Syd sverige
Fra : Stiller

Dato : 03-04-03 21:17

Hej. Er der nogen der har frisk nyt fra den svenske sydkyst

Fra : Henric

Dato : 03-04-03 23:30

Hej. Det fånfas en del havsöring meddet är fortfarande lite kallt här.
Tyvärr utlovas det dessutom 13 m/s nordlig i helgen så det lär inte bli
varmare.
Mvh Henric
www.henric.nu

Fra : Joergensen

Dato : 06-04-03 20:04

Hej!
Kig paa
http://www.sportsfiskeren.dk/nyheder/2003/April/Sydsvenske-kysten_lige_nu/
eller
http://www.havsoringpaosterlen.com/index2.html.
Var paa Listerlandet i loerdags, fik to smaa blanke, og min kammersjuk fik
en 2,5 kg sort fisk.
En af min kammersjuker var paa sydkysten fik en 3 kg blankfisk.

MVH.
Jim

Fra : Henric

Dato : 07-04-03 18:44

Visst är här mycket fisk men jag undrar om de danskar som körde över i
helgen var nöjda. 15 m/s från norr är kast enligt mig. Men någon rauga
(utlekt fisk) lyckas väl de flesta vingla in. Kom bara ihåg: släpp tillbaka
den utlekta fisken varsamt och OVILKORLIGEN.
Mvh Henric

Fra : Lasse Karlsson

Dato : 07-04-03 22:11

> [...]
> (utlekt fisk) lyckas väl de flesta vingla in. Kom bara ihåg: släpp tillbaka
> den utlekta fisken varsamt och OVILKORLIGEN.

Hej Henric

vist var vinden ikke til at spøge med,
men det gav nu nogle dejligt lange kast med flügspöen

Fisk var der skam også, den flotteste var dog en tyskers blankfisk,
som han stod med i en 10 minutters tid inden den kom på land,
fuldfed og blank så det næsten gjorde ondt i øjnene

Mvh
Lasse