Pludseligt aggressiv storebrormis
Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 04-04-03 00:58

Hjæææælp udbedes!

Vores dejlige huskat, Mus, på 3½ år blev "storebror" (til en tobenet
baby altså) for knap 9 måneder siden, og søskendelivet er indtil nu gået
forrygende. Der var lige en kort periode, hvor Mus strintede rundt
omkring, men en effektiv gang "love bombing" satte en stopper for det
igen.

Indenfor de sidste par måneder er lillebror blevet ganske mobil - ikke
mindst takket være storebror. Han sætter sig et sted på gulvet og lader
lillebror kravle næsten helt hen til sig - når den lille liiiige kan nå
ham med udstrakt arm, flytter han sig yderligere et par meter væk. Sådan
kan de lege i timevis.

Men for to dage siden holdt legen op med at være sjov. Jeg legede med
lillebror på gulvet, og storebror kom hen og snappede mig i foden. Jeg
skyndte mig at få ham gelejdet væk, men da han gik forbi lillebror,
kravlede han jo som altid efter den firbenede og strakte en hånd ud.
Hvad der for i Mus, ved jeg ikke, men i hvert fald fik han nok og
daskede ud efter den lille, som han ramte lige over øjet med en
ordentlig flænge til følge. (Føj, hvor det dog bløder, når der går hul
over øjenbrynet!!)

Var denne adfærd nu en enlig svale, gjorde det ikke helt så meget, men
både i går og i dag har jeg bemærket den samme "adfærd" ved Mus. Han er
hele tiden kommet hen til os, virket meget rolig og fattet, men når jeg
har aet ham, har jeg (som i forgårs) kunnet mærke, at hans pels (men
ikke hale) er helt busket. Og får jeg ikke hænder og fødder til mig i en
fart, så sidder han der med tænder og kløer... Og det endda selv om
jeg nusser ham, og han spinder gevaldigt.
(Jeg har selvfølgelig sørget for at fjerne skiftevis baby eller kat,
hver gang nærkontakten blev faretruende nær.)

Hvad søren foregår der? Jeg håber, nogen kan hjælpe (hvis nogen har
gidet læse så langt).

Christina

Fra : Ann K.

Dato : 04-04-03 07:31

Hej Christina.
Selvfølgelig gider man at læse dit indlæg.. så langt er det heller ikke!

Og for at beskrive et problem, så....

Allerførst et spm... er begge katte kastrerede? Hvis ikke, så _kan_ der
være tale om "hankatte-stridigheder" Kamp om territorie, kæl - og
hunkatte..... Det eneste. der er at gøre er at få begge kast. så hurtigt
som muligt....

Meeeen - jeg tror nu ikke helt selv på at det kan være sådan noget...
Det lyder snarere, som om Mus ikke har det særligt godt
En tur til dyrlægen... og en komplet undersøgelse af simpelthemn ALT,
ville nok være en god ide.... En pludselig ændring af adfærden kan være
det eneste tegn på alvorlig sygdom Jeg ville nok endda tage begge
katte med - det kan nemlig godt være at det er "lillebor" der i
realiteten er syg....

Håber det bedste for dine katte!!!

Mvh Ann

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-04-03 07:34

Ann K. wrote:
> [...]
> være det eneste tegn på alvorlig sygdom Jeg ville nok endda tage
> begge katte med - det kan nemlig godt være at det er "lillebor" der i

øhh*G* Ann???
læste du hele indlægget??
"lillebror" er en tobenet baby ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Mette og René

Dato : 04-04-03 07:39

Jeg ville nok endda tage begge
> katte med - det kan nemlig godt være at det er "lillebor" der i
> realiteten er syg....
>
> Håber det bedste for dine katte!!!
>
> Mvh Ann

hej ann
tror nu ikke der snak om 2 katte men derimod et barn og en kat

Fra : Ann K.

Dato : 04-04-03 07:49

>øhh*G* Ann???
>læste du hele indlægget??
>"lillebror" er en tobenet baby ;)

<> Nå ja... så fik I alle beviset på at en klubpædagog IKKE kan tages
helt seriøst kl L*** om morgenen!!! *GG*

Har selvfølgelig tænkt igen - men er ikke mere vågen af den grund!
Christina burde nok nøjes med at tage katten med til dyrlæge... har hørt
rygter om at de ikke har uddannelse til at tage sig af menneskebabyer
*sss*

Mvh Ann - der vist hellere må få lidt vand i fjæset

Fra : maz

Dato : 04-04-03 09:41

*GG*...hihi.. jeg sidder stadig og smågriner af dig, Ann *ss* - på en god
måde selvfølgelig
:) maria

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 04-04-03 11:59

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev...

> Har selvfølgelig tænkt igen - men er ikke mere vågen af den grund!

Kender det!

> Christina burde nok nøjes med at tage katten med til dyrlæge... har
hørt
> rygter om at de ikke har uddannelse til at tage sig af menneskebabyer
> *sss*

Vi skal under alle omstændigheder af sted med ham til den årlige
undersøgelse med vaccination inden længe, så vi må vist bare se at få
bestilt tiden... Han er i øvrigt kastreret - modsat "lillebror" Daniel,
der meget gerne skulle gøre mig til farmor en dag...

Sidder dog stadig og tænker lidt på, om andre mon har oplevet noget
tilsvarende..?
Foreløbig forsøger vi os med total "love bombing" igen af Mus, selv om
det er svært, når hjertet bløder over den grimme flænge, og han i øvrigt
ikke er helt til at stole på. I går var det tre gange, at han sprang på
min hånd eller fod med tænder og kløer, mens jeg kælede med ham...
Men dele af dagen virker han helt som sit gamle selv, så det er bare med
at nyde det...

Christina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-04-03 11:58

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Christina.
> Selvfølgelig gider man at læse dit indlæg.. så langt er det heller ikke!

HAHA Ann man kan nemt rode sig ud i noget når man ikke er helt
vågen...*S*
Jeg så indlægget kl ged i aftes og var ikke lige vågen nok til at
skulle svare på noget i denne stil...*GG*

Men tilbage til Christina's spørgsmål...

Jeg tror simpelthen at den ændrede adfærd fra missers side, skyldes at
lillebror lige pludselig er blevet mobil...
Så nu må i begynde at opdrage ham til at forstå at katte (ikke
allesammen ihvertfald) er lige glade for at blive "brugt" som legetøj
og derfor skal have nogle "heller" som den kan have i fred. Tænker at
i allerede har tænkt på det men alligevel...

Samtidig fylder lillebror mere i landskabet hos jer mennesker, set fra
kattens synspunkt, så jeg kunne sådan lige komme med to forslag som
nok vil være bedst brugt sammen...

1. Gå til dyrlægen og køb en feliway dims som kan sættes i
stikkontakten lige som de der lugtdimser. De får katten til at
slappe lidt af.

2. Få en misser mere, adfærden kan godt tolkes som jalousi, så hvis nu
i får en misser mere har de to hinanden og jer med for den sags
skyld. Hvilket vil gøre at de kan hygge sig sammen og dermed vil
der være mindre pres på den knappe ressource nemlig jer forældre.

Tænk på at det også for katten er en stor omvæltning at der lige
pludselig er et barn som er mobilt og børn i den størrelse kommer ret
hurtigt ret langt...

Politikens kattebog har et lille afsnit om katte og børn, bla noget om
spilleregler, prøv også at låne den på biblioteket måske kan den give
lidt inspiration..

Ellers er i da velkomne til at spørge mere og skidt med om det er
langt, hvis alt skal med kan man jo ikke nøjes med 2 - 3 linier *S*

Håber i har fået en smule hjælp her...
Mange positive tanker til jer fordi i ikke bare læsser katten af et
eller andet sted, bare fordi der er lidt problemer...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 05-04-03 13:39

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev...

> Jeg tror simpelthen at den ændrede adfærd fra missers side, skyldes at
> lillebror lige pludselig er blevet mobil...

Jeg tror og håber, du har ret.

> [...]
> og derfor skal have nogle "heller" som den kan have i fred. Tænker at
> i allerede har tænkt på det men alligevel...

Helt enig. Vi har også børnefri zoner på kontoret og i soveværelset
(undtagen om natten), hvor Daniel ikke får lov at kravle ind. Der er det
kun Mus, der må være. Og så har vi lavet afskærmede kattehjørner rundt
omkring i lejligheden med legetøj, papkasser osv., så han altid kan
finde et sted at være i fred, hvor han samtidig kan både have det
hyggeligt og sjovt.
Når det så er sagt, tror jeg faktisk, det er nemmere at opdrage på
katten end på babyen pt. En lille gut på knap 9 måneder forstår sig ikke
på at være forsigtig eller have respekt for nogen eller noget. Vi kan
sige nej tusind gange og trække ham væk, når han stikker hånden ind i
videomaskinen - det gør ingen forskel. Det er først, når han bliver
ældre, at han kan begynde at forstå den slags. Dermed ikke sagt at vi
bare lader ham "forgribe" sig på missen - knugende babyhænder og
kattepels er en rigtig skidt kombination, så han får ikke lov at komme
så tæt på. Han sidder til gengæld tit på armen, mens vi kæler blidt og
roligt med katten, så han kan se, hvordan det skal gøres. Og så øver vi
i at "ae" på alt muligt ikke-levende, så han en dag kan være klar til
Mus også.
Men det mærkelige er, at katten altid kan flytte sig (modsat den
lille) - og også altid har gjort det indtil altså forleden aften, hvor
det desværre gik galt.

> 1. Gå til dyrlægen og køb en feliway dims som kan sættes i
> stikkontakten lige som de der lugtdimser. De får katten til at
> slappe lidt af.

Det vil vi gøre! Sådan en dims har jeg ikke hørt om før.

> [...]
> skyld. Hvilket vil gøre at de kan hygge sig sammen og dermed vil
> der være mindre pres på den knappe ressource nemlig jer forældre.

Jeg er ikke sikker på, at det er en god løsning i den nuværende
situation. Det vil for det første give yderligere et jalousi- og
irritationsmoment for "storebror", og for det andet vil vi ikke kunne
tilbyde en lille ny mis den opmærksomhed, den bør have, som tingene ser
ud lige nu. Men drømmen er engang at flytte i hus, lave en løbegård og
så få en (eller evt. flere) kat til. Jeg tror den stakkels Mus ville gå
totalt i spåner, hvis der var endnu et lille kræ, som hans far og mor
kunne gå totalt i svimer over - også selvom det kunne blive en god
legekammerat senere. (Det kan Daniel nok i øvrigt også. Vi forsøger
jævnligt at overbevise Mus om, at han i Daniel har sin kommende bedste
ven, for når han selv kommer til at skulle putte sin mad i munden, vil
det meste jo ryge på gulvet...

> Tænk på at det også for katten er en stor omvæltning at der lige
> pludselig er et barn som er mobilt og børn i den størrelse kommer ret
> hurtigt ret langt...

Ja. Vi har nok været lidt for naive og ikke læst Musens signaler godt
nok. Bare fordi det går forrygende godt i et stykke tid, behøver han jo
ikke være lykkelig for situationen.

> Ellers er i da velkomne til at spørge mere og skidt med om det er
> langt, hvis alt skal med kan man jo ikke nøjes med 2 - 3 linier *S*

Tak!

> Håber i har fået en smule hjælp her...

Jo tak.

> Mange positive tanker til jer fordi i ikke bare læsser katten af et
> eller andet sted, bare fordi der er lidt problemer...

Selvfølgelig ikke! Vi elsker vores skønne kat - vores "første baby" - og
kunne ikke drømme om at skille os af med ham, med mindre han blev til
fare for Daniel. (Og *skulle* han væk, ville vi nøjes med at sætte ham i
"familiepension" hos mine forældre i en periode, hvor han tit har været
med på besøg, og så forsøge os igen.)

For resten kan man da nyde lidt billeder fra hans babytid på
http://www.egholm.net/mus.htm - og den mindste baby er at finde på
http://www.egholm.net/baby.
Storebror var i øvrigt ret så glad for den store mave, før lillebror kom
ud... http://www.egholm.net/baby/storebror.jpg

Christina (mor til verdens smukkeste kat og verdens smukkeste dreng)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-04-03 19:48

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> writes:

> Jeg tror og håber, du har ret.

Også jeg ...

> Helt enig. Vi har også børnefri zoner på kontoret og i soveværelset
> (undtagen om natten), hvor Daniel ikke får lov at kravle ind. Der er det
> kun Mus, der må være.

Smart nok, så har i ihvertfald tilgodeset Mus behov på det område,
tror desværre bare at i generelt hører til de få...

> Når det så er sagt, tror jeg faktisk, det er nemmere at opdrage på
> katten end på babyen pt.

Det er helt sikkert..*S*

> [...]
> roligt med katten, så han kan se, hvordan det skal gøres. Og så øver vi
> i at "ae" på alt muligt ikke-levende, så han en dag kan være klar til

Det er bestemt en god ting, sådan noget skal læres fra starten...

> Men det mærkelige er, at katten altid kan flytte sig (modsat den
> lille) - og også altid har gjort det indtil altså forleden aften, hvor
> det desværre gik galt.

Ja, må håbe på at det er enkeltstående tilfælde. Men måske mus har
reageret på grund af noget andet for os endnu ukendt, så tidligere i
tråden at i skal en tur til dyrlægen. Her ville jeg nok også lige
taget emnet op for at høre om de har nogle gode råd om det. For mig at
se har i taget de hensyn til begge to som man kan.

> Det vil vi gøre! Sådan en dims har jeg ikke hørt om før.

Det er nok fordi du lige kommet ind i gruppen, for mange har prøvet
med dem og langt de fleste med godt resultat, det kan også købes som
felifriend som får sammenføringer af katte til at glide mere smertefrit...

> [...]
> jævnligt at overbevise Mus om, at han i Daniel har sin kommende bedste
> ven, for når han selv kommer til at skulle putte sin mad i munden, vil

jeg tænkte nu ikke lige på en nu miver (killing), men på en voksen ca
samme alder som mus... Tja det er da muligt at mus ville gå i spåner,
det er svært at sige på afstand...
Ja smart nok med lidt ekstra fodring og ekstra rengøringshjælp *GG*
Men det kan godt blive lidt svært at overbevise mus om det før han
oplever det...*S*

> Ja. Vi har nok været lidt for naive og ikke læst Musens signaler godt
> nok. Bare fordi det går forrygende godt i et stykke tid, behøver han jo
> ikke være lykkelig for situationen.

Det er altså heller ikke altid let at læse kattes signaler, jo måske
hvis man er kat. Men for os andre er det svært og det kan nemt også
være kommet som lyn fra en klar himmel...

> [...]
> fare for Daniel. (Og *skulle* han væk, ville vi nøjes med at sætte ham i
> "familiepension" hos mine forældre i en periode, hvor han tit har været

Dømt ud fra billederne synes han også at kunne lide at være der *S*
Men grunden til at jeg skrev det var at i en del tilfælde ryger "barn"
nr 1 - katten ud, når barn nr 2 kommer. Det kan der bestemt være vidt
forskellige grunde til, men langt de fleste bunder i misforståelser...
I øvrigt kan jeg oplyse at børn som har levet sammen med dyr fra spæde
har langt mindre risiko for at udvikle allergier senere hen..

> For resten kan man da nyde lidt billeder fra hans babytid på

Han er godt nok sødde på de billeder, en rigtig stribergavtyv..
Suk hvis katte ikke blev større skulle jeg have mange...

> Christina (mor til verdens smukkeste kat og verdens smukkeste dreng)

Det med drengen er muligt, men mon ikke alle os herinde har sin
personlige favorit...*GG*

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 05-04-03 16:31

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Gå til dyrlægen og køb en feliway dims som kan sættes i
> stikkontakten lige som de der lugtdimser. De får katten til at
> slappe lidt af.

Hæ, hæ, nu skal man jo passe på med de der feromon-spredere. Jeg læste en
morsom historie i Politiken forleden om en kvinde, der havde besøg af sin
mandlige ven. Pludselig siger manden, at han får sådan en trang til at kysse
hende (og den slags plejer IKKE at indgå i deres venskab). NÅ, siger hun.
Manden rødmer og spørger, om ikke hun har den samme trang? Næh, det har hun
godt nok ikke. Det er efterhånden blevet noget pinligt, så hun foreslår ham,
at han skal klappe en af hendes hunde, for det plejer at virke beroligende.
Det vil han gerne, så de kalder på hundene - der ikke kommer styrtende som
de plejer, tværtimod så snorksover de, og er ikke til at vække. Alt er meget
mystisk, indtil hun kommer i tanke om, at hun lige har sat en feromondims i
stikkontakten. Hun skynder sig at slukke for den og lufte ud, og et kvarter
senere siger han, at han gudskelov ikke længere har trang til at kysse hende
;-D
Konklusion: Feromon-sprederen (ihvf den til hunde) virker, skal vi sige
stimulerende, på mænd *GGG* ( - måske værd at købe før en date? *S*)

Mvh. Else.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-04-03 19:51

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:

> Konklusion: Feromon-sprederen (ihvf den til hunde) virker, skal vi sige
> stimulerende, på mænd *GGG* ( - måske værd at købe før en date? *S*)

*GG* så skal det jo nok ikke lige være en blind date...;-/

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 07-04-03 00:47

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev...

> Konklusion: Feromon-sprederen (ihvf den til hunde) virker, skal vi
sige
> stimulerende, på mænd *GGG* ( - måske værd at købe før en date? *S*)

Sådan en dims skal vi have købt os, og det kan kun gå for langsomt!

Christina (der stadig kan melde om fred og ingen fare)

Fra : Niels Peter

Dato : 07-04-03 08:44

Else Gyldenkærne wrote:
> [...]
> Konklusion: Feromon-sprederen (ihvf den til hunde) virker, skal vi
> sige stimulerende, på mænd *GGG* ( - måske værd at købe før en date?

Hmmm - den til katte burde virke omvendt...
Den er i hvert fald oprindeligt udviklet til at få hankatte til at
opgive deres seksuelt prægede afmærkning (=strinten) til fordel for en
alment venskabelig (=gniden kinder).
Men man kan jo aldrig vide, hvad, der sker, når man anvender farmaka til
en art, den ikke oprindeligt er udviklet til

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Birgitte

Dato : 07-04-03 09:01

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men man kan jo aldrig vide, hvad, der sker, når man anvender farmaka til
> en art, den ikke oprindeligt er udviklet til

Det er faktisk blevet bevist, at netop Feromon har virkning på MÆND også.
Det blev vist i et eller andet forbrugerprogram for ikke så længe siden,
hvor 2 tvillingepiger blev sendt i byen helt identisk påklædt, og hende der
havde Feromon smurt på sig, var omsværmet af mænd hele aftenen.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 07-04-03 13:34

Birgitte wrote:
> [...]
> længe siden, hvor 2 tvillingepiger blev sendt i byen helt identisk
> påklædt, og hende der havde Feromon smurt på sig, var omsværmet af

Det har nok ikke været et felint feromon - hver art har sine
forskellige

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-04-03 15:30

In article <3e91708e$0$132$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Niels Peter
<mail@bluewhite.dk> wrote:

> Det har nok ikke været et felint feromon - hver art har sine
> forskellige

Og det er sikkert praktisk nok - sikke et rod vi ellers kunne få i
drifterne alle sammen... )

Fra : Niels Peter

Dato : 07-04-03 16:46

Ann Rudbeck wrote:

> Og det er sikkert praktisk nok - sikke et rod vi ellers kunne få i
> drifterne alle sammen... )

Uha, ja, jeg ville nødig have en hunelefant til at brænde varm på mig

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Birgitte

Dato : 07-04-03 20:29

> Det har nok ikke været et felint feromon - hver art har sine
> forskellige
> Niels Peter
> www.bluewhite.dk
> Cats Are People, Too!

Jeg mener nu at det netop var det stof der er i de der nye til
stikkontakter.... og at det var i tv sidste efterår 2002 var det "rene ord
for pengene" tror jeg...
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 07-04-03 20:38

Birgitte wrote:
> [...]
>
> Jeg mener nu at det netop var det stof der er i de der nye til
> stikkontakter.... og at det var i tv sidste efterår 2002 var det

Uha, da, så skal jeg vist ikke invitere fremmede damer hjem (vi har hele
huset fyldt med Feliway-forstøvere), det vil ikke være populært hos
fruen ...
Nu spekulerer jeg jo også lidt på, om det omtalte eksperiment var en
dobbeltblindtest, altså sådan at ingen af de to piger vidste, hvem af
dem, der havde Feliway på ...

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Birgitte

Dato : 07-04-03 20:43

> [...]
> Nu spekulerer jeg jo også lidt på, om det omtalte eksperiment var en
> dobbeltblindtest, altså sådan at ingen af de to piger vidste, hvem af

Ja det var dobbetblindtest og endda idendiske enæggede tvillinger som
lignede hinanden som to dråber vand.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 07-04-03 20:51

Ja det var dobbetblindtest og endda idendiske enæggede tvillinger som
lignede hinanden som to dråber vand.

Skræmmende tanke - man skal vist passe på på udstillinger, hvis man sprayer
med det stads

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Birgitte

Dato : 07-04-03 20:52

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignede hinanden som to dråber vand.
> Skræmmende tanke - man skal vist passe på på udstillinger, hvis man

Thihi,- det kunne da ellers være sjovt for en enkel dag *GGG*
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 07-04-03 20:52

Birgitte wrote:

> Ja det var dobbetblindtest og endda idendiske enæggede tvillinger som
> lignede hinanden som to dråber vand.
> Birgitte
> www.truetrust.dk

Måske virker det ikke, hvis man i forvejen er kærligt anlagt

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 04-04-03 22:53

Ann K. skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Det eneste. der er at gøre er at få begge kast. så hurtigt som muligt....

Ann, for dælen! Det er altså min gudsøn du taler om

Nu har jeg så tjekket Politikens Kattebog og det eneste der står er at
man skal undgå at give katten grund til jalousi. Og det ved jeg at den
lille familie er meget opmærksom på, så jeg forstår det heller ikke.
Hvis det "bare" (forstå mig ret!) var babyen der blev angrebet giver
det mening, men at den pludselig bliver aggressiv i situationer, hvor
den normalt er verdens mest kælne kat (bortset fra mine egne,
selvfølgelig) og hvor den får udelt opmærksomhed, gør mig noget
bekymret.
Er der virkelig ingen herinde der har oplevet adfærdsændringer hos
katte i f.m. forekomsten af spædbørn i familien? (og nej - børn der
bruger katte som slædehunde tæller ikke, Jens). Eller vigtigst: Ved
hvordan man løser dem?

--
"Der er skam ikke noget i vejen for at chatte fra en iMac."
- Christian Bech

Fra : Ann K.

Dato : 05-04-03 07:54

muligt....

>Han er i øvrigt kastreret - modsat "lillebror" Daniel,
>der meget gerne skulle gøre mig til farmor en dag...

>Ann, for dælen! Det er altså min gudsøn du taler om

<> Ja -og???? Har I aldrig hørt om at Jorden er ved at blive
overbefolket??? Af både mennesker og katte... *ggg*

Nej - spøg til side... det jeg også undrede mig over er netop at
Christina skriver at katten _får_ ekstra opmærksomhed! Og at den
alligevel er aggressiv, selv om barnet (se - jeg har fattet det ;) ikke
er i nærheden... det går jo også ud over Christinas hænder...
For mig lyder det derfor som om katten ikke har det godt - fysisk! Hvis
den af én eller anden grund har stærke smerter eller af andre årsager
føler sig svag, så kan det sagtens være årsagen til denne pludselige
adfærdsændring
Christina skriver jo også at katten har strittende pels - hos min Saga
er det (foruden aggressivitet) også nogle gange tegn på at hun har
feber - hun havde engang en grim lungebetændelse, hvor eneste tegn var
"stritpelsen"... heldigvis kom vi til dyrlæge inden det blev rigtig
slemt...
Mit bedste bud er derfor stadig en tur til dyrlægen for en
gennemgribende undersøgelse af ALT! husk også tænder...

Mvh Ann

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 05-04-03 13:22

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev...

> <> Ja -og???? Har I aldrig hørt om at Jorden er ved at blive
> overbefolket??? Af både mennesker og katte... *ggg*

Der kan ikke blive for mange - ikke af katte i hvert fald

> [...]
ikke
> er i nærheden... det går jo også ud over Christinas hænder...

Jeg kan med jubel meddele, at Musen har opført sig helt normalt både i
går og i dag, så der er stadig håb for, at det blot var en kort
jalousifase. (7-9-13)

> [...]
> feber - hun havde engang en grim lungebetændelse, hvor eneste tegn var
> "stritpelsen"... heldigvis kom vi til dyrlæge inden det blev rigtig

Havde den stritpels hele tiden eller kun i korte perioder (Mus har kun
haft det i de vist 4 situationer, hvor han er blevet pludseligt
aggressiv)..?

> Mit bedste bud er derfor stadig en tur til dyrlægen for en
> gennemgribende undersøgelse af ALT! husk også tænder...

Jeps - det skal vi.
Det kunne lige passe sig, hvis både katten og babyen skulle døje med
tænder samtidig...

Christina