Tabellen bliver for høj...
Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 06-04-03 16:56

På denne side http://www.mzh.dk/RHS/ har jeg i toppen lavet en menu i en
tabel.

Tabellen har to rækker: Den øverste med det store "logo" og rækken
nedenunder med de seks knapper.

Problemet er, at i Opera 7.03 og Netscape 7 bliver tabellen for høj - der
bliver et stort mellemrum nedenunder tabellen. Det samme er tilfældet i IE 5
på Mac. Jeg har både sat højde på tabellen og rækken med knapperne, men det
virker ej...

I IE6 og Mozilla 1.3 ser det ud, som det skal.

Nogen forslag til, hvorfor det sker?

Jeg har sat en border på tabellen, så er det nemmere at se, hvad der
foregår.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 06-04-03 17:08

> [...]
> der bliver et stort mellemrum nedenunder tabellen. Det samme er
> tilfældet i IE 5 på Mac. Jeg har både sat højde på tabellen og rækken

Har netop løst problemet med Opera 7.03 - det hjalp at definere en
baggrundsfarve i mit stylesheet...!?!

Men problemet er der stadigvæk i Netscape 7 og IE5 på Mac.

Mikkel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-03 17:22

"Mikkel Z. Herold \(MZH\)" <mikkel@mzh.NOSPAMdk> skrev :

>Men problemet er der stadigvæk i Netscape 7 og IE5 på Mac.

Kan ikke prøve på nogen af de browsere, men hvis du i Opera vil
have, at menuen skal være helt i top af siden, så skal du også
sætte padding til 0 i body.
Opera kan ikke bruge margin til det.

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 06-04-03 18:14

> Kan ikke prøve på nogen af de browsere, men hvis du i Opera vil
> have, at menuen skal være helt i top af siden, så skal du også
> sætte padding til 0 i body.

Tak for tippet!

Mikkel

Fra : Leonard

Dato : 06-04-03 17:33

"Mikkel Z. Herold \(MZH\)" <mikkel@mzh.NOSPAMdk> wrote:

>Jeg har både sat højde på tabellen og rækken med knapperne, men det
>virker ej...

Den der er det nok ikke alle der kan forstå.
Prøv at sætte den på dine <td> i stedet for.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Liselotte Mathiasen

Dato : 06-04-03 18:20

Mikkel Z. Herold \(MZH\) wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Nogen forslag til, hvorfor det sker?
>
> Jeg har sat en border på tabellen, så er det nemmere at se, hvad der

Hej Mikkel!
Jeg synes lige jeg vil sige til dig, at i min MSIE 6, ser det meget rodet ud.
Store mellemrum osv.

MvH
Liselotte

- Pædagogiske tutorials på dansk