Sletning af indlæg
Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-04-03 21:28

Hej med jer.

Jeg ved ikke rigtig om dette spørgsmål hører til her, men kan man
godt slette et indlæg her i nyhedsgrupperne, hvis man først har
klikket ok til at poste det?

Med venlig hilsen Lasse Jensen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-04-03 21:34

I IE er det.

Message -> Cancel message.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-04-03 21:48

Thomas Schreiber skrev:

> I IE er det.
>
> Message -> Cancel message.

Hej Thomas.

Hvorhenne og hvordan?

På forhånd tak

Fra : jopa

Dato : 03-04-03 21:52

Davs du
Lasse Jensen <lassejensen@adslhome.dk> skrev bla:
> Hvorhenne og hvordan?

Hvis du bruger Outlook Expres så i den Danske udgave
I toppen
Meddelelse
Slet meddelelse

så det

--
Mvh. John hvis domæner er nede indtil i morgen formiddag )
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 03-04-03 21:53

> [...]

Oe (Outlook express) ;)

Hvilket program bruger du til at skrive indlæg med da??

\henrik

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-04-03 22:06

Henrik Hejbøl Jensen skrev:

> Hvilket program bruger du til at skrive indlæg med da??

Hej Henrik.

Jeg ved ikke helt sikkert hvilket program jeg bruger. Altså jeg
går ind på HTML.dk går ind i nyhedsgrupperne, og klikker på skriv
et nyt indlæg. Så kommer der en side frem, hvor jeg udfylder
nogle felter, og til sidst trykker jeg bare på knappen i bunden
der poster indlægget. Det er jo hverken Outlook Express eller
noget andet. Så det er lidt mærkeligt, når i snakker om alle
mulige programmer. Jeg kan altså derfor forstå, at der altså er
flere måder at poste indlæg til nyhedsgrupperne på.

Fra : jopa

Dato : 03-04-03 22:27

Davs du
Lasse Jensen <lassejensen@adslhome.dk> skrev bla:
> Jeg ved ikke helt sikkert hvilket program jeg bruger. Altså jeg
> går ind på HTML.dk går ind i nyhedsgrupperne, og klikker på skriv
> et nyt indlæg.

Hej Lasse

www.html.dk er et super site til alt andet end news (min mening) hvor jeg
mener du bør bruge en newsreader. Det kunne Feks være outlook som de fleste
windåse brugere har adgang til.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-03 22:29

Lasse Jensen skrev:

> Jeg ved ikke helt sikkert hvilket program jeg bruger. Altså jeg
> går ind på HTML.dk går ind i nyhedsgrupperne,

I usenetsammenhæng bruger du et webinterface. Rent teknisk er det
formentlig IE du bruger til at læse og skrive i nyhedsgrupperne
med, men i og med at du bruger et webinterface er det ikke dit
program (browseren) men derimod webinterfacet der bestemmer hvad du
kan og ikke kan.

Formentlig har du ikke mulighed for at slette et indlæg via HTML.dk
- men tjek evt. deres hjælpesider (hvis de altså findes).

> Jeg kan altså derfor forstå, at der altså er flere måder at poste
> indlæg til nyhedsgrupperne på.

Det har du ganske ret i. Og med al respekt for html.dk så er web-
adgang til usenet ikke nær så godt som adgang via et egentligt
newsprogram.

På html.dk har du adgang til de grupper som administrationen på
html.dk finder passende - og du kan så vidt jeg ved ikke "futte"
(skifte gruppe midt i en tråd). Med et usenetprogram koblet direkte
til en newsserver har du typisk 50- 60.000 grupper - heraf alle
oprettede dk.-grupper (godt 200).

Hvis du ikke brugte html.dk havde jeg sat en FUT ind til gruppen
<news:dk.edb.internet.software.mail+news> her - så ville dit svar
havne i en gruppe hvor det var relevant i stedet for her. Men da
webinterfacet på html.dk sandsynligvis ikke understøtter FUT - og
mail+news-gruppen i øvrigt ikke findes på html.dk - giver det ikke
mening.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-04-03 08:31

Hej igen.

Hvis jeg nu ville skifte til at bruge en anden metode til at poste
indlæg, foreksempel Outlook Express, hvordan skulle jeg så gøre? Jeg
skal jo poste indlægget til ????

På forhånd tak

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-03 15:34

Lasse Jensen <lassejensen@adslhome.dk> skrev :

>Hvis jeg nu ville skifte til at bruge en anden metode til at poste
>indlæg, foreksempel Outlook Express, hvordan skulle jeg så gøre? Jeg
>skal jo poste indlægget til ?

Nu ved jeg ikke, hvem din udbyder er, men er det TDC så kan du se
en vejledning på
<http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=46235&dogtag=tdco-mo-mn>,
bruger du en anden udbyder, så har de sikkert en lign. side.

Ellers kig også på http://usenet.dk/info/newsreader.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-03 21:45

Thomas Schreiber skrev:

> I IE er det.
>
> Message -> Cancel message.

IE (Internet Explorer) er ikke et usenetprogram. OE (Outlook
Express) er derimod - og her kan man bruge den kommando du gav (i
en engelsk version).

Man skal være opmærksom på at der kan være servere der ikke
godtager en cancel request. Under alle omstændigheder kan man ikke
slette indlæg fra usenetbrugernes computere - derfor er en sletning
oftest kun en god ide hvis det sker umiddelbart (minutter) efter
afsendelsen af indlægget.

NB: Læs venligst min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-04-03 12:52

> IE (Internet Explorer) er ikke et usenetprogram. OE (Outlook
> Express) er derimod - og her kan man bruge den kommando du gav (i
> [...]

Ja det er klart. Det var en typo.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-03 21:54

"Thomas Schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev :

>I IE er det.

Jeg kan ikke slette indlæg i en nyhedsgruppe i IE

Kig iøvrigt på <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
- tak.

Fra : Jesper Harder

Dato : 03-04-03 21:48

Lasse Jensen <lassejensen@adslhome.dk> writes:

> Jeg ved ikke rigtig om dette spørgsmål hører til her, men kan man
> godt slette et indlæg her i nyhedsgrupperne, hvis man først har
> klikket ok til at poste det?

Det kan man godt med en rigtig nyhedslæser. Om man kan med det
webinterface du bruger hos html.dk, må du hellere spørge folkene bag den
side om.