Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
20 mm Nikkor 2.8D ?
Fra : Lars Eriksen

Dato : 21-03-01 19:34

Hej, kan Nikon's 20 mm 2.8D anbefales eller findes
der bedre 20 mm af andre mærker ??
Jeg har en nikon F90

mvh Lars

Fra : Rune Baess

Dato : 21-03-01 22:23

> Hej, kan Nikon's 20 mm 2.8D anbefales eller findes
> der bedre 20 mm af andre mærker ??
> Jeg har en nikon F90

Jeg har ikke selv en 20mm, men -
- fx. så er Sigma's 24mm til AF-D, er (undtagelsesvist) optisk bedre (overall), end
nikons egen, dog er den ikke nær så solidt bygget, og AF er ikke helt støjfri, men
til 1/3 af prisen ...

Man kan jo håbe at et tilsvarende off-brand 20mm findes derude et sted ...

Hvis du rent faktisk havde tænk dig at købe et nyt 20mm, altså bruge et beløb i den
størrelse, så skulle du overveje et brugt AF 20-35 (2.8 D-IF), som der findes nogle
stykker af for tiden pga. den nye model 17-35 AFS...

Rune

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 01-04-01 15:05

"Rune Baess"
> [...]
(overall), end
> nikons egen, dog er den ikke nær så solidt bygget, og AF er ikke helt

Kan det virkeligt være rigtigt!

Jeg har et Nikon 24mm 2.8D og det tager virkeligt godt billeder. Jeg har
aldrig hørt andet, det er første gang jeg hører at Sigma skulle gøre det
bedre.

> [...]
findes nogle
> stykker af for tiden pga. den nye model 17-35 AFS...

Men der er dog en væsentlig forskel i vægt - 585 g i forhold til 270g.

Martin

Fra : Rune Baess

Dato : 01-04-01 18:13

"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har et Nikon 24mm 2.8D og det tager virkeligt godt billeder. Jeg har
> aldrig hørt andet, det er første gang jeg hører at Sigma skulle gøre det

Det er også det eneste tilfælde jeg kender til, Sigma's linser ligger
generelt et niveau under nikkor.
- men som jeg nævnte er det kun Optikken i Sigmas 24mm der er (en anelse)
bedre, alle andre ting kan ikke måle sig med nikons 24mm.

Check evt. www.photodo.com

Rune

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 01-04-01 14:56

Hej Lars

Jeg ejer ikke Nikon 20mm 2.8D, men jeg har været så heldig at prøve den.
Billederne var i top klasse. Jeg har ikke hørt negativt om den heller. Om du
skulle finde et andet mærke med der er bedre tror jeg ikke, men mon ikke
Canon's er lige så god

Som med nikon's andre faste objektiver skulle du være garanteret top
kvalitet. Dyrt og godt.

Martin