MS Windows
briani 27239
Genvejstast til åbning af cd-rom drev ?
Fra : Niels Solskin

Dato : 05-04-03 14:52

Hej

Nogen der ved, hvordan jeg laver en genvejstast på skrivebordet -
der åbner cd-rom drevet ?

Kører W98

God Week-end

Niels

Fra : René Nielsen

Dato : 05-04-03 14:58

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der ved, hvordan jeg laver en genvejstast på skrivebordet -
> der åbner cd-rom drevet ?
>
> Kører W98

Dbl. klik på "denne computer", h. klik på ikonen for dit cd-rom drev, vælg
"send til", og vælg "send til skrivebord (opret genvej)".
MVH: René

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-03 15:38

René Nielsen skrev:

>Dbl. klik på "denne computer", h. klik på ikonen for dit cd-rom drev, vælg
>"send til", og vælg "send til skrivebord (opret genvej)".

Det er lidt nemmere at åbne "denne computer" og så trække
genvejen direkte derfra.

Men nu skriver han "-tast". Mon det er med vilje?

--
Bertel

Fra : Niels Solskin

Dato : 05-04-03 15:38

> Dbl. klik på "denne computer", h. klik på ikonen for dit cd-rom drev, vælg
> "send til", og vælg "send til skrivebord (opret genvej)".
> MVH: René

Tak Rene

Det jeg havde brug for, var " skub ud" sådan at når jeg trykker på
genvejen så åbner cd-rom en sig

Hilsen

Niels

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-04-03 16:43

Niels Solskin wrote:

> Det jeg havde brug for, var " skub ud" sådan at når jeg trykker på
> genvejen så åbner cd-rom en sig

Hent "eject" fra http://www.cmdtools.com/ Opretter du genveje til den (med
parametre) så kan du let lave tastaturgenveje til at åbne og lukke CD-ROM
drev.

--
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-03 19:54

> Hent "eject" fra http://www.cmdtools.com/ Opretter du genveje til den (med
> parametre) så kan du let lave tastaturgenveje til at åbne og lukke CD-ROM
> drev.

hvordan ?? (køre xp)

har prøvet "eject.exe" d
"eject.exe" -d
"eject.exe" /d

og der er ingen af dem der virker

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-04-03 20:42

Allan wrote:

> hvordan ?? (køre xp)
>
> har prøvet "eject.exe" d
> "eject.exe" -d
> "eject.exe" /d

Du glemmer kolonet. Prøv at læse eject.txt

eject.exe d: (åbner)
eject.exe d: /l (lukker)

--
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-03 21:02

> Du glemmer kolonet. Prøv at læse eject.txt
>
> eject.exe d: (åbner)
> eject.exe d: /l (lukker)

hjælper ikke

Fra : Leony

Dato : 05-04-03 20:24

"Lars Jørgensen" <lagojo@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Hent "eject" fra http://www.cmdtools.com/

Der findes også HiCDEject som er et program af samme type:
http://www.kgsoft.com/products/hicdeject/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 06-04-03 01:14

Niels Solskin skrev:

> Nogen der ved, hvordan jeg laver en genvejstast på skrivebordet -
> der åbner cd-rom drevet ?

På en Win2000 eller XP med MediaPlayer 7 eller højere installeret,
kunne man lave en *.vbs-fil med følgende indhold:

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection

if colCDROMs.Count >= 1 then
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
End If

Når man kører den *.vbs-fil så skulle skuffen i cd-drevet, eller
drevene hvis man har flere, gerne køre ud.

Jeg ved ikke om det fungerer på Win98.

Madsen.