En kat mere
Fra : dorthe

Dato : 07-04-03 18:04

jeg er den lykkelige ejer af en norsk skovkat på 6 mdr.
Hun er bare mors lille misse pige.
Men jeg gå og overvejer en mis mere. Kunne godt tænke mig en mco. Har
tideliger haft sådan en misser.
Men så kommer mit store spørgsmål???
Jeg ville gerne have en voksen mco,er.

Men er lidt bekymeret for om det kunne give nogle problemer, da jeg jo som
sagt har min killing.
Er der nogen der har erfaringer til dette ??

hilsen Dorthe

Fra : Pia Thomsen

Dato : 07-04-03 18:38

"dorthe" <dorthe@kity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagt har min killing.
> Er der nogen der har erfaringer til dette ??

Hej Dorte

Det burde nu ikke være det helt store problem . din kat er jo ikke så gammel
endnu, så den har dannet sig cementfaste meninger om tingene

Jeg har kendskab til to Maine Cooner, som skal flytte hjemmefra, en sort han
fra 3/6-99 og en sort tortie hun fra 1/1-00.

Ejeren kan du evt. kontakte på mobiltelf: 20 22 84 92 - hun bor i Århus. Jeg
ved desværre ikke mere om kattene, da det er en af mine kattes opdrætters
killingekøbere (puh, den var lang ) Hunkatten Naomi kan du se på
http://www.ailuro.dk under tidligere kuld (N-kuld), Jazzpurr ved jeg ikke
hvor man kan finde billeder af...

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 08-04-03 10:54

Hej Dorthe

Jeg har selv to mainecoon hanner, begge kastrerede, som jeg fik med 3
måneders mellemrum, mens de begge var omkring 1½ år gamle. De første par
dage var der megen hvæsen, og kradsen, men nu efter 2 måneder er der
kommet ro i sagerne. De tager nogle ordentlige brydekampe hver dag, og
får derfor afløb for nogle katteinstinkter jeg ikke kan dække, men hvad
vigtigere er, så får de markeret overfor hinanden og rollefordelingen er
på plads. Det giver harmoniske katte, når de begge ved, hvor de står i
forhold til hinanden. Derfor kan de også foretage sig andre ting sammen
i ro og fred, fordi de er trygge ved hinanden.
At din nuværende kat stadig er killing gør det højest sandsynligt kun
lettere med sammenføring. Den vil sikkert underlægge sig den voksne kat,
så hierakiet hurtigere kommer på plads.
Generelt tror jeg det er meget få katte, der har godt af at leve alene.
Min første kat er blevet markant mere kælen, harmonisk og tilfreds efter
den fik sin bryde-buddy.
Dog skal du være opmærksom på at der er stor forskel på fertile og
ikke-fertile katte, både hvad angår hanner og hunner. Hvis ikke du skal
avle, skal du få hannen kasteret, ellers vil den se din hun som et
lækkert stykke avlsmateriale og ikke som legekammerat. Ligeledes tror
jeg også hunner kan være en kende mere sippede og primadonna-agtige når
de er fertile.

Held & lykke med det

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund