MS Windows
briani 27239
da jeg flyttede min pc...
Fra : Tom Sørensen

Dato : 04-04-03 23:38

skete intet på skærmen.
Alle ledningeer blev tjekket, men ak der skete stadig intet.

Symptomer: den læser ikke på tasteturet, musen, diskettedrevet, skærmen
eller noget som helst. maskinen lyser og den giver den sædvanlige lyd. Der
sker bare intet. Jeg kan ingen gang komme ind i bios!!

Hvad kan det skyldes er det min bios der røget sig en tur eller????

hvordan kommer jeg videre??

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 05-04-03 00:04

Det kan være en defekt strømforsyning. Prøv med en anden, hvis du har
mulighed for det.
Du får måske bedre hjælp i dk.edb.hardware

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Michael Sørensen

Dato : 05-04-03 06:48

"Tom Sørensen" <2m@tdcadsl.dk> ytrede bl.a. i

> [...]
> bios!!
>
> Hvad kan det skyldes er det min bios der røget sig en tur eller????

Det kan være grafikkortet der er hoppet løs fra slottet
på bundkortet, det vil give disse symptomer...

--
med venlig hilsen - best regards

Michael Sørensen
www.m-k-s.dk - mks@|REMOVE|huleboer.dk
ICQ#: 41174628 - Homo Sapiens v. 2.00

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 05-04-03 10:51

> Det kan være grafikkortet der er hoppet løs fra slottet
> på bundkortet, det vil give disse symptomer...

Dette vil typisk give en BIOS-serenade, som givetvis ikke er tilfældet her.

Fra : Martin S.

Dato : 05-04-03 06:50

"Tom Sørensen" <2m@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sker bare intet. Jeg kan ingen gang komme ind i bios!!
>
> Hvad kan det skyldes er det min bios der røget sig en tur eller????

Din strømforsyning er gået. PSU hedder den i computersprog svt. Power
Supply Unit.

Når du skal købe en ny - så køb endelig ikke den første og billigste,
men du behøver nu heller ikke at ofre 1000 kr. på en ny PSU.
I prisklassen 400-500 kan du finde mange gode PSU-er - sørg for at den
er min 340 W, bedst med 400W, men det afhænger også en del af hvilken
cpu du kører med, og hvor mange perifere enheder du har (harddisk, cdrom
etc.)

Fra : BB

Dato : 05-04-03 08:18

> [...]
> sker bare intet. Jeg kan ingen gang komme ind i bios!!
>
> Hvad kan det skyldes er det min bios der røget sig en tur eller????

Prøv at lade strømstikket være ude i 10-20 sek. Prøv så at starte den igen.

VH
Brian Bjerg
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : kim

Dato : 05-04-03 10:45

"Tom Sørensen" <2m@tdcadsl.dk> skrev
> hvordan kommer jeg videre??

Test evt med en anden skærm eller skærmkort.
Jeg har været ude for noget lign, da var det kortet der var gået ?
Jeg lånte et af en ven til at teste.
Mvh Kim

Fra : KM

Dato : 06-04-03 02:53

Prøv at trække grafikkortet ud af slotten og så sæt det i igen. Det har
hændt en del gange at min laver samme nummer... Det er dog slut efter jeg
fik nyt grafikkort.. Kortet kan ligeså være totalt død. Men så vil den
normalt ikke komme med bip lyden ved opstart..

KM