body onLoad spørgsmål
Fra : Martin San.

Dato : 07-04-03 11:29

Hvorfor får man ikke muligheden for at downloade programmet 'setup.exe' når
flg. er sat ind i body'en?

leftmargin="0" rightmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">

Burde man ikke få smidt en Windows dialogboks i hovedet når man går ind på
en side med denne kode?

MVH Martin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-04-03 11:52

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> writes:

> Hvorfor får man ikke muligheden for at downloade programmet 'setup.exe' når
> flg. er sat ind i body'en?

Fordi det er ikke det du beder om.

> leftmargin="0" rightmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">

Indholdet af onload-attributten skal være javascript, ikke bare en
tilfældig tekst. Hvis du vil hente filen, så skriv evt.:

onload="document.location.href='http://www.test.dk/blabla/prog/setup.exe'"

eller evt.

onload="window.open('http://www.test.dk/blabla/prog/setup.exe')"

der starter downloaden i et nyt vindue.

Husk altid at have et almindeligt link til filen for folk der har slået
javascript fra.

> Burde man ikke få smidt en Windows dialogboks i hovedet når man går ind på
> en side med denne kode?

Nej. (Og dialogboksen har ikke mere med windows at gøre end resten af
browseren, slet ikke hvis man ikke bruger Windows :))

/L

Fra : Martin San.

Dato : 08-04-03 14:27

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
klip
> Indholdet af onload-attributten skal være javascript, ikke bare en
> tilfældig tekst. Hvis du vil hente filen, så skriv evt.:

> [...]

Jeg siger tak for hjælpen. Jeg var ikke lige opmærksom på, at onload var
noget javascript. Men det er det selvfølgelig. Det virker i hvert fald nu

MVH Martin