MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp sort skærm i Win2000
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-04-03 15:06

På min kamerats PC som har win 2000 udskiftede vi skærmkortet med et tnt
ultra kort. herefter gik skærmen helt i sort, og vi kunne ikke engang starte
op i fejlsikret tilstand.

Vi får et fint billede et stykke hen i opstarten, men så lige pludselig går
skærmen i sort. Jeg har mistanke om at det er fordi windows bruger en
forkert driver, men efter at have brugt hele natten og dagen, har jeg
opgivet. Jeg forsøgte så at installere windows igen, men den kom med en
advarsel om at alt ville blive slettet hvis jeg installerede oveni
(reperation gav ikke noget resultat) Nu er den så oppe igen, men hvordan
finder jeg alle hans gamle filer og programmer (fjolset kendte ikke til
backup).

Jeg har en ide om at jeg på en eller anden måde kan flytte
registreringsdatabasen over i det gamle wnnt biliotek og dermed få den gamle
version til at virke og derefter slette den nye, og vupti er systemet
genoprettet og alt er som før.

men hvordan gør jeg???

er der et klogt hoved med et stort hjerte der kan hjælpe??

Peter

Fra : Futte

Dato : 06-04-03 17:30

kan du ikke boot fra cd'en og vælge R så kan du reparer Windows . det er kun
et lille gæt

Futte

---

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-04-03 20:06

"Futte" <hanloven@ofir.dk> wrote in message
> kan du ikke boot fra cd'en og vælge R så kan du reparer Windows . det er
kun
> et lille gæt

nej det kan man ikke i win2000. man kan lave nogle bootdisketter, men
reperationsfunktionen gav som jeg også skrev i mit indlæg ikke noget
resultat.
Formentlig fordi der ikke er nogle filer der er beskadiget.

Peter

Fra : Pico

Dato : 06-04-03 22:06

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> så oppe igen, men hvordan finder jeg alle hans gamle filer og
> programmer (fjolset kendte ikke til backup).

Hvad mener du med filer ?
Hvis det er forskellige programmer er du nød til at installere dem igen.
Hvis det er billeder mm. må du se om de er et eller andet sted !
Mails og lignende kan du godt glemme når du har installeret oveni uden
nogen backup.
Er det dokumenter og sådan noget der lå/ligger på C må du se om
mappen stadig er der og så åbne den. Jeg har af samme grund mine
dokumenter liggende på disk E og der tages automatisk en backup
af dem til disk F der er på en anden fysisk HD, så mener jeg at være
nogenlunde dækket ind.
Kunne I forøvrigt ikke bare have sat det gamle kort i og så lavet den
fornødne backup inden geninstallationen ?
Pico