Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
1600x1200 DVI
Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 07-04-03 14:30

Hej.

I en tidligere tråd så jeg en anbefaling af Matrox Parhelia til brug ved
1600x1200 på DVI udgangen.

Dette kort er dog temmelig dyrt, synes jeg.

Kender nogen til et billigere alternativ?

Jeg synes generelt, at det er svært at finde resolution data på DVI udgangen
hos de forskellige fabrikanter, med mindre de altså er de samme som den
analoge udgang.

På et Hercules kort så jeg DVI udgangen opgivet til 165MHz - det samme som
Parhelia. Kan man slutte ud af dette, at de kan håndtere samme opløsning?

Venligst Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Erik W.

Dato : 07-04-03 17:32

"Rasmus skrev ...
> Jeg synes generelt, at det er svært at finde resolution data på DVI
udgangen
> hos de forskellige fabrikanter, med mindre de altså er de samme som den
> analoge udgang.

Det gør Chaintech Hurra for dem!- Heya et kort her til en lille tusse.
http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=A-G481

Mvh Erik

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-04-03 18:52

On Mon, 7 Apr 2003 18:31:52 +0200, Erik W. wrote:

> "Rasmus skrev ...
> udgangen
>
> Det gør Chaintech Hurra for dem!- Heya et kort her til en lille tusse.
> [...]

Jeg paster lige mit svar til dig i en anden gruppe:
---------------------------------
Jeg kører med at Asus 8460 GF4 TI4600, der kører 1600X1200 på dvi porten
uden problemer - giver et perfekt billede på min 20,1 ' Dell 2000FP.
Dette kort er vist udgået til fordel for et Ti4800 - dette understøtter
også 1600X1200 på DVI porten.

Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : hunter

Dato : 10-04-03 08:31

Hejsa

Jeg har et Geforce4 og en philips 20,1" tft og har købt et DVI kabel, men
kan ikke få billede på monitoren...
Har prøvet at søge på monitoren efter inputs... og rodet lidt med
driverne...

Hvad skulle der til før du fik det til at spille ?... Virker det også under
boot (incl. bios) ?

/jan

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-04-03 09:25

> [...]
> driverne...
>
> Hvad skulle der til før du fik det til at spille ?... Virker det også under

Kunne du ikke svare UNDER/EFTER det du citerer ?
Det gør det hele mere overskueligt.

Min 20,1 ' TFT kørte 1600X1200 via DVI fra det sekund win xp pro var
installeret - ellere rettere sagt, den startede med at køre 800X600 -
hvilket mystisk nok med min TFT skærm faktisk står ret godt - men jeg satte
det bare op til 1600X1200 - og det kørte derudad.

Men du skal ikke fortvivle - jeg oplever for øjeblikket et problem med et
adaptec SCSI controller kort 39320R, hvor en person med næsten identisk pc
system som mig har fået sit til at køre perfekt, mens mit ikke kan køre.

PC verdenen er underlig - for nogle kører det bare perfekt - og man tror at
alle de der ikke kan få det til at køre er idioter - men bitti små ting kan
spille ind - en anden version driver, et forkert sat pci kort, der deler
IRQ etc.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : No1

Dato : 02-05-03 00:58

> [...]
satte
> det bare op til 1600X1200 - og det kørte derudad.

Det er vel ikke så mystisk endda, men det er måske godt skjult ironi ?
800x600 og 1600x1200 - ser du en sammenhæng? Når man kan bruge præcis 4
native pixels på at vise en "logisk" pixel, skal der ikke noget
antialisering til.