MS Windows
briani 27239
logon som administrator i XP
Fra : Rasmus

Dato : 03-04-03 21:15

Hej

Jeg har installeret XP og oprettet en brugerkonto.
Jeg får vist mit kontonavn og gæst når jeg skal logge på pc-en.
Nu vil jeg imidlertid gerne logge på som administrator, men hvordan får jeg
lov til det?

Hilsen
Rasmus

Fra : jens

Dato : 03-04-03 21:40

"Rasmus" <ccc21842@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg får vist mit kontonavn og gæst når jeg skal logge på pc-en.
> Nu vil jeg imidlertid gerne logge på som administrator, men hvordan får

"ctrl-alt-del" 2 gange indenfor 5 sekunder i velkomstskærmen giver NT`s
logon boks hvor der skrives "administrator" og password..........

mvh Jens

Fra : Rasmus

Dato : 03-04-03 23:23

Tak det lettede, jeg var ved at blive lidt træt af XP allerede inden festen
var begyndt.

Fra : Edmund

Dato : 03-04-03 22:35

Rasmus wrote:
> [...]
> Jeg får vist mit kontonavn og gæst når jeg skal logge på pc-en.
> Nu vil jeg imidlertid gerne logge på som administrator, men hvordan

Ctrl alt delete 2 gange (pro)
I XP home startes i fejlsikker tilstand

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 04-04-03 00:37

Rasmus skrev:

> Jeg har installeret XP og oprettet en brugerkonto.
> Jeg får vist mit kontonavn og gæst når jeg skal logge på pc-en.
> Nu vil jeg imidlertid gerne logge på som administrator, men
> hvordan får jeg lov til det?

Du kan også få administratorkontoen til at stå på logonskærmen
så du blot skal klikke på den:
<http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/originale_admin_konto.asp>

Madsen.