det lyder bestemt ikke som gode nyheder

Mvh. Trine & co.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-04-03 20:44

> *suk* Er da for alvor bekymret nu - det lyder bestemt ikke som gode
nyheder

(( nej, det gør det ikke.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-04-03 21:18

In article <b71siu$aek$1@sunsite.dk>, Nina, Tender Tribes
<NOSPAMnina@knus.dk> wrote:

> nyheder
> >

> (( nej, det gør det ikke.

Hej alle

Jeg var lige inde og kigge hos "Dekatten" hvor jeg ved at Henrik også
slår sine folder. Fandt en tråd, der desværre nok forklarer det (håber
meget det her er OK, Henrik, men vi spekulerer jo også her...) Øv,
altså...
http://makeashorterlink.com/?N1AB22724

Fra : Trine Piltoft

Dato : 09-04-03 21:37

> [...]
> slår sine folder. Fandt en tråd, der desværre nok forklarer det (håber
> meget det her er OK, Henrik, men vi spekulerer jo også her...) Øv,

Åh nej dog (

Jeg læser det som om at beslutningen er taget, men at det endnu ikke er
sket, så Kære Henrik og Melissa..........hermed min dybeste medfølelse og en
masse varme tanker til jer begge.
NG´en bliver aldrig helt den samme uden Melissa, og jeg sidder med tårer i
øjnene og føler mig så frygtelig trist.

Sikke et katteliv Melissa har haft - efter hvad vi har læst her, tror jeg
ikke nogen kunne ønske et bedre. Du har truffet den rigtige beslutning
Henrik, og jeg håber det er dig en trøst, at vide at du har givet Melissa en
værdig afslutning, og at vi er mange der tænker på jer.

Mange triste hilsner fra
Trine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-03 22:00

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> writes:

> [...]

Mange tak

> NG´en bliver aldrig helt den samme uden Melissa, og jeg sidder med tårer i

Nej nok ikke, men jeg håber da at kunne blive adopteret af en "brugt"
dame-misbams som måske kan være en slags erstatning for tabet, selvom
det aldrig nogensinde kan blive det samme...*snøft*

> Sikke et katteliv Melissa har haft - efter hvad vi har læst her, tror jeg
> ikke nogen kunne ønske et bedre.

Jeg håber heller ikke at hun har fortrudt, at hun adopterede mig for
snart 14 år siden.

> Du har truffet den rigtige beslutning
> Henrik, og jeg håber det er dig en trøst, at vide at du har givet Melissa en
> værdig afslutning, og at vi er mange der tænker på jer.

Jeg kan ikke finde andre beslutninger, som vil være bedre eller lige så gode.

Fra : Leyna

Dato : 10-04-03 09:29

On 09 Apr 2003 22:59:40 +0200, Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke finde andre beslutninger, som vil være bedre eller lige så gode.

Det tror jeg heller ikke du kan. Du har været gennem hele spektret og
er nu nået dertil, hvor den beslutning man tog for længe siden (om at
give både værdigt liv og død) nu trænger sig alvorligt på.
Jeg har desværre selv måtte hjælpe de fleste af mine dyr over på den
anden side, for de ville heller ikke bare lægge sig og sove stille
ind, men skulle absolut blive sygdomsplagede. Det er ikke et værdigt
liv, og derfor fik de fred FØR de begyndte at lide. Min sidste hund
fik kræft, men fik fred før hun viste nogen tegn på at være plaget af
det. Jeg føler meget med dig, og der sidder helt sikkert en anden
dejlig misbamse og venter på dig.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-04-03 21:54

> [...]

> slår sine folder. Fandt en tråd, der desværre nok forklarer det (håber
> meget det her er OK, Henrik, men vi spekulerer jo også her...) Øv,

Det er bare i orden...
Jeg ville komme med en opdatering her, men det var lidt lettere at
gøre det der først...

> http://makeashorterlink.com/?N1AB22724

Men opdateringen kommer her under update tråden..

Fra : Pia J

Dato : 10-04-03 07:02

Håber du finder en dejlig MCO pige at dele dit liv med, de er nogen skønne
katte. Og hvor var det godt at du trods alt så hurtigt fandt ud af, hvordan
det stod til med Melissa.

:Pia

Fra : JensenJS

Dato : 15-04-03 13:45

Hej Henrik
Det gør ondt at høre, jeg har fulgt dig og Melissa i noget der føles som
evigheder, så det er som om man kender hende, hun har bestemt sat sit
helt eget poteaftryk her i gruppen, og det var vidst også dig der
indførte begrebet spinnbrum i gruppen, eller hvad.

På grund af travlhed har jeg først i dag set dit indlæg, så der har
været meget at læse, så det har været en dag med mange kram og nusseture
til min egen Chinnie.
MVH JensenJS

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-04-03 23:47

JensenJS <jensenjs@pc.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej JensenJs

> [...]
> helt eget poteaftryk her i gruppen, og det var vidst også dig der
> indførte begrebet spinnbrum i gruppen, eller hvad.

Joe hun har da ihvertfald prøvet at sætte sit poteaftryk *SG*
Det tror jeg nok, men det vides ikke lige med bestemthed...

> På grund af travlhed har jeg først i dag set dit indlæg, så der har
> været meget at læse, så det har været en dag med mange kram og nusseture
> til min egen Chinnie.

Melissa var også ind i mellem "lidt" træt af ham mennesket som partout
skulle nusse et "par" gange mere, når det gik skidt for en kat i
gruppen... Ikke fordi hun var i underskud, men i sådanne situationer er
det meget beroligende for en selv, lige at få et ekstra nus..

Giv Chinnie et ekstra nus fra mig