Voksen MCO søger nyt hjem
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-04-03 11:05

Hej alle
Håber det er okay jeg poster den her.
Skulle der sidde en der har lyst, tid og overskud til at kunne give min
Passion et dejligt hjem, så kontakt mig endelig.

Det gør simpelthen ondt i mit hjerte at skrive det her, men det kan ikke
være anderledes. Efter hun er blevet neutraliseret bliver hun mulet af flere
af de andre katte. Hun er en sej lille dame, men det holder ikke i længden.
Hun siger fra hver gang, men er nu nået dertil at hun hvæser og stikker af.
Det gør det bare dobbelt så "sjovt" for de andre at rende efter hende.
Normalt er hun miss-evigglad, der kan li' alle og tager imod alle med
venligt sind. Hun finder på alverdens noder ... og unoder og er med til
alt hvad der foregår. Altid storspindende i sofaen, og man får altid et hej
med på vejen når man går forbi hende. Hun elsker at være ude, så have eller
kattegård er et must. Ikke fritløbende, da hun ikke har respekt for biler
overhovedet. Hun er glad for andre dyr, børn osv.
Hun er neutraliseret, nyvaccineret, øremærket og forøvrigt testet fri for de
sygdomme jeg plejer at teste for. Alt i alt en skøn mis for den rigtige
famile

Et eller andet sted håber min egoisme på, at ingen vil ha' hende og hun
skal blive her hos mig altid ... men nej....
Så ... et stort suk, og se på min hjemmeside www.tendertribes.dk, nederst på
killingesiden.

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia J

Dato : 05-04-03 11:04

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message
> Hej alle
> Håber det er okay jeg poster den her.
> Skulle der sidde en der har lyst, tid og overskud til at kunne give min
> Passion et dejligt hjem, så kontakt mig endelig.

Gert har i den anledning udtalt, at han IKKE ønsker at få sin helt egen
klæbekat.... :)

:Pia

Fra : maz

Dato : 05-04-03 11:05

"Nina, Tender Tribes" wrote in message...
> Skulle der sidde en der har lyst, tid og overskud til at kunne give min
> Passion et dejligt hjem, så kontakt mig endelig.

Hej Nina
Det var dog trist, at det ikke går med hende og de andre katte, så jeg kan
godt forstå, at det gør dig ked af det :( Kan du ikke bede Dorthe om at
sætte Passion på hendes hjemmeside til formidling af katte : www.vildkat.dk
Det kan være, at hun kan blive formidlet dén vej til en god familie.
maria

Fra : skingur

Dato : 05-04-03 11:35

Æv... det gik godt indtil det med bilerne...
Vi bor på grænsen mellem land og "by" (landsby!), forstået på den måde,
at haven ender i majsmarker. men foran er der altså en vej...
Mine norske skovkatte går frit ind og ud, som det passer dem (eller
rettere, jeg lukker dem ind og ud i tide og utide, for pga gravhunden
kan vi ikke have en kattelem!)
Din kat skal være velkommen, hvis den kan lide mine to norske og
gravhunden, der tror den er en kat... så er der bare det med vejen....
Mvh, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 05-04-03 12:52

"skingur" skrev d. 05-04-03 11:35 dette indlæg :
> min

Og som et PS... begge mine er neutraliseret/kastreret (en han-den og en
hun-den...!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-04-03 11:52

Hej Nina!
Hvor trist at hun har det sådan! Jeg synes bestemt at du skal prøve at finde et
nyt hjem til hende, og det synes jeg pga. de erfaringer jeg fik med Fie. Hun
blev også mulet af de andre, specielt af de to hunkatte, og det blev bare værre
og værre. Til sidst var hun så bange og stresset, at hun knap turde gå på
bakken. Men jeg kunne jo ikke nænne at gå af med hende, hun var min lille, helt
specielle, dejlige pige. Når jeg tænker på hvor længe hun har siddet sådan, så
kunne jeg sparke mig selv! Langt om længe kom hun nemlig til et dejligt hjem,
hvor der ikke lå hystader på spring bag hvert et hjørne. Og det tog såmænd blot
et par dage, før hun var tøet op, og blevet sit dejlige, kælne selv igen. Så nu
lever hun et rigtigt putte liv, uden stress, sådan som alle katte fortjener det.

Så hvor hårdt det end lyder, synes jeg kun det kan gå for langsomt med at finde
det rigtige hjem til hende. Det kan jo også tage lidt tid, da man jo er ret
kræsen *smil*. Du er velkommen til at få Passion på vildkat-hjemmesiden hvis du
har lyst, det er mit indtryk at der er en del besøgende hver dag efterhånden.

Håber alt det bedste for både dig og passion!
Dorthe
http://www.vildkat.dk/

"Nina, Tender Tribes" skriver:

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-03 11:15

Du er velkommen til at få Passion på vildkat-hjemmesiden hvis du
> har lyst, det er mit indtryk at der er en del besøgende hver dag
efterhånden.

Hej Dorte
Tak for tilbudet Jeg synes det er en kanon side du har fået lavet der.
Det skal du have ros for

Jeg venter lige lidt og ser tiden an, måske jeg har fundet den rigtige nye
familie til min Passion. Ellers vender jeg selvfølgelig tilbage.

Kan du give ham den lækre basse en ordentlig nussetur fra mig (jeg
tænker selvfølgelig på din dejlige fold-ud-hund)

Hilsen Nina - der ofte lister ind på din hjemmeside og lurer lidt
www.tendertribes.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-04-03 11:53

Hej Nina!
Jeg håber da du finder det helt rigtigt sted til Passion.
Arthur sender lige en special-hilsen til dig:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=47168&kode=

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

P.S. Der er op til flere "brugte" basset hunde i den blå avis i denne uge
*smil*.

"Nina, Tender Tribes" skriver:

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-03 13:26

> Arthur sender lige en special-hilsen til dig:
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=47168&kode=
Arthur, du er bare for lækker!

> Hilsen Dorthe
> http://www.vildkat.dk/
>
> P.S. Der er op til flere "brugte" basset hunde i den blå avis i denne uge
> *smil*.

Og Dorte... suk suk suk, jeg har selvfølgelig lige luret. Der er hele 3 stk.
Heldigvis er de alle HELT ovre i jylland *G*

Fra : Birgitte

Dato : 05-04-03 12:39

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et eller andet sted håber min egoisme på, at ingen vil ha' hende og hun
> skal blive her hos mig altid ... men nej....

Hej Nina
Jeg forstår så ganske godt din beslutning, jeg kender da om nogen alt til
Passion og hendes temperament.
Hun har jo altid været den laveste i Hirikiet, og nu hvor hun er
neutraliseret vil hun givetvis bare blive trynet mere end nogensinde før.
Jeg har jo før sagt til dig, at jeg mente at Passion, ville være best tjent
med at blive omplaseret til et nyt hjem, ikke at du ikke har taget dig godt
af hende,- for det ved jeg du har gjort, jeg har jo da jævnligt været på
besøg, og ferie, og kender dagligdagens gang.
Så jeg håber inderligt, at du/jeg finder et kanongodt hjem til Passion,et
hjem hvor hun vil få en noget højre status.
Udelukkende for Passions skyld.
Held og lykke.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Vibeke J

Dato : 08-04-03 06:11

> kattegård er et must. Ikke fritløbende, da hun ikke har respekt for biler
> overhovedet.

Hvordan ved du det når hun nu ikke løber frit nu? :)

/Vibeke

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-03 08:16

> Hvordan ved du det når hun nu ikke løber frit nu? :)
>
> /Vibeke

Det skal jeg sige dig.
Min have (og dermed kattegården) er 1 1/2 meter fra en vej. Godt nok bor jeg
på landet, men den her vej er der en del tung trafik på. 2 huse længere nede
ligger en vognmand, så det siger sig selv, at der kommer store lastbiler en
del gange om dagen. På den ene side af gården er der mange marker, og den
vej er altså den foretrukne for alverdens traktorer, mejetærsklere og hvad
landmændene ellers bruger.
Da der er et bump i vejen lige udenfor min have/kattegård, siger jeg dig at
der kan komme nogle "sjove" lyde ud af det.
Passions YNGLINGS sovested er i hængekøjen der hænger på hegnet ... altså 1
1/2 meter fra vejen... og uanset hvilke lyde der kommer fra vejen, rokker
hun ikke et øre.
Mine andre katte reagerer selvfølgelig når der kommer et ordentligt køretøj
der skramler. Ikke at de stikker af eller noget, men de holdet et vågent
øje. Passion snorker bare i sin køje og det har hun gjort altid.... og hun
har boet her siden jeg fik hende som killing.

Det er grunden til min "mistanke" om at hun ikke har respekt for biler
overhovedet ... og jeg ville ikke engang turde tage risikoen med
hende, og få det afprøvet.

Jeg kan skam godt onde en "normal" kastrat et dejligt liv i landluften nær
skov og marker, langt fra biler. Men lige hende, nej.

Generelt er hun sådan temmelig frygtlys. F.eks skulle hun afprøve mine
kogeplade 3 gang, før hun fandt ud af at hun måske skulle overveje en anden
"rute". Eller hvad med forvandling til en drage... ja, som killing
indhalerede hun flammen fra et lys flere gang, inden jeg kunne nå at bryde
ind .....
Nu som voksen er hun heldigvis mere afdæmpet
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia J

Dato : 08-04-03 08:24

> Nu som voksen er hun heldigvis mere afdæmpet
> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Ja, hun var da også den eneste som lagde sig i sin køje og snorkede da vi
var forbi med vores brølende, ikke-kattetrænede vovse...

Måske du burde fortælle at hun er mest til mænd?

:Pia

Fra : Birgitte

Dato : 08-04-03 09:03

> [...]
> ind .....
> Nu som voksen er hun heldigvis mere afdæmpet

Altså Nina Du får det jo til at lyde som om jeg opdrætter underlige
temperament'er *S*
Men jeg giver dig ret....Husker godt da Passion i en alder af kun 3 mdr.
sprang i hovedet på hunden, der bed hende i ansigtet af bare forskrækkelse,
men lærte hun noget af det???
Ikke en dyt... Passion fortsatte sin ihærdige forsøg på at blive gode venner
med Dine... Dine som dog havde fået nok af det "bette" myr, der bare blev
ved og ved og ved...
Nej du,- find du et hjem til hende i rolige omgivelser på månen *S* da kan
hun da ikke lave nogen skade, eller komme til skade *S*
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : skingur

Dato : 08-04-03 09:15

At Passion ligger på plankeværket og betragter bilerne er ikke
ensbetydende med, at hun kaster sig ind under den nærmeste blokvogn..
min Gizmo kigger også på biler, men skal sørme da nok flytte sig, hvis
de kommer FOR tæt på.

Jeg gentager mit tilbud... Passion må gerne bor her sammen med Gizmo og
Yatzi, der begge er ude af stand til at formere sig! Gravhunden er VILD
med katte, ses ofte dele seng med en af misserne.

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-03 09:41

> [...]
> ensbetydende med, at hun kaster sig ind under den nærmeste blokvogn..
> min Gizmo kigger også på biler, men skal sørme da nok flytte sig, hvis

Det er selvfølgelig utrolig svært at vurdere, og som jeg skrev, så kan jeg
skam godt unde en kastrat et dejligt landliv.

> Jeg gentager mit tilbud... Passion må gerne bor her sammen med Gizmo og
> Yatzi, der begge er ude af stand til at formere sig! Gravhunden er VILD
> med katte, ses ofte dele seng med en af misserne.

TAK ! og du kan også tro at jeg har overvejet det, og stadig overvejer det.
Jeg får måske besøg i weekenden af en dame der har mistet den ene af sine 2
katte, og derfor gerne vil have en ny ven til den hun har tilbage. Jeg ved
jo selvfølgelig ikke om hende og Passion er det rigtige for hinanden, men
det er da planen og finde ud af det.

De sidste par dage har der ikke været noget ballade her. Lidt underligt, da
der jo var kampe dagligt for bare få dage siden. Virker som om den friske
luft og foråret har gjort misserne lidt mere kåde, så de fjoller deres kampe
ud istedet for at mule.
Og hun er nu ikke bleg for at deltage i den festivitas ... men jeg tror
det er en midlertidig tilstand, så jeg holder på at hun skal ud i et dejligt
hjem.

Jeg skal nok vende tilbage, hvis der sker noget nyt.
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

PS ... der må virkelig være mange der læser i den her NG. Den dag jeg
postede havde jeg ikke mindre end 90 besøgende på min hjemmeside. ...
normalen er 9-15 stykker

Fra : Lene Heier

Dato : 08-04-03 10:50

On Tue, 8 Apr 2003 10:41:22 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<NOSPAMnina@knus.dk> wrote:

>PS ... der må virkelig være mange der læser i den her NG. Den dag jeg
>postede havde jeg ikke mindre end 90 besøgende på min hjemmeside. ...
>normalen er 9-15 stykker

Jeg melder mig frivilligt! :)

Jeg læser med her med stor fornøjelse, selv om jeg desværre selv er
katteløs for tiden! Det varer forhåbentlig ikke ved.....! Og heldigvis
kommer genboens huskat tit og hjælper os med at se TV og sidde i
haven. :)

Hun var ellers meget genert i begyndelsen (har kun boet i byen et
halvt års tid) og løb altid sin vej, når vi prøvede at snakke til
hende. Men nytårsmorgen kom hun fræsende over vejen, da hun fik øje på
os, og bad i et sprog, der ikke kunne misforstås, om at komme med
ind!!

Jeg har en grim mistanke om, at hun har været alene hjemme - måske
oven i købet UDE! - nytårsaften! Hun er skilsmissekat.

Lene

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 08-04-03 09:26

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

Du får det jo til at lyde som om jeg opdrætter underlige
> temperament'er *S*

Nej da Birgitte det er bare en kat med personlighed så det batter det er
jo dejligt at de ikke er ens

VH Sanne
www.silver-heart.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-03 09:46

> Altså Nina Du får det jo til at lyde som om jeg opdrætter underlige
> temperament'er *S*
Nej da ! ... hun er da ikke underlig, hun er bare en hamrende stærk kat. Men
du ved jo også hvorfra de gener sandsynligvis kommer

> Men jeg giver dig ret....Husker godt da Passion i en alder af kun 3 mdr.
> sprang i hovedet på hunden, der bed hende i ansigtet af bare
forskrækkelse,
> men lærte hun noget af det???
Nope! ikke en klap. Hun vil være venner med ALLE, også dem der ikke vil
være venner med hende.

> [...]
> Nej du,- find du et hjem til hende i rolige omgivelser på månen *S* da kan
> hun da ikke lave nogen skade, eller komme til skade *S*

Hun er nu dampet meget af de sidste år. I dag er hun selvfølgelig aktiv, og
kan knokle rundt med en bordtennisbold, så man tror hele hytten tilter. Men
hun er ikke så eventyrlysten som hun var som killing og ikke så
grænsesøgende.
Siger dig det er noget af en overraskelse at få, når man ser flammen fra et
sterinlys blive suget op i et kattesnudeskaft.... pustet ud igen, og suget
ind igen....
Og det her er helt normalt for hende. Hun elsker at have overblik over byen.
http://www.tendertribes.dk/passion/06.jpg

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-03 10:01

Husker godt da Passion i en alder af kun 3 mdr.
> sprang i hovedet på hunden, der bed hende i ansigtet af bare
forskrækkelse,
> men lærte hun noget af det???
Åha ja, jeg glemmer ALDRIG den oplevelse. Havde haft Passion i under 24
timer. Pludselig koksede det totalt. Jeg aner ikke hvad der skete, men
Dine-pigen (hunden) tog sig godt nok en snack !! ... det er aldrig sket,
hverken før eller siden, HELDIGVIS.
Udover forskrækkelsen kostede det 4500,- på dyrehospitalet en lørdag
formiddag at få lappet Passion sammen. En rift i øjet, en hjørnetand i
forbenet og en åben hage..... Hun har ingen men af det overhoved, har enda
været udstillet.
Da hun kom hjem stormede hun lige hen til hunden for at vise sin flotte nye
lampeskærm. Selvom Dine var en god hund, var hun ikke til putte med
misserne. Stille accept af dem. Men Passion insisterede på tæt venskab i
årene efter ... og det lykkedes da også for hende at putte med Dine-pigen...
indtil Dine blev så gammel at hun ikke kunne længere.
Jeg tror virkelig at Passion mistede en god ven den dag Dine ikke kunne
mere.... selvom Dine altid har synes at Passion var en plageånd.

Hvem siger kærlighed skal være gensidig

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Vibeke J

Dato : 08-04-03 10:32

> [...]
1
> 1/2 meter fra vejen... og uanset hvilke lyde der kommer fra vejen, rokker

ja okay :) Jeg ville bare høre. Hun ser jo underskøn ud, og lyder dejlig og
vi har netop snakket herhjemme om at skulle have en voksen mco til. Det
kunne jo godt være at det "bare" var en principsag.

Min har det nu også med at ligge lige ved siden af foodprocessoren eller
stavblenderen når den bruges, og det generer den slet ikke med de høje lyde.
Men han har ingen problemer med at være uden for - hans instinkter virker -
hvis man da ellers kan kalde det et instinkt at passe på biler.

/Vibeke

Fra : skingur

Dato : 08-04-03 10:46

den vej, der ligger uden for vores gårdsplads, er en villavej, hvor folk
ikke bør køre mere end 40-50 kilometer i timen (jeg kører 30... der er
også et plejehjem og legende børn af og til..så kører jeg selvfølgelig
kun 20) og det ved kattene godt, så de plejer at have fuldstændig styr
på, hvornår det er sikkert at smutte over vejen...
Det eneste problem vi har haft, var den dag hvor "plejer" holdt ferie og
der kom en dum kælling ræsende med 60-65 km/t. Da fejlbedømte yatzi
hendes hastighed og blev ramt... forfærdeligt, men der kan ALTID ske
ulykker....og det er aldrig til at sige, hvor og hvornår. Vi kan ikke
pakke alle dem vi elsker ind i vat..selvom vi gerne ville. Yatzi brugte
et liv og har nu kun 8 tilbage, men kom sig ellers fint... hvad ville
damen have gjort, hvis det var et barn? Vi talte med hende lige da det
var sket, hun vidste hvor vi boede...og tænk, hun kom fandme (undskyld!)
ikke engang ind efter arbejde og spurgte, om vi havde fundet katten og
om den havde det godt...
Summasummarum... kattene kommer stadig ud, der har ikke været problemer
siden og som sagt, ulykker kan opstå når og hvor man mindst venter det.
Men jeg er stadig gal på damen!
mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-03 11:10

> [...]
> vi har netop snakket herhjemme om at skulle have en voksen mco til. Det
> kunne jo godt være at det "bare" var en principsag.

jamen det er det egentlig også for mig normalt... altså en principsag. Jeg
har aldrig solgt en kat til at være fritgående. Men under de rette
omstændigheder, den rette kat og det rette hjem, så vil jeg da ikke være
totalt afvisende.
Men jeg synes egentlig at det er vores pligt som katteejere at sikre at
nabolaget ikke bliver generet, og dermed kattehadere.
Det er en svær debat, for ingen regel uden undtagelser.
Men der er ingen tvivl om at Passion ikke er den rette til at være
fritgående, derfor håber jeg selvfølgelig at der kommer det rigtige hjem til
hende.

Jeg kender da et par andre voksne katte der søger nyt hjem, så du er
velkommen til at skrive til mig om hvad du ønsker osv. Så kan jeg eventuelt
formidle kontakten

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk