Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lukketid :)
Fra : Anders Houmark

Dato : 05-04-03 21:02

Hejsa.. Jeg har lige et lidt dumt spørgsmål, men jeg er simpelthen kommet i
tvivl om det med lukketid ...
Når mit kamera skriver at lukketiden er 1/1,3 Sekund, hvor længe er det så?
1/1,3 er det så 1,3 sekunder, eller 1,3 tusinde dele af et sekund?

På forhånd tak, mvh
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 05-04-03 22:05

Anders Houmark <anders@andersh.dk> wrote:
> Hejsa.. Jeg har lige et lidt dumt sp?rgsm?l, men jeg er simpelthen kommet i
> tvivl om det med lukketid ...
> N?r mit kamera skriver at lukketiden er 1/1,3 Sekund, hvor l?nge er det s??
> 1/1,3 er det s? 1,3 sekunder, eller 1,3 tusinde dele af et sekund?

1/1,3 er vel 0,77 sekund?

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Tom Dissing

Dato : 05-04-03 22:39

Eller også er det 1 + 1/3 del af et sekund
Tom

Hvad er det næste tal I rækken !? .. Ex. 1, (+)2/3 del sekund..!?

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-04-03 23:26

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> skrev i en meddelelse
> Eller også er det 1 + 1/3 del af et sekund
> Tom
>
> Hvad er det næste tal I rækken !? .. Ex. 1, (+)2/3 del sekund..!?

det går fra 1/1000 videre ned (springer over en masse)
1/125
1/100
1/80
1/60
1/50
1/40
1/30
1/25
1/20
1/15
1/13
1/10
1/8
1/6
1/5
1/4
1/3
1/2.5
1/2
1/1.6
1/1.3
1/1
Hmm så må det være noget lign som Rune siger, 0.77 sekund ?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-03 23:47

"Anders Houmark" skrev i en meddelelse
> [...]
> 1/1.3
> 1/1
> Hmm så må det være noget lign som Rune siger, 0.77 sekund ?

Helt klart ja !

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-04-03 00:52

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> Helt klart ja !

Mange tak for hjælpen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : michael bennati scho~

Dato : 07-04-03 16:51

Bare for at være lidt pedantisk; det hedder lukkertid...ikke lukketid.
mvh Michael

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-04-03 21:28

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> wrote:

>Bare for at være lidt pedantisk; det hedder lukkertid...ikke lukketid.
>mvh Michael

Og så er det vel faktisk en åbnetid ?

Kameraet åbner da for lyset til filmen i den valgte tid

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : JH

Dato : 07-04-03 21:36

"Ove Kjeldgaard" <ok@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er det vel faktisk en åbnetid ?
>
> Kameraet åbner da for lyset til filmen i den valgte tid

Nemlig - det hedder da også aperture på engelsk.

JH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-04-03 22:46

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i en
meddelelse news:3e919e67$0$24731$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Bare for at være lidt pedantisk; det hedder lukkertid...ikke lukketid.
> mvh Michael

Hej Michael

Lige så pedantisk " Lukkertid "

M.V.H.....Benny..