Ang. 4 dynamiske ip'er med switch
Fra : René B.

Dato : 06-04-03 17:18

Hej

Jeg køre et netværk på 2 pc'er. Jeg har bredbånd med 2 stk. dynamiske ip'er,
og en switch efter adsl modemet, og de 2 pc'er på switchen, de kan begge 2
komme på nettet.
Men jeg skal have 2 pc'er mer på "4 stk. ialt" kan jeg godt sætte dem til i
min switch hvis jeg
får 4 stk. dynamiske ip'er, kan alle 4 så køre på nettet uden problemer og
se hinanden.

Jeg køre ipx/spx/netbios protokol også "under XP". Det virker på de 2 pc'er
lige nu.

MVH

René B.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 06-04-03 18:26

René B. wrote:
> [...]
> problemer og se hinanden.
>
> Jeg køre ipx/spx/netbios protokol også "under XP". Det virker på de 2

Du kan enten løse problemet ved at anskaffe en router eller lade den ene
maskine være "router" /server for de andre -så vil du uden videre kunne lade
alle maskinerne komme på internettet.

Hvis du vælger at anskaffe ekstra ip-adresser, så koster de hos TDC kun 10
kr. pr. adresse om måneden og så behøver du ikke engang et LAN til at styre
dette.

--
ahw

Fra : René B.

Dato : 06-04-03 20:04

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du vælger at anskaffe ekstra ip-adresser, så koster de hos TDC kun 10
> kr. pr. adresse om måneden og så behøver du ikke engang et LAN til at

Tak, så bliver det nok ekstra ip'er. Jeg vil ikke begynde på server maskine.

MVH

René B.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 06-04-03 21:11

René B. wrote:

> Tak, så bliver det nok ekstra ip'er. Jeg vil ikke begynde på server
> maskine.

næ, men du kunne jo indkøbe en router?

--
ahw

Fra : René B.

Dato : 07-04-03 08:09

> næ, men du kunne jo indkøbe en router?
>
> --

Ja, jeg går også og overvejer det, med hensyn på sikkerhed.

MVH

René B

Fra : Per

Dato : 06-04-03 20:01

Hej Rene!
Her i huset har vi købt to ekstra dynamiske IP-adresser, så vi i alt har 4
stk. Alle 4 PC'ere i huset kan være på internettet samtidigt uden problemer
og anvende printeren på min maskine som netværksprinter (netbeui). Jeg
bruger ikke engang en switch men kun en hub. For de 2 ekstra dynamiske
IP-adresser giver vi 10 kr. om måneden (for begge tilsammen hos Teledanmark)

Hilsen Per.

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 06-04-03 23:22

Af hensyn til sikkerheden, skulle du måske overveje den router igen.
Bevares, maskinerne kan få nogle problemer med ICQ samt peer-to-peer
programmer, men der kan du vel forwarde nogle porte.

Rune

"René B." <DETTE SKAL IKKE STÅ DER borreskov@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3e90531d$0$263$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : René B.

Dato : 07-04-03 08:13

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Bevares, maskinerne kan få nogle problemer med ICQ samt peer-to-peer
> programmer, men der kan du vel forwarde nogle porte.

Se, andet svar længer oppe.

MVH

René B

Fra : Troels Jensen

Dato : 07-04-03 23:25

> [...]
> Bevares, maskinerne kan få nogle problemer med ICQ samt peer-to-peer
> programmer, men der kan du vel forwarde nogle porte.

Kunne du ikke prøve at uddybe, hvorfor der skulle være et sikkerhedsproblem?
Mig bekendt foregår kommunikationen over Internettet på TCP/IP, som du jo
netop afskærer fra fildeling o.s.v., når man benytter IPX/SPX eller NetBEUI.

Hos mig kører det aldeles glimrende uden router og med IPX/SPX og (for god
ordens skyld) en software-firewall. Uanset hvilken portscannertestside, som
jeg har været inde på, så melder de allesammen, at de ikke kan se nogen
porte, så jeg har meget svært ved at se et sikkerhedsproblem.

Troels