Maléna (2000)
Fra : BorreBoy

Dato : 06-04-03 20:54

http://us.imdb.com/Details?0213847

Hejsa.

Er der nogen der ved, hvor man kan købe den ucensurerede version af denne
film, helst reg. 2???
Den eneste jeg kan finde, er på 88min.; men den skulle rigtigt vare 109min.
(IMDB).

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 06-04-03 22:44

"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> film, helst reg. 2???
> Den eneste jeg kan finde, er på 88min.; men den skulle rigtigt vare

Tjah, de fleste europæiske DVD udgaver svarer til den amerikanske på kun 88
minutter, så man skal nok til Italien for
at finde den lange udgave. Det eneste review jeg har kunnet finde af den
italienske udgave
(http://www.italica.rai.it/principali/multimedia/dvd/malena.htm) indeholder
ikke nogen længdeangivelse, men den er ihvertfald
med DTS. Tilsyneladende dog kun med italienske undertekster.

For de interesserede, fra IMDB under "Alternative versions":

Original Italian version runs 109 minutes. Miramax cut the film down to a
running time of around 92 minutes. Gone or shortened were many of Renato's
dream sequences with Malena which involve a lot more nudity than in the cut
version.

/Brian

Fra : ML-78

Dato : 06-04-03 22:51

> [...]
> film, helst reg. 2???
> Den eneste jeg kan finde, er på 88min.; men den skulle rigtigt vare

Den italienske R2 udgave:

www.dvd.it

Spillelængde 105 min. (svarer til 109 min. i NTSC).

ML-78

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-04-03 12:09

Må jeg foreslå at sende en mail og spørge om der er enelske undertekster på?

--
Jesper

Fra : BorreBoy

Dato : 07-04-03 13:26

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Må jeg foreslå at sende en mail og spørge om der er enelske undertekster
på?

Jeg kan ikke finde deres e-mail adresse...

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-04-03 15:48

> på?
> >

> Jeg kan ikke finde deres e-mail adresse...

Jeg undersøgte det for et stykke tid siden, der er ikke engelske tekster :(

Mvh.

Ole

Fra : --= Naess =--

Dato : 07-04-03 20:32

> Jeg undersøgte det for et stykke tid siden, der er ikke engelske tekster
:(

Hmm... det var dårlige nyheder.
Jeg har også været ude efter den ucensurerede version i et stykke tid. Den
ansvarlige for at fraklippe nøgenscener med Monica Bellucci burde
straffes.... hårdt!

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

Fra : BorreBoy

Dato : 07-04-03 21:44

"--= Naess =--" <INVALID@mail.Adress> skrev i en meddelelse

> [...]
Den
> ansvarlige for at fraklippe nøgenscener med Monica Bellucci burde

Lige mine ord!

Fra : --= Naess =--

Dato : 08-04-03 21:01

> Den

> Lige mine ord!

Men lad os aftale, at hvis én af os skulle finde den ucensurerede version
med danske tekster, så giver vi hinanden besked her i nyhedsgruppen

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

Fra : BorreBoy

Dato : 09-04-03 08:52

> Men lad os aftale, at hvis én af os skulle finde den ucensurerede version
> med danske tekster, så giver vi hinanden besked her i nyhedsgruppen

Jeg har netop fået denne kommentar fra Scanbox:

"
Hej Thomas

Det er desværre ikke muligt at hjælpe dig med den originale version på
nuværende tidspunkt. Den udgave vi har er købt via det amerikanske selskab,
og derfor har vi kun retten til deres mastermateriale.

Beklager

Morten Korsgaard"

Måske hvis nogle flere tog kontakt til dem.....
MortenK@scanbox.com

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Jesper Winding

Dato : 09-04-03 11:11

Måske vi skulle starte en underskriftsindsamling :)

--
Jesper

Fra : --= Naess =--

Dato : 09-04-03 11:33

> [...]
selskab,
> og derfor har vi kun retten til deres mastermateriale.

Scanbox må da have jord i hovedet hvis de køber amerikansk censurerede
versioner af europæiske film. Især i dette tilfælde da det jo ikke ligefrem
er nogen hemmelighed, at amerikanerne har et anstrengt forhold til
nøgenscener i forbindelse med ung/gammel kærlighed/sexscener, uden at de
automatisk associere det med pædofili.

Dummebøde til Scanbox!

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

Fra : --= Naess =--

Dato : 09-04-03 23:24

> Måske hvis nogle flere tog kontakt til dem.....
> MortenK@scanbox.com

Er hermed gjort!

--
Hilsen / Regards