BOX, BIS???
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 04-04-03 16:34

Hej!!!

Er blevet nysgerrig på alle de forkortelser kattene får på en udstilling og
jeg ved der tideligere er blevet skrevet hvor man kan finde hvad de står
for, men jeg kan ikke finde det. Nogen der kan hjælpe mig??
Hvor langt kan en huskat nå? Ved godt den ikke kan blive noget fint eller
fornemt, men kan den i det hele taget få en title?
Hvor mange kommer med i Odense?
Jeg kommer med min huskat Mitzy!!

Knus
Heidi (og Mitzy der ikke aner hvad der venter hende)

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-04-03 17:46

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen@tdcadsl> skrev...
> [...]
> jeg ved der tideligere er blevet skrevet hvor man kan finde hvad de står
> for, men jeg kan ikke finde det. Nogen der kan hjælpe mig??

Hej Heidi

Noget af det kan du finde her:
http://www.darak.dk/Information/InfoHvadBetyder.htm

Det der så ikke står dér, er netop BIS og BOX, som betyder hhv. Best In Show
og Best Opposite Sex - det vil sige, at den kat (fx blandt de fertile
(voksne) korthårskatte), som bliver nr. 1 får titlen BIS - og nr. 2, som
også altid vil være det modsatte køn, får titlen BOX.
På nogle udstillinger gør man så yderligere det, at man vælger Best of Best
(forkortet BOB), således at de 4 BIS-katte (en fra hver kategori, hhv.
langhår, semilanghår, korthår og siam/orientaler) bliver placeret fra nr.
1-4 - tilsvarende med BIS-kastraterne.

> Hvor langt kan en huskat nå? Ved godt den ikke kan blive noget fint eller
> fornemt, men kan den i det hele taget få en title?

Jo, huskatte kan sagtens blive "noget fint" - den, der bliver nr. 1 hedder
så sandelig BIS huskat - og hvis man har haft så mange huskatte på
udstillingen, at der er valgt hhv. en han og en hun, så hedder nr. 2 BOX
huskat!
Deciderede titler - dem vil kender som Champion, International Champion
osv. - kan huskatte ikke opnå, for de deltager ikke i konkurrencen om
certifikater.

> Hvor mange kommer med i Odense?

Jeg kommer om søndagen med Pinen og Mary, begge vildtfarvede abyssiniere -
og Helle Andersen kommer med Kesto og Chance, også vildtfarvede
abyssiniere - så mon ikke vi ses?!

Mvh. Camilla

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 04-04-03 18:30

> Hvor langt kan en huskat nå? Ved godt den ikke kan blive noget fint eller
> fornemt, men kan den i det hele taget få en title?

Ja da. Min hankastrat(huskat) Blev Box-huskat i Herlev
http://www.dk-skindbjerg.dk/bedommelsechip.htm

> Hvor mange kommer med i Odense?

Jeg kommer med Emma (min hvide NFO)

> Jeg kommer med min huskat Mitzy!!

Held og lykke med hende.

Randi

www.dk-skindbjerg.dk

Fra : Mette Jensen

Dato : 04-04-03 22:13

Randi Skindbjerg Kristensen wrote:

> Ja da. Min hankastrat(huskat) Blev Box-huskat i Herlev
> http://www.dk-skindbjerg.dk/bedommelsechip.htm

Hvor jeg bare vidste, du skulle blærer dig

Vi kommer med Hilda, MCO.

> Jeg kommer med Emma (min hvide NFO)

Ja... men ikke om søndagen vel?

Held og lykke med hende!

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

----

begin 666 033102tongue_1_prv.gif
M1TE&.#EA#P`/`*($`/_ `/\``````/__`/___P```````````"'_"TY%5%-#
M05!%,BXP`P$````A^00%% `$`"P`````#P`/```#,TBJTKV0M$'I@Z)JN_+>
M`F-YPU1*E5F2ZJ>U[FBYGDK.G <XM@@$P$_(%Q!&8)>(A!=)```A^00%% `$
M`"P#``0`" `)```#$3BZ*]*/R1FIC"ZSP"4(@)(``"'Y! 44``0`+ 0`! `(
M``D```,2*$*L_##*2>L#;PP2`B;:X!$)`"'Y! 44``0`+ 0`! `(``D```,1
3.$.L_##*2>M;+ 2B, B DP``.P``
`
end

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 05-04-03 10:21

> Hvor jeg bare vidste, du skulle blærer dig

Ja da... det må man gerne herinde

> Vi kommer med Hilda, MCO.

> Ja... men ikke om søndagen vel?

Nej om lørdagen

Randi
www.dk-skindbjerg.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-04-03 17:16

Total undren over den her post... der er en attachment med. Et gif-billede
af en smiley der rækker tunge. Man plejer da ikke at kunne attache filer
her... udover i binaer gruppen.

Er jeg den eneste der kan se den???

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Denise

Dato : 10-04-03 17:16

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af en smiley der rækker tunge. Man plejer da ikke at kunne attache filer

Hej Nina
Jeg har også kunne se en smiley som et attachment, men nu kan jeg ikke finde
den mere ???
Også total undren.
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-04-03 17:47

> Hej Nina
> Jeg har også kunne se en smiley som et attachment, men nu kan jeg ikke
> [...]
Jamen så tester vi da lige, vi kan da ikke bare sidde her og undre os Nu
attacher jeg den her

Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-04-03 17:48

> Jamen så tester vi da lige, vi kan da ikke bare sidde her og undre os
Nu
> attacher jeg den her

He he, jeg kan se den. Kan du/ i også det ?

nina

Fra : Denise

Dato : 10-04-03 19:36

Hej Nina
Ja,nu kan jeg også se den, og så er det at vi ikke kan forstå at man kan
det, eller ?
Hilsen Denise

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 10-04-03 17:40

Jeg kan se den - jeg kunne også godt se den før, der lå den bare som en
fil...

/Pernille

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-04-03 12:32

Vi kommer med True Trust Gonzo om lørdagen, men vi kommer også søndag og
kigger, for det er jo dejlig tæt på

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
www.shunozahra.dk

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar