MS Windows
briani 27239
XP home dansk - Opdatering 331953
Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 07-04-03 16:57

Hej i gruppen.
Kender nogen til en løsning af dette problem.

Jeg har haft installeret denne 331953 iflg min installationsoversigt den 27.
marts.
Så sker der det, at jeg henter en gendannelse fra et kontrolpunkt den 25.
marts, altså 2 dage før 331953, og nu bliver jeg hver dag mindet om, at jeg
skal installere 331953, som dog hele tiden i mislykkede forsøg.
De mislykkede forsøg skyldes jo nok, at 331953 allerede ligger i systemet.

Hvordan finder jeg ud af om 331953 allerede ligger i systemet.
Hvis ja - hvordan stopper jeg så den evindelige opfordring til opdatering.
Hvis nej - hvordan får jeg så installationen til at lykkedes.

Hilsen
Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-04-03 19:36

Prøv at installere i fejlsikret tilstand med netværkssupport, det plejer at
løse den slags problemer...

Vh Michael

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 07-04-03 21:06

"Michael Rasmussen" <mr@mrelektronik.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at installere i fejlsikret tilstand med netværkssupport, det plejer
> [...]
Hej Michael

Problemet er tilsyneladende løst ved at følge det råd som Lars kom med.
Det blev Lars jeg fulgte, idet jeg aldrig har prøvet at starte op i
fejlsikret tilstand, så jeg var lidt nervøs ved at prøve.
Jeg kan se den fremgangsmåde med fejlsikret tilstand tit bliver nævnt, så
jeg må prøve at sætte mig lidt ind i fremgangsmåden.
Jeg har umiddelbart ikke fundet vejledning til dette nogen steder. Jeg kan
huske det ofte skete i win 98, men jeg har ikke været udsat for det her i
XP. Det med netværkssupport lyder for mig lidt underligt, da jeg ikke kører
netværk. Du er meget velkommen, hvis du lige kan hjælpe mig med at blive
fortrolig med fremgangsmåden.

Hilsen
Jørgen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 07-04-03 23:47

> [...]
kører
> netværk. Du er meget velkommen, hvis du lige kan hjælpe mig med at blive

Hej igen Michael
Dette blot for at fortælle, at jeg har fundet vejledning til opstart i
fejlsikret tilstand, men hvorfor mener du at der skal vælges med
netværkssupport?
Hilsen
Jørgen

Fra : Lars Ninn

Dato : 07-04-03 19:58

Har selv haft vrøvl med 331953 - nedenstående løste dog mit problem:

Prøv at omdøbe mappen \WINDOWS\system32\CatRoot2 til f.eks.
Catroot2_old. Nogle gange kan det få Windows Update på ret kurs igen.
Hvis det fungerer, så kan du blot slette Catroo2_old når du har hentet
opdateringerne fra Windows Update.

/Lars

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 07-04-03 20:51

"Lars Ninn" <lars-ninn@o......net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Catroot2_old. Nogle gange kan det få Windows Update på ret kurs igen.
> Hvis det fungerer, så kan du blot slette Catroo2_old når du har hentet

Hej Lars

Din fremgangsmåde virkede - 331953 lod sig installere.
Jeg har endnu ikke turdet slette CatRoot2_old.
Tak for rådet.

Ved du eller andre om man kan rydde op i "Installationsoversigten".
Det ville være rart at kunne fjerne alle dem der "lykkedes ikke", hvis de
senere er blevet installeret.

hilsen
Jørgen