MS Windows
briani 27239
w2k -ustabil
Fra : Erik Thorsen

Dato : 04-04-03 15:26

Hjælp, min computer er begyndt at gå ned med et hult brag. Når jeg scanner
med min norman, så får jeg at vide at der en beskadiget fil i
system32/temp002. jeg har prøvet at søgen denne fil på min installations cd,
der er der ingen fil med det navn.

Kan det være denne fil der er skyld i puterens ustabilitet og hvad gør jeg
for at få min maskine stabil igen. Jeg håber det er den rigtige gruppe her
og ser frem til et svar.
med venlig hilsen
erik thorsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-04-03 15:34

On Fri, 4 Apr 2003 16:25:38 +0200, "Erik Thorsen" <et@xdanvisionx.dk>
wrote:

> [...]
>for at få min maskine stabil igen. Jeg håber det er den rigtige gruppe her

Umiddelbart ville jeg nok genisntallere windows. HVis du vil have
andre forslag må du nok komme med lidt flere informationer om din
computer.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-04-03 16:12

Erik Thorsen wrote:
> Når jeg scanner med min norman, så får jeg at vide at
> der en beskadiget fil i system32/temp002.
> Jeg har prøvet at søgen denne fil på min installations cd,
> der er der ingen fil med det navn.

Nej, det er sikkert en midlertidig fil (temp!) og kan bare
slettes. Jeg ville omdøbe den til fx. temp002.old og se
om det løser noget ellers bare slette den.

> Kan det være denne fil der er skyld i puterens ustabilitet

Jeg tror det ikke, men muligvis. Jeg ville flytte den et
andet sted hen evt. brænde den ned på en CD-RW
skive og derefter slette filen fra computeren, så kan den
nemlig nemt findes frem igen.

> og hvad gør jeg for at få min maskine stabil igen.

Jeg tror der er flere ting end som så, jeg ville starte
med at se efter spyware med AdAware:
http://www.lsfileserv.com/support/download/

Og dernæst rydde op i registreringsdatabasen med
Regcleaner:
http://downloads-zdnet.com.com/3000-2094-10115517.html?tag=list

Så har vi da fået ryddet lidt op, hvordan bliver den
egentlig ustabil?
- Går den ned?
- Stener den?
- Kommer der fejlmeddelelser, så kan vi nemlig
bedre hjælpe.

> Jeg håber det er den rigtige gruppe her og ser frem
> til et svar.

Til Windows ja, men det er jo langt fra sikkert at
Windows er problemet, det kunne lige så godt
være noget hardware.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Erik Thorsen

Dato : 04-04-03 18:43

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e8da0cb$0$120$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg tror der er flere ting end som så, jeg ville starte
> med at se efter spyware med AdAware:
> http://www.lsfileserv.com/support/download/

Nu har jeg instaleret AdAware. problemet er blot at den stoppe midt i
scanningen.

> [...]
> - Går den ned?
> - Stener den?
> - Kommer der fejlmeddelelser, så kan vi nemlig

Den går ned med et hult drøn og blå skærm. jeg har nu genistaleret OS, så må
vi se hvad der sker. Men den samme fil temp002 meldes stadig beskadiget.
hilsen erik thorsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-04-03 23:56

At bare geninstallere windows oveni sig selv vil ikke få filen
slettet.
Du må genistallere den fra det program der oprindeligt lagde den der.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-04-03 16:36

> Nu har jeg instaleret AdAware. problemet er blot
> at den stoppe midt i scanningen.

Hvad sker der?
- Kommer der en fejlmeddelelse eller hvad?

> hvordan bliver den egentlig ustabil?
>
> Den går ned med et hult drøn og blå skærm.

Vi skal bruge meddelelsen på denne blå skærm.

> jeg har nu genistaleret OS, så må vi se hvad der sker.

Hjælper intet.

> Men den samme fil temp002 meldes stadig beskadiget.

Det er klart, når filen ikke hører til Windows, men et
program.