css VS favicon
Fra : Simon

Dato : 07-04-03 10:09

Jeg har ville gerne have favicon på min hp, men når jeg skal
skrive det ind i kildekoden, giver det problemmer. Jeg tror at
disse to koder skal skive sammen
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"
media="screen">
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" >

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kan løse dette.

M.V.H Simon Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-04-03 10:44

"Simon" <adm@angstneurose.dk> skrev

__________

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" media="screen">
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" >

De to linjer kode har ingen sammenhæng.
__________

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" media="screen"> er
et kald til en css med definition af, hvordan en side skal vises på skærmen.
du kan i øvrigt slette 'media="screen"', da det alligevel er default.
__________

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"> bruges til at kalde den
ikonfil, der skal vises i adresselinje og i foretrukne/bogmærker i brugerens
browser. Du skal huske at have ikonfilen i en (32px * 32px * 16
farver)-version liggende i roden på serveren, og eventuelt have korrekt sti
til ikonfilen, hvis siden ikke ligger i roden.
__________

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-03 16:01

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

> [...]
>du kan i øvrigt slette 'media="screen"', da det alligevel er default.

Mon ikke det er media="all", der er standard?

Hvis man bruger screen, så vil css'en da ikke blive brugt ved
print f.eks.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-04-03 20:43

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> Mon ikke det er media="all", der er standard?
>
> Hvis man bruger screen, så vil css'en da ikke blive brugt ved
> print f.eks.

Jeg var lige ved at svare det samme, men jeg tjekkede og blev overrasket.
Default media type for style-elementer er "screen"
(<URL:http://www.w3.org/TR/html4/present/styles.html#h-14.2.3>)

Der er ikke en lignende beskrivelse for link-elementet, men
media-attributten linker til den samme for style-elementet.
<URL:http://www.w3.org/TR/html4/struct/links.html#h-12.3>

Noget overraskende. Det vil faktisk sige at det er en fejl hvis
browsere bruger almindelige style-elementer (uden media-attribut) til
print-output. Det er der heldigvis ingen browsere der opfylder.

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-03 20:57

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev :

>Jeg var lige ved at svare det samme, men jeg tjekkede og blev overrasket.

Jeg havde ikke tjekket, prøvede bare med egen logik og det
naturlige ville være, at det var media="all", der var default.

>Noget overraskende.

Ja.

>Det vil faktisk sige at det er en fejl hvis
>browsere bruger almindelige style-elementer (uden media-attribut) til
>print-output. Det er der heldigvis ingen browsere der opfylder.

Enig.