[DVD] Q : VIPCO release af "City Of The Li~
Fra : Morten Steen

Dato : 07-04-03 10:34

Efter at have genoplevet subj. til Natfilm Festival, har jeg fået lyst til
at eje den på DVD.
Der er flere udgaver at overveje : Anchor Bay's R1 udgave, som er
Widescreen, men uden så mange extras.
Så er der Vipco's R2 udgave, med lidt spændende extras på, og også uncut.
Kan nogen sige om denne udgave ligeledes er Widescreen, for så må det da
blive den man skal have?

Morten

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-04-03 11:10

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan nogen sige om denne udgave ligeledes er Widescreen, for så må det da

Vipco's udgave er widescreen, men ikke anamorphic som Anchor Bay's.

Fra http://www.firelightshocks.com/ :

Vipco:

"Vipco has been widely criticised for not bringing fans the best possible
picture quality and truth be told City of the Living Dead is not the
greatest looking DVD I've seen. It's not terrible by any manner of means,
but the picture in not enhanced and although the disc is presented in
widescreen 1.85.1 (all copies of this film are in widescreen on DVD, just
not advertised as such on the packaging), print damage is evident in a few
scenes."

Anchor Bay:

"Anchor Bay have done a remarkable job of restoring this film, giving the
film a whole new lease of life(!). The picture is crisp, clean and pin-sharp
with deep, rich colours which amply showcases Fulci's garish colour schemes
and unique lighting. The sound is remastered into full 5.1 which truly
envelops you into the atmosphere of the whole thing. This has to be one my
favourite discs so far. I can't recommend it enough."

Vipco har et dårligt ry, får masser af stemmer til den årlige "prisuddeling"
blandt brugerne af http://www.sexgoremutants.f9.co.uk

2002:
"The votes for worst DVD releases of 2002 were pretty much monopolised yet
again by the collective output by one company...VIPCO! "

2001:
"But the biggest bee in horror fans bonnets this year looks to have been the
collective output by UK producers 'Vipco' with many readers responding to
the nomination for 'Worst DVD Release' with simply "anything by Vipco!"

Mvh.

Ole

Fra : Morten Steen

Dato : 07-04-03 11:15

[SNIP] en masse brugbar info fra Ole :

LOL! Tusind tak Ole! Jeg er ikke længere i tvivl om hvad jeg vælger. Så må
jeg undvære commentary-sporet med Frk. MacColl & Co. i denne omgang. :-/

Anchor Bay, here I come!

Morten

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-04-03 11:42

> Anchor Bay, here I come!

Du kan også købe den sammen med Fulci's "Don't Torture a Duckling" til ca.
200 kr.:

http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=7230

Mvh.

Ole

Fra : Morten Steen

Dato : 07-04-03 12:22

> Du kan også købe den sammen med Fulci's "Don't Torture a Duckling" til ca.
> 200 kr.:

Jo, det kunne jeg da snildt gøre! Er det så 100% den samme udgave som
"enkelt"-versionen?

Morten

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-04-03 12:41

> Jo, det kunne jeg da snildt gøre! Er det så 100% den samme udgave som
> "enkelt"-versionen?

Yeps, de har bare samlet de 2 enkeltudgivelser i et 2-DVD set, det samme gør
sig gældende for de andre Fulci / Argento Collections fra Anchor Bay.

Mvh.

Ole

Fra : Morten Steen

Dato : 07-04-03 12:45

> Yeps, de har bare samlet de 2 enkeltudgivelser i et 2-DVD set, det samme
gør
> sig gældende for de andre Fulci / Argento Collections fra Anchor Bay.

Sweet. Jeg tror i hvert fald jeg napper de 3 Fulci Collections.
Må jo (desværre) blankt erkende at jeg slet ikke er bekendt med Argentos
output. Har læst en del om ham, men aldrig set noget af ham... måske en
passende lejlighed?

Morten

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-04-03 15:54

> [...]
> Må jo (desværre) blankt erkende at jeg slet ikke er bekendt med Argentos
> output. Har læst en del om ham, men aldrig set noget af ham... måske en

Whaaat? Skam dig!

....og skynd dig så at få fat på Susperia, Opera, Tenebre og Profondo Rosso
(alias Deep Red). Argento er langt fra så gory som Fulci, og hans
personinstruktion lige så elendig, men hans film er ekstremt visuelle og
stemningsfulde.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-04-03 21:19

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Sweet. Jeg tror i hvert fald jeg napper de 3 Fulci Collections.

Så får du også en commentary med Catriona MacColl og David Warbeck på "The
Beyond" DVD'en, og mulighed for at få den set i fred og ro ;) Du skulle
have valgt fremvisningen i Palladium i fredags, der var ikke noget "støj"
:P

Mvh.

Ole

Fra : Morten Steen

Dato : 07-04-03 22:15

> [...]
> Beyond" DVD'en, og mulighed for at få den set i fred og ro ;) Du skulle
> have valgt fremvisningen i Palladium i fredags, der var ikke noget "støj"

DAMN! Tro mig, jeg ville alle dage have valgt Palladium frem for Palads, men
jeg havde desværre ikke muligheden i fredags. Men "The Beyond" fornemmede
jeg helt klart fortjener et par gensyn. Jeg forstod ikke meget af plottet.
(Men er vist langt fra den eneste!)

Morten