Man bliver bange !
Fra : Coppi

Dato : 04-04-03 12:23

Hej allesammen.

Det er da helt uhyggeligt så mange, der har måttet gå den tunge gang til
dyrlægen her i gruppen.

Jeg har ikke talt, men det er vel efterhånden en 5-6 stykker den sidste
måned.

Vi holder alle sammen utroligt meget af vores hunde og derfor føler vi andre
også sådan med jer, der har mistet jeres kære dyr.

Os der har prøvet, at få en elsket ven aflivet, mindes selv hvordan det var.
Så trøst jer, I får det bedre, men det sidste øjeblik glemmer I aldrig. Det
vil altid blive ved med, at dukke op, især når man ser eller læser om andres
hunde, der skal aflives.

Men, I skal videre, og tænk så på, at I ved at købe en ny hund, på en eller
anden måde hædrer den gamle, som I var så glade for.

Mange kærlige tænksomme hilsner

coppi

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-04-03 13:50

> [...]
>Men, I skal videre, og tænk så på, at I ved at købe en ny hund, på en eller
>anden måde hædrer den gamle, som I var så glade for.

..........Og her er så et link med et bud på hvor hunden forsvinder
hen, efter man har smidt det sidste jord på dens grav...

http://www.internationalstafford.com/mag2000/Articles/rainbowbridge/rainbowbridge.html

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 04-04-03 14:41

"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote in message
> [...]
eller
> anden måde hædrer den gamle, som I var så glade for.

Jeg har tænkt nøjagtig på samme måde men jeg vidste ikke hvordan jeg skulle
få det ud med ord. Men det du skriver passer godt til mine tanker om netop
alle dem der har mistet deres bedste ven.

Jeg føler virkelig med jer alle, men jeg håber ligesom Coppi siger, at i vil
give al jeres kærlighed til en lille ny uldtot som har brug for det.

Mange knuzere

Betina

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 05-04-03 13:31

Hej Coppi, hvad bliver du bange for? når du anskaffer hund ved du, at den
bliver mellem 10 og 15 år alt efter hvilken race. Det er helt naturlig for
hunden og jeg har set eksemplarer på hunde der burde havde været aflivet før
den blev det, Her tænker jeg specielt på nogle jeg kendte som havde en Lap.
der ikke kunne gå fordi bagkroppen var slidt op efter 13 år. i naturen var
den hund måske kun blevet max 10 år og det havde den sikkert været bedre
tjent med. Lad vare med at sammenligne hunden liv med mennesket.
Ps Jeg får også tårer i øjnene når jeg skal aflive en af mine elskede hunde.

Tau

Fra : Coppi

Dato : 05-04-03 15:51

Hej Tau.
Underligt spørgsmål !!!
Jeg bliver bange, fordi jeg ikke ret gerne vil miste mine hunde.
Jeg er ganske udmærket klar over, at der går en vis tid og så er det slut,
men derfor bliver jeg da bange alligevel og ked af det.
Nu er de fleste af de hunde jeg omtalte her i gruppen, jo også forholdsvis
unge hunde og man regner da vel ikke med, at man skal aflive en hund på en
2 - 3 år, eller ?
Selv om man godt ved det kan ske.

Og du har ret nogle hunde bliver aflivet fro sent, men det har vel ikke
rigtig noget, at gøre med mit indlæg. Og det er vel netop også fordi man
holder så meget af dem, at det er svært, at indse, at der ikke er mere at
gøre.

coppi

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 06-04-03 12:54

Tak Coppi

Tak for den søde hilsen, til alle os der har været ude for den grimme
oplevelse.

Jeg er jo een af dem der har mistet hele 2 hunde med præcis 9 ugers
mellemrum. Sofus blev ikke engang 6 år.

(Jeg følger op på sagen om Sofus, når jeg er mere frisk Jeg er ved at komme
mig over på en gang influenza)

Selvom vi stadig savner begge hunde, og måske ikke helt har overvundet
chokket, så gjorde vi præcis som du anbefaler igår: Vi hentede Lillebror.
http://www.abou.dk/de8.html (Øverst til venstre)

Han er blanding af Berner Sennen (3/8 del) Leon Berger ( 1/8 del) og Podenco
Ibicenco, oxo kaldet Ibizian (1/2 del)

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

There are easier things in life than finding a good man... like nailing
jello to a tree, for instance.
http://praxis-it.dk/dyr/
http://praxis-it.dk/humor/
http://praxis-it.dk/chezannette/

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 06-04-03 13:05

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.abou.dk/de8.html (Øverst til venstre)
>
> Han er blanding af Berner Sennen (3/8 del) Leon Berger ( 1/8 del) og

Hejsa Pernille

han er skøn ja han er og jeg har kikket på han billeder 1000 gange tror jeg
så held og lykke med ham

Hilsen Sanne

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 06-04-03 19:04

Tak

Der er 3 billeder af Max, Bowie og Lillebror på dk.binaer

VH Pernille