Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad fejler mit SLR kamera
Fra : Peter

Dato : 04-04-03 11:56

Jeg har skudt en film med mit gamle Pentax ME Super kamera.

Billederne er netop blevet fremkaldt, og jeg er skuffet. De er meget kornede
og meget lyse. På motiver hvor der er blanding af sol og skygge går det helt
galt. Er det lysmåleren der er tosset ? Hvordan tester man det ?

Ærgerligt nok, for billederne var ellers ret gode....

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-04-03 13:22

"Peter" skrev
> [...]
helt
> galt. Er det lysmåleren der er tosset ? Hvordan tester man det ?

Check først negativerne. Er kantnummereringen i orden
(sammenlign med en anden film af samme slags) er
filmen ihvertfald rigtigt fremkaldt. Er negativerne mørke
(selve billedet) overbelyser dit kamera, og det kan
skyldes flere ting: Forkert ASAindstilling, udbrændte
batterier eller... defekt kamera.
Ser negativerne egentlig ok ud, kan det skyldes
dårligt lab-arbejde. Medmindre du har valgt en discount
fremkaldelse kan du be' om et nyt sæt istedet.

> Ærgerligt nok, for billederne var ellers ret gode....

Jamen, sådan er det jo altid.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-04-03 19:30

Peter wrote:
> [...]
> tester man det ?
>
> Ærgerligt nok, for billederne var ellers ret gode....

Havde det samme prob. med mit ME Super... udskiftning af batterier hjalp.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 04-04-03 20:08

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> galt. Er det lysmåleren der er tosset ? Hvordan tester man det ?
>
> Ærgerligt nok, for billederne var ellers ret gode....

Hej

Dit ME Super kan faktisk ikke gå i stykker, det er fra den gang man lavede
kameraer med den filosofi at de skulle holde i årtier, så led efter nye
batterier, så kører den nok igen !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Peter

Dato : 04-04-03 22:01

Nu har jeg proppet nye batterier i. Jeg prøver at skyde en film i weekenden,
og så må vi se om det hjælper!!

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e8dd70c$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...