Skærme
Fijala 3554
Højopløste LCD skærme? (1600*1200)
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-03 22:54

Hej

Jeg synes der er ved at komme rigtig mange forskellige gode tilbud på LCD
skærme.... Det er dog bare det, at både 17,18 og 19 tommerne som regl kun er
lavet til 1280*1024.... 1280*1024 er efter min mening perfekt til en 17"
LCD.... Men hvis der også køres 1280*1024 på en 19,1 LCD... Ja så er det da
kun for svagt senende personer!?

Jeg har godtnok set et par stykker på EDBpriser,, men de koster også over
10K..

Er der nogen der ved hvorfor man ikke kører højere end de 1280*1024, når nu
fx DELLs skærme på de bærbare computere godt kan 1600*1200

Så måske der snart kommer en tid hvor 1600*1200 LCD skærme kan købes for
menneskepenge ~5000

Fra : Jacob Riis

Dato : 05-04-03 01:14

> [...]
> fx DELLs skærme på de bærbare computere godt kan 1600*1200
>
> Så måske der snart kommer en tid hvor 1600*1200 LCD skærme kan købes for

Jeg læste engang på http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1780&p=3 hvor
Anand tester en Samsung 172T og så også får lov til at stille et par
spørgsmål til Samsung.

"The future will hold whether or not OLED will catch on in the consumer
market, we were slightly disappointed to hear that Samsung did not have any
long term plans to use it in the future. Another interesting point users in
the forums brought up was why we do not see resolutions higher than
1280x1024 on LCD's in the market today, particularly in the 19" range. We
first expected Samsung to let us know how expensive it is to construct a
monitor with such a dense resolution on a small surface. We were slightly
surprised when they answered that there simply is no demand for it. Many of
us know that running an LCD monitor on its non-native resolution typically
renders the image pixilated. Since the majority of the consumer market
tends to use a 1280x1024 resolution on 19" LCDs, running a non native
1280x1024 on a 1600x1200 resolution LCD would result in a constantly
pixilated image. Samsung did point out to us that they have a 24" LCD (the
241WD) that is capable of 1920x1600 resolutions."

Jeg tror ikke du lige foreløbig skal forvente 18" og 19" kvalitetsskærme der
kan klare en opløsning højere end 1280x1024 til en pris på 5000 kr.

--
Jacob