japanske film søges! på DVD.
Fra : Morbid Angel

Dato : 06-04-03 00:16

Nu har jeg kigget på masser af sites og søger
en site som seriøst har nye japanske film, som Versus, Alive og
Returner.
DDDhouse har ikke så meget japansk mest kinesisk og den japanske site
cdjapan er alt for dyr en film vil stå i 50usdollars med fragt og før
evt told.

http://www.returner.net/ ser rimelig sej ud.

mvh

MA

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 06-04-03 14:26

Jeg fandt Versus på eBay til $15 (cirka 115 kroner).

Alive ku' jeg ikk' finde, men jeg fandt Miike's Dead or Alive trilogi til 40
dollar!!

HC

Fra : Henrik Rytter

Dato : 07-04-03 09:12

In article <omou8vs0b8mlhhivgg59e7o1hofts95obr@4ax.com>, Morbid Angel
> [...]

> DDDhouse har ikke så meget japansk mest kinesisk og den japanske site
> cdjapan er alt for dyr en film vil stå i 50usdollars med fragt og før

Well .... prisen has cdjapan og amazons japanske afdeling er dem du
godt kan indstille dig på, hvis du vil have officielle japanske reg.
2-udgivelser. De titler som Hans Chr. Vang nævner fra ebay er alle
bootlegs. De gode ved udgivelserne fra Japan er at de som regel er af
meget høj teknisk kvalitet.

Mht Returner ville jeg vente på R3 HK-udgivelsen (der skulle komme d.
15. april) eftersom filmen ikke ligefrem har fået favorable
anmeldelser. Men den japanske udgivelse er spækket med ekstramateriale,
som vanen tro sikkert ikke er tekstet.

MHt Versus ville jeg vente på Media Blasters' (R1) officielle 2 disc
special edition-udgivelse d. 29. juli. Det ser ud som alt
ekstramaterialet fra den japanske disc har overlevet + lidt til. Og så
er det selvfølgelig med engelske undertekster og et kommentarspor på
engelsk af instruktøren samt et tekstet kommentarspor med de japanske
skuespilere, DTS-lydspor, kortfilmen Nervous, making-of, diverse
interviews etc. Vent på den hvis du kan lide filmen. ærgerligt at der
helle rikke på denne udgivelse ser ud til at være plads til Down To
Hell-filmen, som skulle være med på en tysk udgivelse.

Alive har jeg ikke set nogen specs på endnu.

mvh
Henrik

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 07-04-03 13:03

De titler som Hans Chr. Vang nævner fra ebay er alle
> bootlegs.

Den JEG har købt via eBay er fa'me ikke en bootleg, du. Get your facts
straight. Det er en orig. japansk udgivelse, ligesom den HERO DVD jeg lige
har fundet på eBay også er origianl hong kong udgivelse.

Tsk tsk...

HC

Fra : Henrik Rytter

Dato : 07-04-03 14:01

In article <3e9168e9$0$42568$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Hans Chr.
Vang <arno@duksedrengen.dk> wrote:

> [...]
> straight. Det er en orig. japansk udgivelse, ligesom den HERO DVD jeg lige
> har fundet på eBay også er origianl hong kong udgivelse.

Ingen grund til at bande. Jeg har faktisk mine facts rimelig straighte.
Når du selv nævner Miike-settet til 40 $ og at det er den original
japanske Versus du har erhvervet dig for 15 $ kan jeg da kun beklage,
at du ikke er vidende nok til at afgøre hvornår du køber den originale
vare.

Der er næsten ingen Miike-titler sendt ud i Japan med engelske
undertekster. Fx kan Dead or Alive: Final kun fås officielt på DVD i R2
(Japan) uden engelske undertekster. Og boxen du hentyder til er altså
en BOOTLEG som inkluderer fan-tekstede engelske undertekster. Jeg er
godt klar over vi befinder os i en gråzone, når der er tale om det
eneste reelle DVD-alternativ for os, der ikke forstår japansk. Men de
film der blev spurgt til findes altså i legale engelsktekstede
versioner og derfor er der ingen grund til at prale af dine billigt
indkøbte piratskiver.

Det er nok nogenlunde sikkert, at din Hero er en officiel udgivelse,
men den kan jo også fås originalt til 60 kroner + forsendelse så
hvorfor skulle nogle bruge lejligheden til at piratdistribuere den
(selvom det er gjort i stor stil på ebay!). Hvis der kun er selve
filmen på DVD'en er der nok slet ikke tale om Hongkong-releasen, men
derimod den fastlandskinesiske udgave (som mangler tekstning af start-
og slutteksterne). Den officielle Honkong-release er en 2 disc-udgave.

Det bedste råd jeg kan give dig er at købe dine DVDer igennem sælgere
eller forhandlere som du ved kan stole på. Jeg skal gerne anbefale dig
nogle. Med mindre at du helt konkret går efter bootlegs.

Mht Versus tvivler jeg meget på, at en der har investeret 50-60 $ i
titlen sælger den for kun 15 $, som samtidig er normalprisen for
bootlegudgaven. Men selvfølgelig kan du da have været heldig

tsk tsk

mvh
Henrik

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 07-04-03 15:20

> [...]

> film der blev spurgt til findes altså i legale engelsktekstede
> versioner og derfor er der ingen grund til at prale af dine billigt

Luk nu aben, når du siger jeg PRALER med noget, og at jeg bander er del af
min person (havnearbejder personligheden som min familie afstammer fra er
jeg stolt af), jeg har aldrig sagt noget om at jeg har købt Dead or alive
trilogien, og har ej heller sagt at den er med engelske undertekster.

Ligesom jeg heller ikke har sagt et ord om engelske undertekster på versus..

> [...]
> derimod den fastlandskinesiske udgave (som mangler tekstning af start-
> og slutteksterne). Den officielle Honkong-release er en 2 disc-udgave.

Den jeg har købt er en 2-disc box med lækkert papomslag.

> Det bedste råd jeg kan give dig er at købe dine DVDer igennem sælgere
> eller forhandlere som du ved kan stole på. Jeg skal gerne anbefale dig
> nogle. Med mindre at du helt konkret går efter bootlegs.

Jeg køber kun fra sælgere jeg kender og stoler på selvsagt.

> Mht Versus tvivler jeg meget på, at en der har investeret 50-60 $ i
> titlen sælger den for kun 15 $, som samtidig er normalprisen for
> bootlegudgaven. Men selvfølgelig kan du da have været heldig

Nu er der jo folk der lever af, at sælge på eBay, og køber store partier
film. Derved får du en mindre pris, og at de så sætter mindsteprisen til 15
dollar, og der ingen bydere er, er jo bare ærgerligt for dem, og sætter da
absolut ingen standard for filmenes originalitet.

HC

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 07-04-03 15:25

Mit ordvalg med fa'me, etc, er ikke møntet på at fornærme eller på anden
måde støde dig, det er bare sådan jeg snakker normalt, så lad være med at
tro jeg sidder og råber. (=)

HC

Fra : Henrik Rytter

Dato : 07-04-03 16:46

In article <3e918924$0$42605$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Hans Chr.
> [...]

> Ligesom jeg heller ikke har sagt et ord om engelske undertekster på versus..

Den eneste trilogi-release af Miikes Dead or Alive-film er en
bootleg-udgave. Og 40$ som du selv referer til er den "officielle" pris
for det set. Jeg er godt klar over du ikke har købt den, men du
henviser til den i samme åndedrag som til Versus. Prisen taget i
betragtning snakker du ret tydeligt om bootleg-udgaver ... og det er
lidt det jeg protesterer imod. Ikke så meget det du selv skulle have
investeret i, men i at vi ihvert fald ikke i dette forum henviser folk
til bootlegudgaver, hvor pengene meget tydeligt ikke havner hos dem der
sidder inde med rettighederne. Hvad folk gør privat er en anden sag.

Og der er engelske undertekster på samtlige releases af Versus ....
selv på den officielle japanske udgivelse. Det jeg bemærker er blot at
du nok ikke har fundet den officielle japanske release, men derimod en
flot lavet bootleg til den lave pris. Det er ikke ligefrem typisk for
ebay-sælgere at købe et støtte parti at japanske DVD'er pga den
ekstremt høje indkøbspris. Men du hævder jo selv at det er en officiel
japansk udgivelse du har købt for 15 $ ... og der narrer du vist kun
dig selv. Så evt. købere: Vent på Media Blasters' lækre udgivelse om et
par måneder eller tre.

> Jeg køber kun fra sælgere jeg kender og stoler på selvsagt.

Lidt svært fra ebay ... men hvem har du handlet Versus hos? Lad være
med at henvise med et link, men giv mig gerne ebaynavnet på sælger.

> [...]
> dollar, og der ingen bydere er, er jo bare ærgerligt for dem, og sætter da
> absolut ingen standard for filmenes originalitet.

Næh .. men jeg er ret sikker på jeg har ret. Peg mig henimod sælger
eller auktionen og jeg skal give dig yderligere argumenter. Opfat ikke
det som et personligt angreb, men blot som nogle retningslinier vi
trods alt bør følge i et offentligt forum.

mvh
Henrik

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 07-04-03 13:17

Hvor finder du alle de specs? Vil gerne vide hvor jeg skal kigge efter
Alive's specs...

HC

Fra : Morten DH

Dato : 07-04-03 16:05

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder du alle de specs? Vil gerne vide hvor jeg skal kigge efter
> Alive's specs...

Oz mig oz mig - havde hørt rygter om Media Blasters Versus og glædet mig til
at se The Returner; men hvor i hede hule ... får du dine oplysninger fra?!?
Jeg vil også være med

Fra : Henrik Rytter

Dato : 07-04-03 16:28

In article <b6s433$gtf$1@sunsite.dk>, Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> [...]
> at se The Returner; men hvor i hede hule ... får du dine oplysninger fra?!?

Rundt omkring hvor der nu rapporteres asiatiske nyheder. Mht Returner
sendte jeg blot en mail til distributionsselskabet i Hong Kong.

mvh
Henrik

Fra : Morten DH

Dato : 08-04-03 18:35

"Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse
> Rundt omkring hvor der nu rapporteres asiatiske nyheder.

Ok det havde jeg så gættet - hvad med et par links eller er de hemmelige?

Fra : Henrik Rytter

Dato : 09-04-03 09:35

In article <b6v17l$6fi$1@sunsite.dk>, Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> "Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse
>
> Ok det havde jeg så gættet - hvad med et par links eller er de hemmelige?

Mht japanske specs kan du tjekke dem på
http://www.cdjapan.co.jp/ eller Sazumas japanske sider
http://www.sazuma.com/page_japan.html
(men bestil for guds skyld intet ved dem. De er internettets sløveste
forhandler!, men altså ret gåde til specifikationer på de enkelte
DVDer)

Et par gode sider til asiatiske nyheder er fx:
http://www.kungfucinema.com/index.html
http://www.kfccinema.com/
http://www.monkeypeaches.com/

Og så selvfølgelig messageboards som
http://mhvf.net/forum/asian/index.shtml
http://www.kfccinema.com/temple/
http://pub5.ezboard.com/bhongkongdvds (Hongkong)
http://pub3.ezboard.com/bkungfufandom
http://pub9.ezboard.com/fthedigitalterrorforumfrm14

Men ellers er der jo et ton af gode sider som kan pege dig mod dine
specielle interesser. Hvis vi nu skal blive i det japanske kunne det fx
være:
http://www.midnighteye.com/
http://www.japattack.com/
http://www.mandiapple.co.uk/snowblood/index2.htm?

Hvis du leder efter noget mere specifikt (skuespiller, genre elle
rinstruktør) er du velkommen til at maile mig og så skal jeg pege dig i
den rigtige retning.

mvh
Henrik

Fra : Morten DH

Dato : 09-04-03 20:36

Wow takker, nu får jeg ikke tid til at se film foreløbigt ;)

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-04-03 13:02

In article <b71sml$bbe$1@sunsite.dk>, Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> Wow takker, nu får jeg ikke tid til at se film foreløbigt ;)

Men når du så alligevel surfer kan du jo suse ind hos dddhouse og
bestille Returner til billig penge. Tilsyneladende ingen
ekstramateriale, men med DTS-lyd.

Den udkommer om 4 dage.

<http://www.dddhouse.com/cms/dddhouse/en/index.jsp?action=productDetail&
productID=2947>