Funktion som opretter mapper ud fra en abs~
Fra : Lars

Dato : 04-04-03 20:07

Hej

Med følgende funktion har jeg forsøgt at oprette mapper ud fra en sti streng

function makeWholePath($path, $mode = 0755) {
$dirs = explode("\\", realpath($path));
$path = $dirs[0];
$count = count($dirs);
for($i = 1;$i < $count;$i++) {
$path .= "/" . $dirs[$i];
if (!is_dir($path)) {
mkdir($path, $mode);
}
}
}

Men jeg har ikke rigtig haft held med at få den til at fungere, hvor $path
er en absolut sti. Både for windows og linux's vedkommende.
Den fungerer dog på windows platform ved at angive en relativ sti ud fra
htdocs i apache mappen, men ikke på linux.
Jeg skal bruge funktionen til at brugeren kan vælge, hvor han vil have en
fil til at ligge på sin webserver, men altså i webspace.

F.eks.
stien på et linux filsystem /usr/local/apache/htdocs/ny/mappe/oprettes

Så skal funktionen oprette mapperne ny, mappe og oprettes. De andre
eksisterer jo i forvejen.

Har I nogle forslag, da det har givet mig grå hår i hovedet i dag

/Lars