opera / techno
Fra : KO

Dato : 06-04-03 22:30

Har hørt noget sindsygt fedt musik. Det er vist en tysker der har lavet
det.... men på engelsk. Det er lidt ala techno/house med opera langt ind
over. Han skulle vist både selv synge både opera og "talen"...

Skulle vist hedde noget med kruger. Men er slet ikke sikker på det!

Håber i kan hjælpe

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 07-04-03 09:54

On Sun, 6 Apr 2003 23:29:43 +0200, "KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>over. Han skulle vist både selv synge både opera og "talen"...
>
>Skulle vist hedde noget med kruger. Men er slet ikke sikker på det!

Det lyder ikke umiddelbart som noget jeg kender. Men det er
tilsyneladende et godt bevis på, hvad der kan komme ud af at blande
stilarterne lidt med hinanden.

Nina Hagen har også rockificeret opera, Punjabi MC skaber forbindelse
mellem dance og traditionel indisk musik, Sorten Muld blandede også
stilarter - rap og metal går også - ihvertfald i de eksempler jeg
kender til, godt i spænd sammen.

Sidst men ikke mindst et band fra Færøerne - Týr hedder de. Stilen
minder en del om Manowart - ihvertfald hvad de mere stille numre
angår. Musikken er ret vikingorienteret og det er vel ikke så
underligt. Bandet henter inspiration til deres tekster i den nordiske
mytologi - de færøske kvade i særdeleshed.

Hvis det lyder interessant så kig nærmere på www.tyr.musiconline.dk -
der er et par mp3'ere man kan lytte til og videoen til "Hail to The
Hammer" ligger også derinde et sted.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-04-03 08:50

"Metal Coven.dk" <no@way.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det lyder interessant så kig nærmere på www.tyr.musiconline.dk -
> der er et par mp3'ere man kan lytte til og videoen til "Hail to The

Der var for nogle år siden en gruppe, som hvis jeg ikke husker helt galt hed
Krueger & Co. Som legede lidt med nogle stilarter, og hybrider af dem, men
om der stadig er liv i dem, og om der er til at skaffe plader med dem ???

M.V.H.....Benny..

Fra : Per Moreau

Dato : 07-04-03 13:17

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over. Han skulle vist både selv synge både opera og "talen"...
>
> Skulle vist hedde noget med kruger. Men er slet ikke sikker på det!

Hmm måske Kruger & Coyle ?
http://shor.ter.dk/928667530

Mvh
Per M.