kattesikret altan???
Fra : Camilla Larsen

Dato : 07-04-03 16:31

Hej med jer

Da jeg snart bliver katteslave har jeg brug for lidt hjælp fra jer
herinde*S*

Jeg står i den situation at jeg meget meget gerne vil have min altan
kattesikret, men jeg har fået afslag fra administration der hvor jeg
bor. Godt nok er det ejerlejlighed, men der findes altså en generel
bestemmelse for hvordan der må se ud udvendigt*suk*

Nu har jeg så haft fingrene fat i Katrine Nederby som har været så
sød at sende mig billeder af hendes altan, og efter forslag fra hende
forhører jeg mig lige om der er nogen herinde som ligger inde med
billeder af jeres altan med kattesikring, som I evt kunne sende til
mig??
en rigtig god dokumentation over for ledelsen stiller forhåbeligt
sagen anderledes

--
Camilla

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 07-04-03 18:03

Camilla Larsen wrote:
> [...]
> mig??
> en rigtig god dokumentation over for ledelsen stiller forhåbeligt

Du kan prøve at kigge på billedet fra min profil, hvor man kan se et udsnit
af min altan. Altanen er af træ, og jeg fik lavet nogle rammer med net som
er skruet fast.

Indrømmet, jeg valgte taktikken "heller få tilgivelse, end at bede om
tilladelse" Nu har hegnet sidder der i snart 14 år, og ingen har brokket
sig
www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=109

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Camilla Larsen

Dato : 07-04-03 18:15

On Mon, 7 Apr 2003 19:03:00 +0200, "Marianne Juul Pedersen"
<juulsSLETDETTE@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Indrømmet, jeg valgte taktikken "heller få tilgivelse, end at bede om
>tilladelse" Nu har hegnet sidder der i snart 14 år, og ingen har brokket

Hej Marianne

Har du flere billeder af altanen sådan i fuld format du evt kunne
sende til mig på mail@millemus.dk ????

--
Camilla

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-04-03 18:16

Her http://come.to/softspot under Kattpysseltips under rastgård er et meget
fint billede af en indnettet altan, for øvrigt med arbejdsbeskrivelse.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-04-03 18:46

Hva' med et aftagelig? Husker jeg rigtigt at altanen kun har en åben side?

Man kunne jo i for sig have en side man lige hejste op på et par kroge, når
missen skulle være ude. Så "skæmmer det da ikke hele året.

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Camilla Larsen

Dato : 07-04-03 18:47

On Mon, 7 Apr 2003 19:45:43 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<NOSPAMnina@knus.dk> wrote:

>Hva' med et aftagelig? Husker jeg rigtigt at altanen kun har en åben side?
>
>Man kunne jo i for sig have en side man lige hejste op på et par kroge, når
>missen skulle være ude. Så "skæmmer det da ikke hele året.

Hej Nina

Se den havde vi også i tankerne....vores eneste problem er så hvordan
bliver siderne så stærke nok til at katten ikke lige vipper hegnet og
vupti ude...der er jo kun 1,5 m til jorden for ham*G*

--
Camilla

Fra : Pia Thomsen

Dato : 07-04-03 19:16

Camilla skrev:

Se den havde vi også i tankerne....vores eneste problem er så hvordan bliver
siderne så stærke nok til at katten ikke lige vipper hegnet og vupti
ude...der er jo kun 1,5 m til jorden for ham*G*

Kunne man ikke bare lave en træramme - måske i en let træsort, så den er til
at hejse op - hvor man så skyder tråd fast??

Det er da en genial idé - det havde jeg slet ikke tænkt på Så er det da
lige til at fjerne, når det ikke er missetid...

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-04-03 19:28

Jeg forestiller mig en eller 2 sektioner afhængig af vægten. Begge med
trærammer. Man stiller dem ned foran altan-kanten, når de ikke bliver brugt.
Men løfter dem op på en krog eller sådan noget, når "ornitolog-foreningen"
kommer på besøg.

Aner ikke om den holder i real-life....

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Camilla Larsen

Dato : 07-04-03 19:39

> [...]
>Men løfter dem op på en krog eller sådan noget, når "ornitolog-foreningen"

Den plan skal udtænkes over et par cola´er og en øl*GGG*

--
Camilla

Fra : Majer

Dato : 07-04-03 20:27

Camilla Larsen wrote:
> Hej med jer

> Jeg står i den situation at jeg meget meget gerne vil have min
> altan kattesikret,

Hej Camilla!

Vores altan er godt nok lukket af med skydevinder, så det er egentlig ikke
noget problem. Men om sommeren er der sindsygt varmt, så vi måtte også finde
på en løsning, for at kunne bruge den optimalt.
Vi har lavet en ramme med net på, som så er sat med hængsler i siden, så det
kan åbnes indad, op langs væggen, som en dør.
Nu ved jeg ikke lige hvordan din altan ser ud, men tænkte at man måske kunne
lave sådan en slags "dør" i hver ende af altanen, så de mødes på midten.
Jeg har nogle billeder af kattene siddende ved netdøren, på min hjemmeside.
de er nok ikke supergode til formålet, men du kan måske se idéen med det.

Mange hilsner fra
Majer
www.majer.dk