hvad sker der her ?
Fra : jens

Dato : 03-04-03 23:36

Hej ng

Jeg har et antal pcèr.
2 af dem med win XP pro, med samme brugernavn, men den ene uden password på
brugernavnet.

Jeg har en Level One router med printserver.

Når der udskrives fra pc1 (den uden pass på brugernavnet) kommer meddelsen
om at udskriften er udført på den anden pc (den med pass på brugernavnet)

Hvorfor det ?

Printeren er en HP 840 c

mvh Jens

Fra : Martin Djernaes

Dato : 04-04-03 00:40

jens wrote:

> [...]
> om at udskriften er udført på den anden pc (den med pass på brugernavnet)

Sikkert fordi printer serveren bruger NetBEUI (MS netvaerk) til at sende
en "winpopup/net send" besked til brugeren (ikke maskinen). NetBeui
understoetter ikke flere personer med samme navn, saa den ene (sikkert
den foerste der loggede ind) vaelges.

Martin

Fra : jens

Dato : 04-04-03 06:13

"Martin Djernaes" <martin@djernaes.dk> skrev i en meddelelse
jens wrote:

> [...]

en "winpopup/net send" besked til brugeren (ikke maskinen). NetBeui
understoetter ikke flere personer med samme navn, saa den ene (sikkert

Et godt forslag men netpeui og ipx er ikke installeret på nogen af de to
maskiner.
Print serveren kører Unix udskrift.

mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-04-03 07:06

On Fri, 4 Apr 2003 07:12:40 +0200, "jens" <mkg2@jellingnet.dk>
wrote:

> Et godt forslag men netpeui og ipx er ikke installeret på nogen
> af de to maskiner.

Jeg tror, Martin er kort øjeblik blandede NetBEUI og NetBIOS
sammen.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jens

Dato : 06-04-03 16:50

> Jeg tror, Martin er kort øjeblik blandede NetBEUI og NetBIOS
> sammen.

Måske...
Men jeg kom i tanke om....
De 2 maskiner kører på hversin router og har derfor hver sin gateway
adresse, når jeg i level routeren sætter mac control til på de 2 maskiner
virker det som det skal.........
Så det har jeg gjort nu.

mvh Jens

Fra : Martin Djernaes

Dato : 07-04-03 16:59

Asbjorn Hojmark wrote:

> Jeg tror, Martin er kort øjeblik blandede NetBEUI og NetBIOS
> sammen.

Ja det gjorde jeg :(

Martin