Dafnier ?
Fra : kim

Dato : 06-04-03 14:10

Ved nogen her hvornår man kan begynder at fange dafnier i moserne ?
Gerne ved Utterslev mose Købrnhavn.
Mvh Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-04-03 15:44

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-04-03 15:48

"kim" skrev i en meddelelse
> Ved nogen her hvornår man kan begynder at fange dafnier i moserne ?
> Gerne ved Utterslev mose Købrnhavn.
> Mvh Kim

Om der er i Utterslev mose ved jeg ikke - men mon dog ikke ?

Jeg vil tro at de skulle være der omkring maj - afhænger lidt af
vandtemperaturen og vejret..

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 06-04-03 22:15

"kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Ved nogen her hvornår man kan begynder at fange dafnier i moserne ?
> Gerne ved Utterslev mose Købrnhavn.
> Mvh Kim

Hej Kim
Hvis du bliver kendt med stedet vil du kunne fange dem det meste af året.
Det gælder bare om at finde ud af hvor i mosen, de befinder sig. Mange tror
de kun findes om sommeren, idet man tit ser de samler sig i overfladen og
gerne i solen.
Hvis du kan komme til et dybt sted og "skrabe" bunden, kan du være heldig,
men pas på at sortere grundigt for andre mærkelige tingester.
Myggelarver ser du ikke endnu.
Hilsen
Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-03 09:22

"Jørgen Jørgensen" skrev i en meddelelse
> Myggelarver ser du ikke endnu.

De sorte kommer ganske rigtigt først her i løbet af foråret.

De hvide kan findes hele året.

De røde ved jeg ikke med......

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-04-03 16:13

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl.dk> wrote in message

> Myggelarver ser du ikke endnu.

Hvor er den spandfuld hvide myggelarver jeg fangede i weekenden så kommet
fra?
Eller rettere - der er masser af myggelarver - hele året. Det har faktisk
altid været godt at fange hvide myggelarver gennem et hul i isen - de kan
optræde i endog helt enorme mængder om vinteren.

vh
Jan