"The Beyond" af Lucio Fulci
Fra : Morten Steen

Dato : 03-04-03 22:38

For at fornemme min oplevelse af denne film, torsdag den 03.04.03, kl. 21.30
i Palads, København : se mit indlæg "SÅ HOLD DOG KÆFT!" i denne nyhedsgruppe
fra 01.04.03, og gang den med 5...
5 gange så mange hjernedøde narrøve.
5 gange så meget påtaget, højrøstet latter.
5 gange så mange latterlige kommentarer.
Men rimelig god film, dog...
*SUK*

Morten

Fra : ML-78

Dato : 03-04-03 22:46

> [...]
> 5 gange så mange hjernedøde narrøve.
> 5 gange så meget påtaget, højrøstet latter.
> 5 gange så mange latterlige kommentarer.

Nu vi er ved de italienske gyser-instruktører, hvem og hvilke film kan
anbefales hvis man IKKE er til gore? Jeg kan selv godt lide Pupi Avati og
noget af Mario Bavas arbejde. Hvilke andre er der?

ML-78

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 04-04-03 08:11

> [...]
> anbefales hvis man IKKE er til gore? Jeg kan selv godt lide Pupi Avati og
> noget af Mario Bavas arbejde. Hvilke andre er der?

Jeg kan anbefale "Death Laid an Egg" af Giulio Questi. Argentos tidlige
film (Cat of Nine Tails, Four Flies..., Bird with...) er heller ikke så
gory.
Så er der selvfølgelig "opfinderen" af italiensk horror Riccardo Freda, men
jeg har ikke set nok af ham til at ville anbefale noget.

Ellers vil jeg lige forhøre mig hos mine guruer udi italienske
gyserinstruktører, og eventuelt vende tilbage.

Kasper

Fra : FreddiE

Dato : 03-04-03 22:56

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5 gange så mange hjernedøde narrøve.
> 5 gange så meget påtaget, højrøstet latter.
> 5 gange så mange latterlige kommentarer.

Hvorfor skal du være en kælling omkring det? Får du det bedre med dig selv
hvis du kan slippe din vrede løs på nette over for folk du ikke kender og
aldrig kommer til at kende, og som iøvrigt er totalt ligeglade?

Hvis du har et problem, så gør noget ved det.... Det kunne os' bare være du
har mindreværdskomplexer, eller bare er smålig og skal have ondt i røven
over alt hvad alle andre mennesker, udover dig selv, sidder og laver.
Hvorfor ikke bare nyde filmen?

Nej du har ikke min sympati, brok dig et andet sted.

--
Mvh. FreddiE

Fra : Emil Rune

Dato : 03-04-03 23:01

"FreddiE" <freddie@besked.com> wrote in message

> Nej du har ikke min sympati, brok dig et andet sted.

I second that....

Fra : -V-

Dato : 04-04-03 01:56

FreddiE wrote:

> [...]
> sidder og laver. Hvorfor ikke bare nyde filmen?
>
> Nej du har ikke min sympati, brok dig et andet sted.

Jeg kommer lige fra Imperial i København, hvor jeg har set Hero.
Der sad Ali Kazim og to af hans totalt latterlige venner, og snakkede højt,
grinede ekstremt højlydt og opførte sig generelt temmeligt dårligt.
Efter at 2/3 af de tilstedeværende 1100 mennesker havde gjort det klart for
dem, at de var tæt på lynching, holdt de kæft.

-V-

Disclaimer: Ja, jeg ved godt at jeg ikke alene kan bedømme, hvornår det er
passende at le, græde, grine eller snøfte.

Fra : Morten Steen

Dato : 04-04-03 07:32

> Hvorfor skal du være en kælling omkring det? Får du det bedre med dig selv
> hvis du kan slippe din vrede løs på nette over for folk du ikke kender og
> aldrig kommer til at kende, og som iøvrigt er totalt ligeglade?

Næ, jeg får det ikke ligefrem bedre med mig selv. Filmoplevelsen er jo
ødelagt alligevel. Men det er nu engang fint at få lukket damp ud, som man
har opbygget gennem 90 minutter.
Din sidste halv-sætning underbygger lige præcis hvad jeg hele tiden har
sagt. Og så gider jeg ikke kommentere det mere.

> [...]
> har mindreværdskomplexer, eller bare er smålig og skal have ondt i røven
> over alt hvad alle andre mennesker, udover dig selv, sidder og laver.

Jeg er absolut modtagelig over for foreslag til løsningsmodeller. "One man's
crusade against bad behaviour..."
Mindreværdskomplekser? Over hvad? Og hvorfor skulle det give sig udtryk i en
biograf?
Og ja, jeg har ondt i røven når "alle andre mennesker" tranformerer sig til
jordens største egoister (med lemming-mentalitet) i det øjeblik filmen
starter.

> Nej du har ikke min sympati, brok dig et andet sted.

Jeg har ikke behov for din sympati, men kunne som sagt godt tænke mig bud på
hvordan man kommer problemet til livs. Og det ER et problem, hvilket vi
efterhånden har fået slået fast op til flere gange her i gruppen!

Morten

Fra : Andersen

Dato : 04-04-03 19:12

> [...]

> hvordan man kommer problemet til livs. Og det ER et problem, hvilket vi
> efterhånden har fået slået fast op til flere gange her i gruppen!

Hej Morten
Jeg var selv inde og se The Beyond, dog i Cinemateket.
Jeg hader selv når folk snakker under filmen, men denne film havde altså
nogle effekter der fik latteren frem hos mig ,må jeg indrømme. F.eks i
starten hvor håndværkeren falder ned af stigen og gylper flere liter blod
op, hvorefter lægen tørt konstaterer at han må på hospitalet. Og mange andre
splatterscener virker her i 2003 lidt grinagtige. Men ellers en fed film,
når man har de historiske briller på.
Mikael