MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Proceslinie over 2 monitore hvordan?
Fra : Esben Laursen

Dato : 05-04-03 13:19

Jeg har tilsluttet 2 monitore på min win2k ting og har udvidet skrivebordet
over på nummer 2. Mit problem er bare at proceslinien stopper ved den første
skærm, jeg vil gerne have den flyttes over på nummer 2.. Er der nogen der
har et godt råd til hvordan man gør det?

Hilsen

Esben

Fra : Esben Laursen

Dato : 05-04-03 13:20

> [...]
> skærm, jeg vil gerne have den flyttes over på nummer 2.. Er der nogen der
> har et godt råd til hvordan man gør det?

Det skal lige siges at jeg vil have proceslinien udvidet over på nummer 2
ikke flyttes... Så den vises begge stedet....

Esben

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 10:18

"Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal lige siges at jeg vil have proceslinien udvidet over på
> nummer 2 ikke flyttes... Så den vises begge stedet....

Tror at denne mulighed afhænger af dit grafikkort og driverne til dette.
Hvilket kort har du?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Esben Laursen

Dato : 06-04-03 13:13

> Tror at denne mulighed afhænger af dit grafikkort og driverne til dette.
> Hvilket kort har du?

Et Gforce2 og et Matrox G200 PCI

Esben

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 14:17

> Et Gforce2 og et Matrox G200 PCI

Fandt denne i min søgning efter en løsning på dit problem:
Matrox have dual head video cards (eg. G400, G450, G550) with supported
WinNT drivers. However, there are limitations. For the G400 at least,
both monitors have to be set to the same screen resolution, and the
resulting display is treated as one "wide" desktop. The taskbar, for
example, stretches across both monitors and some applications open in
the middle (the window is split across both screens).
http://www.discoverysystems.com.au/presenter/gettingstarted.html
Det tyder i hvert fald på at det kan lade sig gøre, men jeg ved ikke
præcis hvordan.

Om dette gælder for et G200 ved jeg ikke. Har du prøvet at snuse lidt
rundt i de forskellige indstillinger.

Måske er der bedre hjælp at hente i grafikkort-gruppen, men jeg ved det
ikke.

Fra : Esben Laursen

Dato : 06-04-03 16:08

> [...]
> rundt i de forskellige indstillinger.
>
> Måske er der bedre hjælp at hente i grafikkort-gruppen, men jeg ved det

Jeg har kikket lidt vidre og fandt denne på microsoft.com

Windows Shell Chat: GUI, Integration, Storage and More
Tuesday, July 2, 2002
Hello. I'm Chris Guzak, I work on the Windows shell. Been doing this for a
few years now...
Q: Is it possible to set the taskbar to span two monitors (with a width of
2048 pixels) on a dual-monitor system?
A: no. we are looking at doing some work to improve multi-mon for the next
version, and things like this are on the list

Så det lader til at M$ ikke har noget, men man skal ud i en 3. parts
driver/program ting...

Da jeg havde inset da tog det mig ikke lang tid at finde:

http://www.mediachance.com/free/multimon.htm

Et fint lille program der laver en taksbar monitor 2..

Tak for hjælpen..

Hilsen

Esben

Ellers Tak for hjælpen...

Hilsen
Esben

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 19:42

> Da jeg havde inset da tog det mig ikke lang tid at finde:
> http://www.mediachance.com/free/multimon.htm
> Et fint lille program der laver en taksbar monitor 2..

Kanon, det må jo siges at være det man kalder selvhjælp.
Held og lykke med programmet.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-04-03 22:06

Esben Laursen wrote:

> http://www.mediachance.com/free/multimon.htm
>
> Et fint lille program der laver en taksbar monitor 2..

Øv. Under min WinXPPro SP1a, ATI Radeon 8500, bliver den ekstra
processlinje vist oven over den sædvanlige.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/