Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IBM Microdrive 1 Giga
Fra : Henrik Jepsen

Dato : 05-04-03 10:14

Er der nogen der ved hvor man billigst kan købe IBM´s Microdrive 1 giga?

Venlig hilsen
Henrik Jepsen

Fra : Alex W

Dato : 05-04-03 11:01

"Henrik Jepsen" <hjepsen@city.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man billigst kan købe IBM´s Microdrive 1 giga?
>
> Venlig hilsen
> Henrik Jepsen

Prøv her:
http://www.technikdirekt.de/
Der har jeg købt flere gode ting.

/Alex

Fra : max

Dato : 05-04-03 09:22

> Prøv her:
> http://www.technikdirekt.de/
> Der har jeg købt flere gode ting.
>
> /Alex

De har check på det men det kan købes
billigere i Tyskland, længere leveringstid..
max

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 05-04-03 12:48

Jeg vil foreslå dig at undersøge prisen på 1GB CF kort samtidigt.
Prisforskellen er ikke længere så stor, og Microdrive´s er ikke for stabile.

Hilsen Hans

Fra : Alex W

Dato : 05-04-03 12:53

"Hans Chr. Sørensen" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil foreslå dig at undersøge prisen på 1GB CF kort samtidigt.
> Prisforskellen er ikke længere så stor, og Microdrive´s er ikke for
stabile.

Lad være med at smide med dem ... )
MicroDrive med Canon D-SLR er forrygende hurtigt !!

Se testen http://www.dpreview.com/

/Alex

Fra : max

Dato : 05-04-03 14:16

> Jeg vil foreslå dig at undersøge prisen på 1GB CF kort samtidigt.
> Prisforskellen er ikke længere så stor, og Microdrive´s er ikke for
stabile.

> Hilsen Hans

Hej Hans,
Har du et link vedr. ustabile microdrives..
Mit har fungeret fint undervandet -30m til
bjerge +2000m, temp.-18C - +38C høj
luftfugtighed.. Ingen problemer, så hvor
har du din info fra...????
max

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 05-04-03 14:51

Det er klart et mekanisk drev (harddisk) er mere sårbar, end et CFkort, det
kan enhver sige sig selv. Hvis du er glad for dit er der jo ingen problemer
for dig.

Hilsen Hans

Fra : max

Dato : 05-04-03 15:51

Jaja det er da klart, men det var ikke hvad du skrev:
"og Microdrive´s er ikke for stabile"

Derfor ville det være interessant at vide hvor du har
den information fra at "de ikke er for stabile".. Eller er
det bare noget du slynger ud fordi din logik siger dig
at det må forholde sig sådan.. Jeg har ikke stødt på
NG indlæg eller sites der støtter dit udsagn, men vil
være meget interesseret i at vide mere, for hvis det er
tilfældet at microdrives har en tendens til at gå ned eller
hvad det er du hentyder til, vil jeg da sørge for at have
noget backup medie i min fototaske fremover.
hilsen max

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 05-04-03 16:20

Prøv at søg på google - jeg fandt flere indlæg.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-04-03 13:23

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in

> [...]
> hvad det er du hentyder til, vil jeg da sørge for at have
> noget backup medie i min fototaske fremover.

Jeg vil ikke sige de har en tendens til at gå ned, men de *kan* gøre
det, og gør det teoretisk mere ofte end der går noget galt med et CF
kort. Det kan selvfølgelig ikke skade at have et reservekort i form af
et CF kort i tasken hvis der nu går noget galt med dit Microdrive, men
alt andet lige vil jeg mene at Microdrives er ret stabile.

En anden ting er at et Microdrive bruger mere strøm end et CF kort. Så
hvis du har problemer med at dit kamera bruger meget batteri med et CF
kort, så vil problemet blive endnu værre med et Microdrive. Hvis du har
et problem med strøm og microdrive, så prøv med et stort CF kort - så
vil du opleve at batteritiden forlænges en smule.

Sidst men ikke mindst har Microdrives en fordel over CF kort i og med
at deres skrivehastighed er bedre. Hvis du med dit kamera optager video
eller du nogle gange har brug for at tage mange billeder hurtigt efter
hinanden, så vil et Microdrive være en god hjælp. Du vil kunne optage
længere videoer, og du vil kunne tage billeder hurtigere efter bufferen
har været fyldt i kameraet - ganske simpelt fordi et Microdrive skriver
data hurtigere end et CF kort.

Efter min mening opvejer fordelene ved et Microdrive dets ulemper, og
jeg har tænkt mig at købe et til mit kommende digitalkamera.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : max

Dato : 06-04-03 13:56

> [...]
> et CF kort i tasken hvis der nu går noget galt med dit Microdrive, men
> alt andet lige vil jeg mene at Microdrives er ret stabile.

Tjae - foreløbig har mit microdrive været mere stabilt end selve
kameraet, FujiS2Pro, som har været til rep..

> [...]
> et problem med strøm og microdrive, så prøv med et stort CF kort - så
> vil du opleve at batteritiden forlænges en smule.

Jeg bruger 1800-2000 mAh NiMh, de er aldrig gået ned for mig..

> [...]
> længere videoer, og du vil kunne tage billeder hurtigere efter bufferen
> har været fyldt i kameraet - ganske simpelt fordi et Microdrive skriver

Det er aldrig lykkedes mig at fylde bufferen, men det er da godt at
vide at jeg har en hurtigskriver i kassen.. Til gengæld tager det lidt
tid at overføre 1GB (80 RAW billeder) til PC'en via firewire, men det
er til at leve med, ville et CF kort være hurtigere..?:-|

> Efter min mening opvejer fordelene ved et Microdrive dets ulemper, og
> jeg har tænkt mig at købe et til mit kommende digitalkamera.

Prisen er jo heller osse ikke så tosset 1500kr - Hvilket kamera ska du ha'..

> Mvh.
> Flemming

Tak for din beskrivelse...! -max-

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-04-03 17:12

> [...]
> det lidt tid at overføre 1GB (80 RAW billeder) til PC'en via
> firewire, men det er til at leve med, ville et CF kort være

Det tror jeg ikke det vil. Et microdrive er vist hurtigere til både at
skrive og læse end CF kort. Med en firewireforbindelse er det i hvert
fald ikke selve forbindelsen der sætter begrænsningen.

> Prisen er jo heller osse ikke så tosset 1500kr - Hvilket kamera
> ska du ha'..

Det bliver i den lidt billigere ende, enten et Canon G3 eller et
Finepix S602 zoom, eller et Minolta Dimage 7i.

Med venlig hilsen
Flemming

Fra : Tom K.

Dato : 06-04-03 07:39

> ........ Microdrive´s er ikke for stabile.
>
> Hilsen Hans

Denne snak har været oppe at vende flere gange, og jeg plejer at henvise til
et link hos IBM hvor de skriver om NASA's erfaringer med brug af MD i rummet
!

http://www-916.ibm.com/press/prnews.nsf/jan/60629FDAAF336D6B85256A3E004ED6BB

-Tom-

Fra : Lars [8210]

Dato : 05-04-03 13:10

Henrik Jepsen wrote:
> Er der nogen der ved hvor man billigst kan købe IBM´s
Microdrive 1
> giga?
>
> Venlig hilsen
> Henrik Jepsen

her:
http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=49384

til 1485 Dkr. + levering ( min 75 Dkr.)

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk