MS Windows
briani 27239
Baggrunde i Win XP ?
Fra : H.J.Suurland

Dato : 07-04-03 09:01

I win 98, ME, og 2000, kunne man under menuen Vis/Tilpas denne mappe,
tilrette mapper således at de kunne vise et htlm dokument eller et billede
som baggrund, i stedet for den triste hvide baggrund. - Noget i stil med
tapetet på desktoppen.

Jeg har ikke kunnet finde denne funktion i win XP Pro, men er ret sikker på
at det kan lade sig gøre. Begrundelsen for hvorfor jeg tror det er, at hvis
jeg kopierer en mappe fra win 2000 eller flytter et helt diskdrev fra en win
2000 maskine, så viser Win XP billederne som baggrunde defineret i win 2000.

Jeg kan blot ikke finde den funktion hvor jeg kan definere dem i win XP.
Er der nogen som kan hjælpe ?

Med venlig hilsen
Hans

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-04-03 09:05

Åben en virkårlig mappe, vælg "Vis" og dernæst "Tilpads denne mappe". Det er
fuldstændig som i 2k, så derfor er jeg noget uforstående overfor din
udmelding. Det kan måske være fordi du har ledt i vinduet der kommer i
"Denne Computer" - der er den nemlig ikke. Naviger til første bibliotek på
HDDen, så garanterer jeg dig at den er under "Vis".

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : H.J.Suurland

Dato : 07-04-03 10:12

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e913260$0$142$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Åben en virkårlig mappe, vælg "Vis" og dernæst "Tilpads denne mappe". Det
er
> fuldstændig som i 2k,
Den funktion du omtaler har jeg selv fundet. Men det er bestemt ikke den
samme som win 2000.
Den virker kun på mapper, og ikke på baggrunde, ikoner, og skriftfarver.
Og slet ikke på disk drev. (som du siger, i denne computer)

Men jeg har selv løst problemet. Jeg skriver en lille ini. fil og ligger den
på drevet.

I ini.filen kan du skrive navet på både baggrunden, sktiftfarven og ikonet.
De hedder hhv. IconArea_Image, IconArea_Text, og IconFile

Fra : Edmund

Dato : 07-04-03 10:24

H.J.Suurland wrote:
> I ini.filen kan du skrive navet på både baggrunden, sktiftfarven og
> ikonet. De hedder hhv. IconArea_Image, IconArea_Text, og IconFile

Hvordan ser din ini fil ud

--
Mvh Edmund

Fra : H.J.Suurland

Dato : 07-04-03 12:53

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser din ini fil ud

Sådan:
[ExtShellFolderViews]
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}={BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC
}

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
Attributes=1
IconArea_Image=C:\WINDOWS\Kakler.bmp
IconArea_Text=0x00FFFFFF

[.ShellClassInfo]
ConfirmFileOp=0
IconFile=C:\windows\icons\flag.ico
IconIndex=0

Filen skal hedde desktop.ini

Med venlig hilsen
Hans

Fra : Edmund

Dato : 07-04-03 13:25

H.J.Suurland wrote:
> Filen skal hedde desktop.ini

Tak det virker

Har du nogen ide om hvad dette er

Fra : H.J.Suurland

Dato : 07-04-03 13:48

> Tak det virker
>
> Har du nogen ide om hvad dette er
> [{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]

Størrelse og placering af vindue i forhold til dit skærm, det er en variabel
der ændrer sig hvis du laver vinduet mindre eller større, eller flytter det
rundt på skærmet.

Med venlig hilsen
Hans

Fra : Edmund

Dato : 07-04-03 14:36

H.J.Suurland wrote:
> "Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Størrelse og placering af vindue i forhold til dit skærm, det er en
> variabel der ændrer sig hvis du laver vinduet mindre eller større,
> eller flytter det rundt på skærmet.

Det er ikke lige noget jeg kan få XP til at ændre på.
Der findes ikke noget der ligner, i de ini filer jer har.

Hvis jeg tager din desktop.ini så virker det på mapper på D-drevet men
ikke på mapper på C-drevet
I roden af C virker det dog

--
Mvh Edmund

Fra : H.J.Suurland

Dato : 07-04-03 14:53

> Hvis jeg tager din desktop.ini så virker det på mapper på D-drevet men
> ikke på mapper på C-drevet
> I roden af C virker det dog

Jeg skal bruge lidt tid at eksperimenter med det. Jeg vender tilbage når jeg
ved noget mere.

Med venlig hilsen
Hans