Sang med Ivan Pedersen i Mit sande jeg med~
Fra : Heidi

Dato : 06-04-03 22:17

Jeg halvsov indtil nummeret blev sunget, og fik derfor ikke
fat i hvor sangen var fra, eller hvem der evt. har sunget den.
Er der nogen der ved om den er fra en musical, og om
den er til at få fat i?

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 06-04-03 22:29

Heidi <xNOSPAMx@adslhome.dk> wrote:
> Jeg halvsov indtil nummeret blev sunget, og fik derfor ikke
> fat i hvor sangen var fra, eller hvem der evt. har sunget den.
> Er der nogen der ved om den er fra en musical, og om
> den er til at få fat i?

Det var Don McLean's smukke hyldest til maleren Vincent van Gogh,
"Vincent", fra 1982

Du kan høre en koncertversion af sangen på hans hjemmeside
http://www.don-mclean.com/

God fornøjelse

/ Flying Hotdogs

Fra : Heidi

Dato : 06-04-03 22:38

Flying Hotdogs wrote:

> Det var Don McLean's smukke hyldest til maleren Vincent van Gogh,
> "Vincent", fra 1982
>
> Du kan høre en koncertversion af sangen på hans hjemmeside
> http://www.don-mclean.com/

Tusind tak for det hurtige svar. Desværre har jeg ikke RealPlayer
installeret, og vil også helst undgå det - men jeg fandt nummeret
et andet sted, nu hvor jeg kender navnet og kunstneren.
En skam den ikke er indspillet med Ivan, for den version
kunne jeg faktisk bedre lide.

> God fornøjelse

Tak - et smukt nummer, og jeg kunne faktisk godt forstå, at Rossen
kneb en tåre (selvom jeg dog ikke ved om han har noget
specielt forhold til sangen).

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 07-04-03 13:24

> Tak - et smukt nummer, og jeg kunne faktisk godt forstå, at Rossen
> kneb en tåre (selvom jeg dog ikke ved om han har noget
> specielt forhold til sangen).

Han han blandt andet selv sunget den, findes på CD'en "Starry Starry Night",
og den version er mindst lige så god som Ivan's. Om den derudover betyder
noget for ham skal jeg ikke kunne sige.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Queenie

Dato : 06-04-03 22:45

"Heidi" skrev d. 06-04-03 22:17 dette indlæg :
> [...]
> fat i hvor sangen var fra, eller hvem der evt. har sunget den.
> Er der nogen der ved om den er fra en musical, og om

Den er fra Vincent .. en musical om Vincent Van Gogh .. sangen hedder
Starry Starry Night og er bla sunget af Don McClean

http://www.kandu.dk/

Fra : jwaa@danskebank.dk

Dato : 07-04-03 07:06

"Queenie" <Queenie.news@kandu.dk> wrote in message news:<3e90a03a$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Den er fra Vincent .. en musical om Vincent Van Gogh .. sangen hedder
> Starry Starry Night og er bla sunget af Don McClean

Sangen hedder Vincent, er skrevet af Don Mclean og er fra en plade der
hedder Amarican Pie (http://www.don-mclean.com/DonMcLean/alist.asp?albumID=1002&year=1971)
og den skulle være til at få fat i :)