MS Windows
briani 27239
Kopier gammel disk til ny disk NTFS
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 05-04-03 13:55

Jeg har en gammel 20GB disk med NTFS. Disse data vil jeg gerne have kopieret
over på en anden 40GB.

Jeg har Norton Ghost, men mit spørgsmål går på følgende: Jeg har på disk 1
installeret WinMe og på disk 2 WinXP og det er således disk 2 der skal
kopieres. Dog har jeg i tidernes morgen lavet en boot-menu med WinMe og
derved ligger boot-sekvensen vel på disk 1.

Hvorledes får jeg den nye 40 GB til at være bootdisk med WinXP og samtidig
kopieret dataene over?

Fra : Edmund

Dato : 05-04-03 16:21

JSH (9800) wrote:
> [...]
> med WinMe og derved ligger boot-sekvensen vel på disk 1.
>
> Hvorledes får jeg den nye 40 GB til at være bootdisk med WinXP og

Er det din WinMe disk det skal kopieres over på, eller er det en ny
disk.

Hvis det her skal komme til at virke vil din XP stadig komme til at
hedde D:
Er det noget du kan leve med.?

Start med at kopiere NTLDR og ntdetect.com over på din gamle XP disk.
De ligger i roden af dit C-drev eller i i386 mappen på den XP cd
Lav en disk to disk i Ghost.

Nu har jeg aldrig prøvet at reparere boot på en disk der lige er blevet
kopieret, så prøv lige at starte den op sammen med din Me disk først.

Sæt så din nye XP disk over på master.

Boot til genoprettelseskonsol ved hjælp af din XP cd.
Tast administratorkode Ingen kode = return

Skriv fixboot,, sig ja osv.

Skriv derefter bootcfg /add

Så spørger den om nr., der vil sikkert stå (1) c:\windows

Så spørger den om Load Identifier, skriv f.eks WindowsXP

Så spørger dem om parameter, skriv fastdetect

Så skriv exit, og den skulle gerne genstarte.

Hvis det er XP home du har, skal du bruge startdisketter for at komme
ind i genoprettelseskonsol
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994
--
Mvh Edmund