Link mellem sider
Fra : Sonja Hornsyld

Dato : 05-04-03 13:27

Jeg er begynder, så måske er dette banalt, men hvorfor vises min
side ikke når jeg har skrevet følgende: <li><b><a

Siden 1700 hedder ikke noget andet og begge filer ligger i samme
folder, så hvad gør jeg galt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 05-04-03 13:47

Sonja Hornsyld <sonja.hornsyld@get2net.dk> wrote:

>Siden 1700 hedder ikke noget andet og begge filer ligger i samme
>folder, så hvad gør jeg galt?

Lige der gør du ikke noget galt, men hvis du giver et link til dine
sider, så har vi en chance for at hjælpe.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Sonja Hornsyld

Dato : 06-04-03 17:56

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Lige der gør du ikke noget galt, men hvis du giver et link til
dine
> sider, så har vi en chance for at hjælpe.
> [...]

Problemet er løst. Det var fordi jeg havde fået at vide at jeg kunne
nøjes med at skrive htm, men det duedede altså ikke, så nu skriver
jeg konsekvent html alle steder. Tak for hjælpen, Sonja

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-03 18:11

Sonja Hornsyld skrev:

>Problemet er løst. Det var fordi jeg havde fået at vide at jeg kunne
>nøjes med at skrive htm, men det duedede altså ikke, så nu skriver
>jeg konsekvent html alle steder. Tak for hjælpen, Sonja

Bare du skriver det samme i filnavnet og henvisningen, så kan du
bruge både "htm" og "html". Men hvis det funger med "html", er
der ingen grund til at pille mere ved det.

--
Bertel

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 05-04-03 14:04

"Sonja Hornsyld" <sonja.hornsyld@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er begynder, så måske er dette banalt, men hvorfor vises min
> side ikke når jeg har skrevet følgende: <li><b><a
>
> Siden 1700 hedder ikke noget andet og begge filer ligger i samme
> folder, så hvad gør jeg galt?

- kan den hedde 1700.html ...?

ras

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 05-04-03 14:04

Sonja Hornsyld wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg er begynder, så måske er dette banalt, men
> hvorfor vises min side ikke når jeg har skrevet følgende:

Hvilken fejl får du?

Chek at filnavnet er korrekt: f.eks. 1700.htm og ikke 1700.html

Ellers send et link.

Jonas Astrup

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-04-03 16:07

Sonja Hornsyld skrev:

> [...]
min
> side ikke når jeg har skrevet følgende: <li><b><a
>
> Siden 1700 hedder ikke noget andet og begge filer ligger i

Hej Sonja.

De andre spørger efter links og alt muligt. Du skriver sådan:

Jeg er også nybegynder, men mangler du ikke at afslutte <b></b>
på den rigtige måde. Du er kommet til at skrive <b> både først og
sidst. Sidst skal der være </b>. Det kan selvfølgelig være en
stavefejl i dette indlæg.

Lasse Jensen
lassejensen@adslhome.dk
www.lassejensen.1go.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 06-04-03 10:01

Lasse Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> på den rigtige måde. Du er kommet til at skrive <b> både først og
> sidst. Sidst skal der være </b>. Det kan selvfølgelig være en

Den manglende afslutning: </b> skulle ikke gøre andet en den del
ikke virker, jeg prøvede at kopiere linket over og det så godt nok
ud.
Mulige fejl er som andre nævner at der skal stå html istedet for
htm.
Men det kan også være et mellemrum, der har sneget sig ind.

Mærkelig nok så løses sådanne problemer sommetider med at man
skriver hele adressen startene med http://www.????.dk/1700htm

Per Rasmussen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-04-03 11:07

Per Rasmussen skrev:

> Den manglende afslutning: </b> skulle ikke gøre andet en den del
> ikke virker, jeg prøvede at kopiere linket over og det så godt nok
> ud.

Hej Per.

Jeg regnede heller ikke med at det var løsningen, men man kan jo
ligeså godt få rettet det hele, når man jo nu alligevel er i gang.

Med venlig hilsen Lasse Jensen.

Fra : Sonja Hornsyld

Dato : 06-04-03 18:00