Request data fra form
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-04-03 12:10

Jeg er helt newbie, så vær forstående!

Jeg har lavet en alm. htmlside:
<form action="test1.php" method="post">
Dit navn: <input type="text" name="navn">
Din alder: <input type="text" name="alder">
<input type="submit" value=Tag mit input">
</form>

og siden test1.php:
<?php
$navn = $_REQUEST["navn"];
$alder = $_REQUEST["alder"];
echo "Så $navn er altså $alder år gammel.";
?>

Det er meningen jeg vil have siden test1.php til at skrive navn
og alder man taster ind i formen. Men det virker ikke. Dette er
mit fuldstændige script, og jeg kan ikke finde ud af hvad der er
i vejen.
Jeg får bare en tom side.

Hjælp ønskes!!
PFH TAK
Venlig hilsen og god weekend
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas More

Dato : 04-04-03 12:23

prøv simpelthen at fjerne de 2 her :
> $navn = $_REQUEST["navn"];
> $alder = $_REQUEST["alder"];

De bør ikke være nødvendige.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-04-03 13:04

Thomas More wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> prøv simpelthen at fjerne de 2 her :
>

> De bør ikke være nødvendige.

De er fjernet.
Skal man sætte php-sætningen imellem <html></html> eller er det ikke
nødvendigt at skrive mere end jeg har gjort?

Fra : Leonard

Dato : 04-04-03 13:36

Thomas Pedersen <thomas-p@mail.dk> wrote:

>Skal man sætte php-sætningen imellem <html></html> eller er det ikke
>nødvendigt at skrive mere end jeg har gjort?

Når du vil have vist noget som html (i en browser), så bør du
overholde standarden. I dette eksempel skal du placere dit php nede i
body, hvor du selvfølgelig begynder med html-head osv.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 04-04-03 18:47

Thomas Pedersen skrev:

> <input type="submit" value=Tag mit input">

Det er næppe årsagen til fejlen, men der mangler et "-tegn foran Tag.

--
Mvh. Peter
"Men du virker ikke umiddelbart som nogen sprudlende humørbombe, hvis

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-04-03 07:49

Peter Bjerre Rosa wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Det er næppe årsagen til fejlen, men der mangler et "-tegn foran Tag.

Tusind tak. Det virker nu. Der var dog en anden vigtig faktor der
spillede ind. Jeg lagde det op på en af TDC's Homeservere hvor man kun
kan bruge forms lavet af TDC. Det var jeg ikke klar over!!!
Nu ligger det et andet sted, og der spiller det MAX.
Tak for hjælpen