Car Park North
Fra : Anders Wolf Christia~

Dato : 05-04-03 02:05

Sangen Transparent and Glasslike starter med noget noget meget karakterisk
guitar/tromme/synth lyd som også kører i muterede former hele vejen gennem
nummeret.
Mit spørgsmål er hvor det er hørt første gang?
Jeg synes bestemt det lyder som noget fra et 80'r hit eller måske
soundtracket fra et gammelt computerspil (Bomb Jack)?

MVH
Anders

Fra : Steam80

Dato : 05-04-03 23:52

Hejsa i gruppen..

Jeg kan tilføje at temaet til C64 spillet bomb Jack er Magnetic Fields part
II af Jean-michel Jarre

mvh.

Søren

Fra : Anders Wolf Christia~

Dato : 06-04-03 09:58

Den har jeg netop hørt og det er tydeligvis ikke den.

Gad vide om jeg overhovedet kan huske det fra for mange år siden, eller om
det bare er min hjerne der spiller mig et puds :)

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 06-04-03 15:48

Anders Wolf Christiansen wrote:

> [...]
> Jeg synes bestemt det lyder som noget fra et 80'r hit eller måske
> soundtracket fra et gammelt computerspil (Bomb Jack)?

Den syntetiske lyd er naturligvis ret C64 agtig, men ud over det minder den
mig ikke om nogle af de store C64 kompositioner og jeg kan huske dem alle!

Men skal vi alligevel prøve at drage en parallel, så minder den syntetisk
stigende lyd helt i starten af T&G (eller rettere i slutningen af homeland)
lidt om starten på titelnummeret til spillet Parallax (Martin Galway).

Desuden er slutningen på Kiss me jo ren C64'er nostalgi!

Mvh
Anders