tåbeligt med 3 nyhedsgrupper lystfiskeri !
Fra : lasse

Dato : 04-04-03 16:58

Det er tåbeligt med alle de nyhedsgrupper indenfor lystfiskeri.
Jeg vil væde på at stort set alle denne gruppes læsere også går ind på de
2 andre nyhedsgrupper og læser om der ikke er et eller andet som de kunne
bruge- eller købe.
Hvorfor kan vi ikke bare klare os med en nyhedsgruppe ligesom Svenskerne og
nordmændene..

/lasse

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-04-03 17:59

"lasse" skrev...
> Det er tåbeligt med alle de nyhedsgrupper indenfor lystfiskeri.

Er der mere end en?
Bortset fra forum i lystfiskerforum, forstå's.
Scandicangler er jo også usenet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : lasse

Dato : 04-04-03 18:35

Der er hele 3 danske grupper inden for kategorien lystfiskeri.
/lasse

Fra : Jan Bachman

Dato : 04-04-03 19:14

>Det er tåbeligt med alle de nyhedsgrupper indenfor lystfiskeri.
Du mener vel:
dk.fritid.lystfiskeri
dk.marked.kommerciel.lystfiskeri
dk.marked.privat.lystfiskeri

De to sidstnævnte er måske overlappende og burde slås sammen. Jeg ved
ikke hvordan de skelner i deres fundsats. Ikke destomindre er jeg glad
for at have en skelnen mellem regulær fiskesnak og køb/salg/bytte.

>Jeg vil væde på at stort set alle denne gruppes læsere også går ind på de
>2 andre nyhedsgrupper og læser om der ikke er et eller andet som de kunne
>bruge- eller købe.
Jeg gør ikke.

>Hvorfor kan vi ikke bare klare os med en nyhedsgruppe ligesom Svenskerne og
>nordmændene..
Fordi vi er danskere og har det fint med at være på tværs

/Jan

Fra : JE

Dato : 05-04-03 08:21

"lasse" skrev
> [...]
de
> 2 andre nyhedsgrupper og læser om der ikke er et eller andet som de kunne

Jeg er helt uenig! Jeg læser aldrig selv markedspladserne, og ville være
irriteret over, hvis de blev blandet sammen med almindelig lystfisker-snak.

Mvh Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-04-03 23:09

lasse wrote:

> [...]
> bruge- eller købe.
> Hvorfor kan vi ikke bare klare os med en nyhedsgruppe ligesom Svenskerne og

Det er en artig historie, som ligger nogle år tilbage i tiden,
den vil dog kunne findes i Google's arkiver...!

Tilbage i anden halvdel af halvfemserne, der var der en 30-40
faste brugere, der råhyggede sig i denne gruppe, der var en god
stemning, og der var plads til alt hvad der havde med lystfis-
keri at gøre, der blev kun postet 10-20 indlæg i døgnet, så alt
hvad der bare lugtede af fisk var interessant.

Men så kom der en ny bruger, som viste sig at værre en meget
hidsig herre, han kaldte sig "john hewalo", og han havde "ondt
i rø..." over, at der i ny og næ var et køb/salg indlæg i denne
gruppe, og det endte med nogle meget lange og onde debatter, der
som helhed blev kaldt "fiskerikrisen".

Og havde det ikke været for en række fornuftige og besindige
lystfiskere, så var der også blevet oprettet en opslags-gruppe,
så der havde været 4 grupper...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : GSJ

Dato : 06-04-03 00:01

> [...]
>
> Og havde det ikke været for en række fornuftige og besindige
> lystfiskere, så var der også blevet oprettet en opslags-gruppe,

til alverdens søgemaskiner

Såvidt jeg husker deltog Niels Riis Ebbesen mere end aktivt i debatten her
på ng.
Jeg husker de tider - og ønsker hverken N.R.E. eller Hewalo tilbage,(for
Guds skyld) med mindre de denne gang har noget fornuftigt at bidrage med.
Keep it up!
GSJ
www.niels-ebbesen.net - nettets største løgnehistorie
www.photo-gallery.net - verdens mindst begavede mennesker
http://home3.inet.tele.dk/elgo - LEGO - bare stavet forkert

Fra : Robert Piil

Dato : 06-04-03 13:47

On Sun, 06 Apr 2003 00:08:58 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Det er en artig historie, som ligger nogle år tilbage i tiden,
>den vil dog kunne findes i Google's arkiver...!
[...]

Det er så din verion af historien. Den synes jeg ikke kan stå alene.

Jeg er enig med dig i at John Hewalo var en medvirkende årsag til alle
ulykkerne dengang, men du, Per Gylling og et par andre var da ikke
helt uskyldige heller - så har jeg vist ikke sagt for meget. Iøvrigt
gør Per fortsat sit til at holde denne gruppe i slammet, omend han
ikke vil stå ved sit navn.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-04-03 22:45

Robert Piil wrote:

> [...]
> helt uskyldige heller - så har jeg vist ikke sagt for meget. Iøvrigt
> gør Per fortsat sit til at holde denne gruppe i slammet, omend han

Jeg har ikke- og vil ikke benægte at jeg var en aktiv part i
"fiskerikrisen", for jeg skammer mig ikke over min rolle, og
de synspunkter som jeg dengang fremførte, er i de store og
grundlæggende træk stadig gældne.

Og det har jo efterfølgende vist sig, at det var et kæmpestort
fejltrin at oprette hele to lystfisker relaterede markedsgrupper,
den ene er halvdød (10-15 indlæg pr. md.) den anden er heldød
(2-4 indlæg pr. md.).

Det viser kun, at når det handler om et så smalt emne, som har
meget få køb/salg/bytte indlæg, så er det bedst at de bliver
placeret i debat-gruppen, og at der først oprettes en markeds-
gruppe, når der gennemsnitligt er mere end 20 indlæg pr. døgn
af den pågældne type indlæg.

Jeg kan også huske, at det var et kæmpe slagsmål, at få indføjet
i lystfiskergruppens fundats, at der godt måtte postes opslag i
debat-gruppen, det har jo vist sig, at fungere fint - og styre-
gruppen har sidenhen erkendt, at de enkelte grupper bør være
mere autonome, så de selv ka' afgøre om de vil acceptere opslag.

Alt i alt så har historien vist, at "havelågen" og dem der støt-
tede hans politik tog fejl, og de norske og svenske grupper er
gode eksempler på, at grupper med et smalt emne sagtens kan fun-
gere som en alt i en løsning.

Og forresten så var din rolle jo noget med, at du i indlæg og
private e-mails havde meget travlt med at belære os om, at vi
tog fejl, og at vi skulle bøje af og acceptere "havelågens"
fikse ideer...

FUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Robert Piil

Dato : 07-04-03 18:28

On Sun, 06 Apr 2003 23:45:07 +0200, Niels Ebbesen
> [...]

>private e-mails havde meget travlt med at belære os om, at vi
>tog fejl, og at vi skulle bøje af og acceptere "havelågens"

Som jeg husker det, svarede jeg kun på mail fra dig (som nåede mig af
omveje), og startede ikke emailkorrespondancen af eget initiativ. I
det hele taget synes vi at opleve virkeligheden noget forskelligt.

Derudover sendte jeg en klage over Per Gylling til TDC's postmaster
som forøvrigt gav mig medhold. Ordene var vist noget i stil med:
"Spanskrøret er nu knækket efter endt brug"

....men ellers vil jeg gerne stå ved at jeg prøvede at tale kompromiset
sag dengang.

FUT ignoreret.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-04-03 18:47

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> wrote in message

<klip>

Please, lad være med at fodre trollen. Her er lige så fredeligt.

/Alex