spdif asus bundkort
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-04-03 15:38

Lang historie, kort spørgsmål:

Er der nogen, som kan oplyse mig om, hvordan designet tidligere så ud på
ASUS' SPDIF-stik på deres bundkort?

Nu kører de med et design, hvor der sidder 2x3 stik (det ene mangler i
midten), men tidligere kørte de åbenbart med et design magen til det, man
ser på aux-kabler, dvs. 4 på stribe, hvor et af de to midterste stik
mangler.

Jeg har fået fat i en optisk SP-DIF bracket, jeg skal have sat på mit A7N8X
buko, men jeg skal jo lige finde ud af, hvordan jeg skal fuske et stik, for
der er kun dette aux-agtige stik.

Er der nogen, som kan hjælpe?

/Nikolaj

Fra : testpersonen

Dato : 04-04-03 16:51

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
> [...]
A7N8X
> buko, men jeg skal jo lige finde ud af, hvordan jeg skal fuske et stik,

Da jeg roedet med nogenlunde samme problem fandt jeg bare manualerne frem
til det brædt jeg skulle bruge den på og så på et brædt som bruger den
omtalte spdif... og fandt ud af hva stik gik til hva...
det var nemt nok :)

Testpersonen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-04-03 16:57

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> til det brædt jeg skulle bruge den på og så på et brædt som bruger den
> omtalte spdif... og fandt ud af hva stik gik til hva...

Jeg havde tænkt mig at gøre det samme, men efter et par gæt har jeg endnu
ikke gættet mig frem til et buko med det dersens SPDIF-stik.

Kan du hjælpe?

/Nikolaj

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-04-03 13:47

> Jeg havde tænkt mig at gøre det samme, men efter et par gæt har jeg endnu
> ikke gættet mig frem til et buko med det dersens SPDIF-stik.
>
> Kan du hjælpe?

Nå, det lykkedes mig at hjælpe mig selv. Efter at have prøvet mig frem en
del gange (og ASUS' servere stinker) fandt jeg en manual, der kunne hjælpe
mig. ASUS' P4SDX-kort har netop dette stik, og det ser ud som følger:

X 0 X X
+5v SP-DIF GND

Så skulle det vist være på plads. Nu er der lyd :)

/Nikolaj

Fra : testpersonen

Dato : 05-04-03 14:41

> del gange (og ASUS' servere stinker) fandt jeg en manual, der kunne hjælpe

JA Asus har valgt at bruge deres egne produkter til servere og det dur de
altså ikke til :)
De har fået af vide fra "professionelle" at deres servere stinker, men vil
ikke bruge andres produkter som er beregnet til server brug :)

Testperonen