CC i bagsværd ??
Fra : Gorm Joergensen

Dato : 21-03-01 17:13

Hej.

Er der nogen i Bagsværd som har CC som adsl udbyder ?

Gorm

Fra : Simon Skals

Dato : 21-03-01 17:39

It seems Gorm Joergensen wrote:
>Er der nogen i Bagsværd som har CC som adsl udbyder ?

Ja.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 21-03-01 20:22

It seems Simon Skals wrote:

>Ja.

Jeg kender personligt en (hint: "bav" er bagsværd centralen. Hint2:
headers)

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 22-03-01 17:51

Jeg har idag talt med CC og de siger at der mangler at blive opsat en
'Trunk', hvad det så er, men at når den så er opsat bliver det en god og
stabil linie. Så nu må jeg nok væbne mig med tålmod - der sker nok ikke
noget før engang over sommer er mit bud.
Egentlig utroligt at der ikke er nogen som kommer med fast pris på ISDN, fx.
250 pr. måned med fri trafik på begge kanaler, og intet opkalds gebyr.

Gorm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-01 19:50

"Gorm Joergensen" <gjdkeu@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har idag talt med CC og de siger at der mangler at blive opsat en
> 'Trunk', hvad det så er

Det er et kabel mellem TDC's krydsfelt og CC's udstyr på centralen

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 22-03-01 20:22

OK så er der håb forude, det er vel monteret på mandag ...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-01 20:27

> OK så er der håb forude, det er vel monteret på mandag ...

(lær at quote på www.usenet.dk)
Tja, der er en nøje defineret leveringstid i forhold til hvornår CC har
bestilt det, så det er svært at sige.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-01 20:28

> Egentlig utroligt at der ikke er nogen som kommer med fast pris på ISDN,
fx.
> 250 pr. måned med fri trafik på begge kanaler, og intet opkalds gebyr.

Vil også lige svare på denne.
Det produkt du beskriver er der _slet_ ingen penge i.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-03-01 20:51

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> fx.
>
> Vil også lige svare på denne.
> Det produkt du beskriver er der _slet_ ingen penge i.

- Men 500 kr for én B-kanal kan Cybercity åbenbart se et potentiale i. Er
der ikke også et Pro@ccess fastpris produkt baseret på ISDN?

M.v.h.

Jonathan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-01 21:05

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
ISDN,
> - Men 500 kr for én B-kanal kan Cybercity åbenbart se et potentiale i.

500 kr for en kanal er også noget nemmere at lave penge på en 250 kr for 2
kanaler

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-03-01 23:02

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> 500 kr for en kanal er også noget nemmere at lave penge på en 250 kr for 2
> kanaler

Klart - men det er stadig tæt på 1 øre/min, hvis en kunde holder linjen åben i
døgndrift. (Men de understreger også, at det ikke er en "always on" løsning).

M.v.h.

Jonathan

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 22-03-01 21:19

> Vil også lige svare på denne.
> Det produkt du beskriver er der _slet_ ingen penge i.

Hmm... hvorfor er der så penge i en ADSL linie til 350,- ?!?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-01 21:35

> Hmm... hvorfor er der så penge i en ADSL linie til 350,- ?!?

Det er to vidt forskellige teknologier. Du kan heller ikke sammenligne pærer
og brandbiler.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-03-01 22:59

Gorm Joergensen wrote:

> Hmm... hvorfor er der så penge i en ADSL linie til 350,- ?!?

Politik! Med ADSL betaler udbyderne en fast månedlig afgift til TDC (hvis
det altså ikke er TDC selv). På ISDN skal de betale pr. minut.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-03-01 00:08

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote:

> Politik! Med ADSL betaler udbyderne en fast månedlig afgift til TDC (hvis
>det altså ikke er TDC selv). På ISDN skal de betale pr. minut.

Det er nu ikke ren politik. ISDN er kredsløbskoblet, dvs. at man under
et opkald populært sagt har reserveret den fulde båndbredde mellem
centralerne, uanset om der er trafik eller ej. Med ADSL bruger man kun
af båndbredden, når der er trafik.

(Forskellen er dog sikkert ved at forsvinde. Jeg kunne forestille mig,
at man flytter den pakkebaserede del af et ISDN-opkald længere og
længere ud mod brugerne.)

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-01 10:06

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> (Forskellen er dog sikkert ved at forsvinde. Jeg kunne forestille mig,
> at man flytter den pakkebaserede del af et ISDN-opkald længere og
> længere ud mod brugerne.)

Ikke hvad jeg ved af. Snarere modsat.
Transmission er billigt. Det der koster er ISDN-portene på centralen og det
kan man ikke undgå ligemeget hvad.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-03-01 11:13

Allan Olesen wrote:

> [...]
> et opkald populært sagt har reserveret den fulde båndbredde mellem
> centralerne, uanset om der er trafik eller ej. Med ADSL bruger man kun

Ja, men man kunne opsætte samtrafikpunkter på alle lokalcentraler, hvis der
havde været et marked for den type løsninger. Men stadig skal trafikken gennem
TDCs central, hvis ISP'en ikke overtager den fysiske forbindelse - og det koster
afgift til TDC.

M.v.h.

Jonathan