Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G5 ???
Fra : Stig Frederiksen

Dato : 07-04-03 13:52

Hejsa.

Jeg fandt denne side med sparsomme info om et nyt Canon G5.

Ifølge Hawk så skulle det komme engang i juni/juli

Er der nogle der har hørt rygter om dette ?

http://www.hawk.ch/canon2.htm

Hilsen

Stig

Fra : Jes Conradsen

Dato : 07-04-03 15:26

Hej NG

Jeg har lige været ved fotohandleren. Der fortalte den flinke dame det samme
om en Canon G5 !
Hun ringede til Canon DK, men deres mund var lukkede med 7 sejl. Jeg kan dog
få endeligt svar på fredag. Så der vil jeg poste det...

Cool Regards

Jes Conradsen

PS: Jeg fik et fingerprej om at en del fotahandlere skal til møde hos Canon
DK på torsdag og der er et rygte om en G5 (afløser for G3 eller måske ny
topmodel...) Det lyder vildt spændende, men da hun ringede for at spørge
Canon, blev alt nægtet endnu. Der er jo heller ikke nogen officiel
annoncering af G5... Rygtet stammer fra Canon DKs tur til Canonkonference
til Las Vegas for ikke så længe siden.

Fra : JH

Dato : 07-04-03 16:33

"Jes Conradsen" <conradsan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dog
> få endeligt svar på fredag. Så der vil jeg poste det...

Gad vide hvorfor den ikke hedder G4?

JH

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-04-03 17:51

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> "Jes Conradsen" <conradsan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> samme
> dog
> >

> Gad vide hvorfor den ikke hedder G4?

Jeg vil gætte på at Mac har copyright på den modelbetegnelse?

- Martin

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 07-04-03 17:57

Martin Petersen wrote:

> Jeg vil gætte på at Mac har copyright på den modelbetegnelse?

Hvis de har copyright på G4 så har de vel også på G3 som den forrige
generation af processorer hed...

Carsten

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-04-03 18:40

"Carsten Øhlenschlæger" <coe@conix.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis de har copyright på G4 så har de vel også på G3 som den forrige
> generation af processorer hed...

Tjahh. Det var bare en tanke.

- Martin

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-04-03 18:36

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvorfor den ikke hedder G4?
Mit Bud:
Det er mere logisk. Det er et 5Mpixel kamera.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : JH

Dato : 07-04-03 20:33

Anders Houmark wrote:
> "JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Mit Bud:
> Det er mere logisk. Det er et 5Mpixel kamera.

Så skulle G3 jo have heddet G4 :)

JH

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-04-03 21:28

> Så skulle G3 jo have heddet G4 :)

Grunden til den ikke gjorde det, er at de ville fortsætte rækken fra G1 og
G2... Igen et bud fra min side ..... Ved G5 måtte de så tage sig sammen
og bryde kæden så de kunne få lidt logik ind i det hehehe

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-04-03 00:04

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in

> [...]
> fra G1 og G2... Igen et bud fra min side ..... Ved G5 måtte de
> så tage sig sammen og bryde kæden så de kunne få lidt logik ind i

Hey! hvem har sagt at marketing skal være logisk ;)

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 08-04-03 08:49

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvorfor den ikke hedder G4?

Udviklingen går så stærkt at de har været nød til at springe G4 over for
ikke at blive indhentet af konkurrenterne !

Så er der snart billige forældede G3 kameraer til salg

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-04-03 18:00

"Stig Frederiksen" <oz5u@cool.dk> wrote in message
> Hejsa.
>
> Jeg fandt denne side med sparsomme info om et nyt Canon G5.
>
> Ifølge Hawk så skulle det komme engang i juni/juli
>
> Er der nogle der har hørt rygter om dette ?

Jeg så den ikke på Cebit.

\MK

Fra : J@N

Dato : 08-04-03 00:50

> [...]
>
> Ifølge Hawk så skulle det komme engang i juni/juli
>
> Er der nogle der har hørt rygter om dette ?

Jeg tror det er rent fup. Det er for at reklame til deres side, det er
fuldstændigt useriøst at sætte en pris på et kamera Canon ikke har
annonceret endnu. Desuden kommer afløseren for G3 tidligst til efteråret.
Det er mit bud på dette rygte.

Jan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-04-03 00:04

"J@N" <altum@SLET.DETTE.ofir.dk> wrote in

> [...]
> ikke har annonceret endnu. Desuden kommer afløseren for G3
> tidligst til efteråret. Det er mit bud på dette rygte.

Vi kan jo vente til torsdag/fredag og høre hvad Jes har fået at vide
fra sin kontakt der skal til møde, og se om det giver flere
oplysninger?

Flemming

Fra : J@N

Dato : 08-04-03 01:45

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> "J@N" <altum@SLET.DETTE.ofir.dk> wrote in

> Vi kan jo vente til torsdag/fredag og høre hvad Jes har fået at vide
> fra sin kontakt der skal til møde, og se om det giver flere
> oplysninger?

Canon i Danmark ved intet før vi har set kameraet på nettet, i så fald er
det første gang.

Jan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-04-03 14:09

"J@N" <altum@SLET.DETTE.ofir.dk> wrote in news:b6t2hm$2dk$1@sunsite.dk:

> Canon i Danmark ved intet før vi har set kameraet på nettet, i så fald er
> det første gang.

Ja, men det kunne jo være. Der er da ingen grund til at afvise det på
forhånd.

Men jeg tror nu at et realistisk tidspunkt vil være august eller september.
Både G1, G2 og G3 er blevet annonceret i hhv. september, september og
august - altså med 1 års mellemrum. Så mon ikke der kommer en afløser til
den tid, for så er det jo ca. 1 år siden G3 blev annonceret.

Flemming

Fra : michael bennati scho~

Dato : 08-04-03 18:34

nogen der har overvejet om det var en aprilsnar??
mvh Michael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-04-03 08:13

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> wrote in

> nogen der har overvejet om det var en aprilsnar??
> mvh Michael

Ja, men hvorfor i alverden skulle en ansat hos en fotohandler så sige
hun havde hørt noget om pågældende model da Jes snakkede med hende (for
det var først noget efter 1. april)?

Jeg tror nu stadig den mest sandsynlige dato hvor afløseren for G3
offentliggøres vil være til august/september, da det er der de 3
foregående G-modeller er blevet annonceret. Jeg ved dog ikke hvor
hurtigt man så vil kunne få fat på kameraet efter det. Men jeg er
rimelig sikker på det bliver et 5Megapixel kamera, da selv et lille
kamera som Canons eget S50 nu har 5Megapixel.

Flemming

Fra : J@N

Dato : 09-04-03 09:39

> [...]
>
> Ja, men hvorfor i alverden skulle en ansat hos en fotohandler så sige
> hun havde hørt noget om pågældende model da Jes snakkede med hende (for

Måske for at lade som om hun er godt orienteret!
Gad vide hvor hun egentlig har hørt om en Canon G5?
Jeg er overbevist om at ingen danske fotohandlere har fået nogen information
om G5 endnu, og det bygger jeg på at en søgning på "Canon G5" eller "Canon
Powershot G5" ikke giver information om den.

http://www.hawk.ch/canon2.htm giver jeg ikke noget for, kan ikke være seriøs
når de kan prissætte en vare der overhovedet ikke findes.

Jan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-04-03 08:47

> http://www.hawk.ch/canon2.htm giver jeg ikke noget for, kan ikke
> være seriøs når de kan prissætte en vare der overhovedet ikke
> findes.

Enig :)

Flemming

Fra : Jes Conradsen

Dato : 09-04-03 11:26

Har også været på besøg i Photografica i Skindergade i København. Adspurgt
om samme spørgsmål, svarede de at de intet vidste, men at det mente at det
ikke lød usansynligt at der kommer noget nyt CANON Gx. Det er stadig for mig
uvsit om der er en G5 på trapperne snart eller om den komme i starten af
efteråret. Men jeg regner stadig med at forhøre mig hos den pågældende
fotohandler som skulle have møde med Canon DK imorgen (svar ang G5 ?, vil
jeg kunne få fredag).

Cool Regards

Jes Conradsen

..