Soltek SL-75FRN2-l ser ide hdd som scsi ?
Fra : Kim A

Dato : 05-04-03 08:40

Hej gruppe,

Jeg har købt mig sådan et bundkort og det kører også fint, dog undre det mig
at efter jeg har install Nforce driverene ser den min Seagate BaracudaIV ide
harddisk som en SCSI disk, der må da være noget som ikke rigtig stemmer, er
der andre som har været ude for det og som har fået det løst?

Hilsen Kim A.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 05-04-03 09:21

"Kim A" <kfand@hotmail.com> wrote in message
> [...]
er
> der andre som har været ude for det og som har fået det løst?

Hey Kim
Hvor har du købt dit bundkort?
Jeg har ikke kunne finde nogle danske forhandlere der sælger Soltek bundkort
under dette navn.

VH Joe

Fra : Kim A

Dato : 05-04-03 09:35

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Hey Kim
> Hvor har du købt dit bundkort?
> Jeg har ikke kunne finde nogle danske forhandlere der sælger Soltek

jeg har købt det hos www.shg.dk

Hilsen Kim

Fra : Joe Sandøe

Dato : 05-04-03 09:47

> bundkort

> jeg har købt det hos www.shg.dk
>
> Hilsen Kim

Ok - Soltek kalder det selv et SL-75FRN- (R, L eller RL) - ikke noget 2 tal.
Jeg tror at shg. kalder det SL-75FRN2 fordi de understøtter USB2.0 hvilket
den gamle model af SL-FRN åbenbart ikke gjorde.

VH Joe

Fra : Kim A

Dato : 05-04-03 12:38

> [...]
> Jeg tror at shg. kalder det SL-75FRN2 fordi de understøtter USB2.0 hvilket
> den gamle model af SL-FRN åbenbart ikke gjorde.

Nu er det altså ikke for at være et ævlehovede men jeg sidder her med
manualen og på den står der: SL-75FRN2...såe det er vel korrekt nok ?

Hilsen Kim

Fra : Joe Sandøe

Dato : 06-04-03 00:05

> manualen og på den står der: SL-75FRN2...såe det er vel korrekt nok ?
>
> Hilsen Kim

Så OK da
VH Joe

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 08:41

> [...]

> 2 tal. Jeg tror at shg. kalder det SL-75FRN2 fordi de understøtter
> USB2.0 hvilket den gamle model af SL-FRN åbenbart ikke gjorde.

http://www.soltek.de/English/download/main/75FRN2.htm
Pudsigt nok for man kan downloade BIOS til det, men går man i
produktsektionen så findes det ganske rigtigt som SL-75FRN- (R, L eller
RL).
Tror det hedder noget med 2 fordi det er udstyret med nForce2.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jan.Kristensen

Dato : 10-04-03 06:02

Nøøøøø, er det ikke noget med at der er kommet en ny udgave af den, det er
jeg 101 % sikker på at det er.

Jan

Fra : Leony

Dato : 10-04-03 17:02

"Jan.Kristensen" <gunde@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nøøøøø, er det ikke noget med at der er kommet en ny udgave af den,
> det er jeg 101 % sikker på at det er.

Aner det ikke, jeg gætter bare.
Dit bud lyder meget fornuftigt.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-04-03 09:48

> [...]
er
> der andre som har været ude for det og som har fået det løst?

Det lyder bekendt. Det er i windows, ikke? Jeg oplevede noget tilsvarende
under W2K med et A7V buko og en IBM Deathstar disk. Det var vist
driver-relateret.

/Nikolaj

Fra : Kim A

Dato : 05-04-03 12:36

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det lyder bekendt. Det er i windows, ikke? Jeg oplevede noget tilsvarende
> under W2K med et A7V buko og en IBM Deathstar disk. Det var vist

Det er nemlig korrekt at det er i windows(xp) ....hrmmn måske en nyere
version af nforce drivere kunne hjælpe ?

Hilsen Kim

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-04-03 13:48

> Det er nemlig korrekt at det er i windows(xp) ....hrmmn måske en nyere
> version af nforce drivere kunne hjælpe ?

Det er nok et forsøg værd. Prøv ellers at kigge på http://amdforums.com/ -
jeg mener, at jeg har set problemet nævnt derinde før.

/Nikolaj

Fra : Kim A

Dato : 05-04-03 15:37

> "Kim A" <kfand@hotmail.com> wrote in message
>
> Det er nok et forsøg værd. Prøv ellers at kigge på http://amdforums.com/ -
> jeg mener, at jeg har set problemet nævnt derinde før.
>
> /Nikolaj

Takker for tippet, det vil jeg forsøge

/Kim

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 08:47

"Kim A" <kfand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> BaracudaIV ide harddisk som en SCSI disk, der må da være noget som
> ikke rigtig stemmer, er der andre som har været ude for det og som

Jeg har flere steder læst at Windows har et rimeligt afslappet forhold
til
SCSI og IDE, den skelner simpelthen ikke mellem dem. Det hele er bare
SCSI per definition.

Hvis det virker som det skal er der vel ingen grund til bekymring.

Fra : Kim A

Dato : 06-04-03 09:53

> [...]
> SCSI per definition.
>
> Hvis det virker som det skal er der vel ingen grund til bekymring.

Den holdning kan jeg godt gå ind for: hvorfor reparerer noget som ikke er
istykker men grunden til at jeg ikke var så tilpas med at den fandt min
hdd som en scsi enhed er at i manualen stå der at man skal være opmærksom på
at efter man har kørt nforce driverene ind, at chekke om ens ide harddiske
er sat rigtigt op iforhold til dma mode...hvilket jeg jo ikke kunne chekke
når windows så den som en scsi enhed.

Men nu er det lykkedes mig at løse problemet ved simplethen at fjerne
driveren og install en nyere version som ser hdd'en som en ide enhed.

Tak til alle for hjælp, "fingerpeg" og kommentarer !

Hilsen Kim A.

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 13:52

> [...]
> ind, at chekke om ens ide harddiske er sat rigtigt op iforhold til
> dma mode...hvilket jeg jo ikke kunne chekke når windows så den som en

Det er jo et problem, det kan jeg godt se. Du fik det dog løst og det er
jo hovedsagen.
Hvorfor nævnte du egentlig ikke noget om dette i din oprindelige post.
Personligt synes jeg det var vigtig info.

> Men nu er det lykkedes mig at løse problemet ved simplethen at fjerne
> driveren og install en nyere version som ser hdd'en som en ide enhed.

OK, så er den ged jo barberet.