trådalger på trærødder
Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 05-04-03 18:37

Fra et gammelt akvarium har jeg fået et par gode trærrødder. Disse er
imidlertid fuldstændigt dækket af trådalger. Hvordan fjerner jeg dette
totalt. (kemi ingen hindring)

mvh
ivan

Fra : Simon Rasch

Dato : 06-04-03 11:59

Jeg plejer at bruge en stiv børste. Der er sikkert nogen der kender en bedre
metode, men børsten tager ihvertfald det meste, hvis ikke det det hele...og
det er billigt

Mvh
Simon

Ivan V. Nielsen <ivan@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e8f1440$0$18729$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

Fra : Keyser Soze

Dato : 07-04-03 01:53

On Sun, 6 Apr 2003 12:59:17 +0200, "Simon Rasch"
<simon.hansen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>metode, men børsten tager ihvertfald det meste, hvis ikke det det hele...og

Trådalger er rimeligt nemme at fjerne ved at få viklet dem om en eller
anden pind og så hive dem op.
Kemikalier kan bestemt ikke tilrådes!
Hvad med at fjerne årsagen? Vandskift og dermed fjernelse af
næringsstoffer burde hjælpe.

Keyser Soze

Fra : Martin Sorensen

Dato : 07-04-03 08:41

"Ivan V. Nielsen" <ivan@aub.dk> wrote in message
> Fra et gammelt akvarium har jeg fået et par gode trærrødder. Disse er
> imidlertid fuldstændigt dækket af trådalger. Hvordan fjerner jeg dette
> [...]
Er algerne levende eller døde? Vi tager vores rod op en gang hver/hver anden
måned efter behov og hælder kogende vand over. Derefter er Ancistrus'en
vild med resterne...

/Martin

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 07-04-03 09:03

Hej Algerne er døde. Rødderne har tidligere været i et andet akvarium, men
har nu været tørre i et par måneder.

mvh
ivan

Fra : plask

Dato : 07-04-03 16:18

"Ivan V. Nielsen" skrev d. 07-04-03 09:03 dette indlæg :
> Hej Algerne er døde. Rødderne har tidligere været i et andet akvarium,
men
> har nu været tørre i et par måneder.
>
> mvh
> ivan

Hej Ivan

Jeg vil foreslå at du bruger en højtryks renser! Jeg har selv brugt den
metode mange gange, og den kommer til at se ud, som om det var en helt
ny trærod du har købt. :)

M.V.H
Per

http://www.kandu.dk/