Utraditionel konfirmations sang
Fra : Micki

Dato : 05-04-03 17:03

Hey!

Jeg står og skal skrive en sang til min lillebrors konfirmation men jeg er
temmelig træt af traditionsbundne Danmark og søger derfor noget andet end
traditionelle konfirmationssange. (Dem hvor man tager en gammel dansk sang/
folkevise og skriver en ny tekst til)

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor sådan nogle ting ikke udvikler sig...

Jeg håber I har nogle gode idéer (og jeg håber ikke der er nogen der
foreslår at jeg tager Jakob Haugaards "Det hammer hammer fedt"!!!!)

På forhånd tak

- Micki

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 05-04-03 17:23

Micki <tusind@hotmail.com> wrote:
> Jeg forstår ikke rigtig hvorfor sådan nogle ting ikke udvikler sig...

Bøvlet er jo at finde en sang som ALLE festdeltagerne kender og kan synge
med på.
Det er jo ikke sjovt hvis det kun er sangskriveren der kender sangen.

Vi har... med held.... skrevet konfirmationssang på
Krummes sang ..(du ved den der " Det er svært at være 11 år o.s.v.")
Putte's sang fra julekalenderen "Familiens Andersen jul" ( men den fungerede
vist kun fordi det var kort efter den kalender var vist på tv )
Smilende Susie - ældgammel dansktop-ting
De blev valgt fordi de ligesom "passede" til de tre konfirmander og ikke
mindst deres sans for humor.

Såå...se lidt på lillebror......find de sange der passer til ham og hans
interesser/humor,
prøv at se hvilke af dem alle kender, og vælg så den der er nemmest at
synge.

Skal det være nyere ting, så tænk lidt i sange kendt fra tv..
Feks Right next to the right one/ Tim Christensen - den kan den mere modne
del af gæsterne også mumle lidt med på. Eller de populære kitchsange -
Himmelhunden, den knaldrøde gummibåd, VLTJ...
Eller Gevaliareklamen " Your to good to be true". Eller Juicereklamen med
Rynke - "Sikken dejlig dag det er idag"/Stig Møller.
eller.....eller.....der er jo mange )

Husk ...hvis der er levende musik til konfirmationen, at give musikeren
(musikerne)
besked om melodien og antal vers, helst 14 dage før festen - så er du sikker
på han/hun kan spille til.)

/ Flying Hotdogs

Fra : Micki

Dato : 05-04-03 17:33

> [...]
> (musikerne)
> besked om melodien og antal vers, helst 14 dage før festen - så er du

Det kunne da være meget spændende at bruge Tim C: "Right next to the right
one"

Tusind tak for de mange gode råd!

- Micki

Fra : Jonas Bille

Dato : 05-04-03 19:28

d. 05/04/03 18:33 skrev Micki på tusind@hotmail.com i artiklen
3e8f0536$0$42582$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> sikker

> Det kunne da være meget spændende at bruge Tim C: "Right next to the right
> one"

Ja, det kunne være spændende, men det vil næppe blive særlig vellykket. Det
den tredelte rytme er svær som fælles sang, og sangens omkvæd er det eneste
man husker; hvilket er glimrende for en popsang, men problematisk for en
fællessang. Derudover er nummeret for seriøst, hvis I forstår hvad jeg
mener. En fællessang skal have et glimt af humor, må ikke være for langsom
(som "right next" er), og være let genkendelig hele vejen. Derved ikke sagt
at man absolute skal vælge "Jeg er Havren", men....

hilsen, jonas

- som synes fællessange er en underlig ting....

Fra : Troels

Dato : 05-04-03 18:33

> [...]
sang/
> folkevise og skriver en ny tekst til)
>
> Jeg forstår ikke rigtig hvorfor sådan nogle ting ikke udvikler sig...

Skriv på Bohemian Rhapsody med Queen. DEN er hardcore at skrive på.

/Troels

Fra : Esben I.

Dato : 06-04-03 21:21

Micki wrote:
> står og skal skrive en sang til min lillebrors konfirmation

Jeg skrev engang en til MIN lillebror på "Solskin Ombord"
.....nem at synge, svær at skrive
mvh
Esben I.

Fra : Micki

Dato : 06-04-03 21:47

Jeg endte med at vælge Beatles: "Yellow Submarine"... Den kan alle synge
med på og med en sjov tekst tror jeg ikke jeg går helt galt i byen!

Tak for forslagene!

- Micki

Fra : Ole Holst

Dato : 08-04-03 07:42

Jeg har flere gange prøvet med et Rap nummer. selv til min faders 60 års dag
gik den rent hjem.
Det er muligt at finde et fedt beat, og så bare lad hjernen kører løs, med
alt hvad du ved om din bror. Du kan selvfølgelig lave en brainstorm først,
skrive teksten ned, lav evt. kopi til uddelling når den skal Rappes, så selv
de hørehæmmet kan følge med.

Ole

Micki <tusind@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e90924e$0$52191$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...