apropos motion
Fra : Musen

Dato : 03-04-03 20:34

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at cykle med Samson (og ja til jer som
altid vil misforstå alting, så mener jeg med Samson løbende ved siden af
cyklen *GGG*)
Men for det første: Må man overhovedet det med en grand danois? Jeg mener,
kan han holde til det skrumlet?
Og for det andet: Hvordan hulans bærer man sig ad med at lære 60 kg.
klodsmajor at han lige pludselig skal være på den "forkerte" side af mig når
han er i snor, og at han IKKE må trække bare en lille bitte smule??

Venlig hilsen Musen

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 03-04-03 21:46

> [...]
> cyklen *GGG*)
> Men for det første: Må man overhovedet det med en grand danois? Jeg mener,

Jeg mener at have hørt (lyder vel nok betryggende, ikke? *grin*) at det ikke er
noget man skal gøre med de helt store racer. Løb ved siden af cykel er for
monotont, og er mere "slid" end "motion".

> Og for det andet: Hvordan hulans bærer man sig ad med at lære 60 kg.
> klodsmajor at han lige pludselig skal være på den "forkerte" side af mig når
> han er i snor, og at han IKKE må trække bare en lille bitte smule??

Ja se, DET gad jeg også godt vide!
Vi har en Basset som egentlig er bygget til den slags lange seje træk, men hvis
jeg cykler med ham, ender vi vist i en stor bunke af cykel, jord og basset-ører!

Hilsen Dorthe
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1813

Fra : Musen

Dato : 04-04-03 10:48

> [...]
> noget man skal gøre med de helt store racer. Løb ved siden af cykel er for
> monotont, og er mere "slid" end "motion".

Det lyder egentlig meget logisk...

Vi har en Basset som egentlig er bygget til den slags lange seje træk, men
hvis
> jeg cykler med ham, ender vi vist i en stor bunke af cykel, jord og
basset-ører!

*LOOOOL* kan lige se det for mig

K.h. Musen

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 03-04-03 21:44

Hejsa.

Da jeg for ca 100år siden havde noiser ( læs GD). lærte jeg dem det ved at
starte med at trække cyklen, med dem ved den rigtige side, altså den jeg
ville have dem. Der er ikke størrere problem ved dem end andre hunde.
Jeg ville først starte med det når vuffen er 2 år, og den er bestemt ikke
sartere end andre hunde.

God fornøjelse.

V H Gitte

Fra : skingur

Dato : 03-04-03 21:44

"Musen" skrev d. 03-04-03 20:34 dette indlæg :
> [...]
mig når
> han er i snor, og at han IKKE må trække bare en lille bitte smule??

Hunde må godt løbe ved siden af en cykel, men altid kun i trav og altid
så han selv kan bestemme, om han ikke orker mere.
Start på en øde, meget blød vej....
Christina, der ikke tør cykle med den lille langhårede!!!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-03 23:47

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Start på en øde, meget blød vej....
> Christina, der ikke tør cykle med den lille langhårede!!!!!!

Forresten Christina, hvordan graver man en gravhund fri, som er kørt fast

M.V.H......Benny..

Fra : skingur

Dato : 04-04-03 09:23

"Benny Mortensen" skrev d. 03-04-03 23:47 dette indlæg :

> Forresten Christina, hvordan graver man en gravhund fri, som er kørt
fast

> M.V.H......Benny..
>
> Med en hundeskraber... sig mig, ved du overhovedet noget om gravhunde?

kh Christina, der hellere vil købe et skateboard ..eller
rulleskøjter?...til gravhunden end lade den løbe ved siden af...

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-03 13:37

> fast

> kh Christina, der hellere vil købe et skateboard ..eller
> rulleskøjter?...til gravhunden end lade den løbe ved siden af...

> http://www.kandu.dk/

Hej Christina

Nej da, med en ske, man graver ud under maven, så baghjulene kan komme med

Kun lidt. To ører, en snude, 4 små stilke, det er vist dem du kalder poter,
og en stritter, og til at forbinde det hele, en 1800 grams spegepølse fra
Gøl, og så kan den være så pisseirriterende, at man får lyst til at sparke
den langt væk, men samtidigt så pokkers charmerende, at man simpelthen ikke
kan få sig til det, og for at fuldende billedet, så trodsig, så den kigger
på en og næsten siger " Det skal du da godt nok ikke bestemme " , Så alt
i alt, en Mega stor hund, i en meget lille forklædning.

M.V.H.....Benny..

M.V.H.....Benny..

Fra : skingur

Dato : 04-04-03 14:00

"Benny Mortensen" skrev d. 04-04-03 13:37 dette indlæg :

> [...]
Så alt
> i alt, en Mega stor hund, i en meget lille forklædning.

Ha! Got ya! Det er ikke "stilke", men poter i overstørrelse! Derudover
har du vist desværre ret...
Kh Christina, hvis gravhund influenzasympatiserer og er gået i seng...

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-04-03 11:17

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" skrev d. 04-04-03 13:37 dette indlæg :

Nååååå, Man er nok magelig Hva ??????

Hilsen Benny
PS: God bedring Gandalf.........Nåh jah, også Christina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-03 23:46

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> han er i snor, og at han IKKE må trække bare en lille bitte smule??

Hej Musen

Det tvivler jeg på bliver noget problem, han lærer det praktisk talt selv.
De syntes at have en utrolig evne til at tilpasse sig efter forholdene, de
er jo store, men meget blide, undtagen når man får halen over lårene, eller
i rumpen

M.V.H......Benny..

Fra : Musen

Dato : 04-04-03 10:51

Det tvivler jeg på bliver noget problem, han lærer det praktisk talt selv.
> De syntes at have en utrolig evne til at tilpasse sig efter forholdene, de
> er jo store,

Tror jeg starter med at prøve at gå med cyklen ved siden af os, for at se om
han kan hitte ud af det

> men meget blide, undtagen når man får halen over lårene, eller
> i rumpen

uha ja de slår hårdere end man tror. I forgårs fik vores søn (på 15 mrd.) en
hale i hovedet under leg...Nu ligner han faktisk en der har fået et boldtræ
i hovedet, for han har en blå stribe på hele den ene kind...Heldigvis tilgav
han hurtigt Samson så de kunne lege videre

/Musen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-03 13:52

> [...]
tilgav
> han hurtigt Samson så de kunne lege videre

Hej Musen

Ja der er ikke noget at sige til, at man plejede at kupere halen på dem,
lige så meget af hensyn til hunden selv, som til dens omgivelser. Min
søsters slog ret så ofte halen til blods, og slaskede det rundt på væggene.
Det passede jo lige med, når han modtog folk, så var bagenden jo lige ud for
en trappe, så jeg ved ikke hvor tit han brækkede halen på denne, så med dem
er det næsten synd ikke at kupere halen, selvom den er pænere med hale, men
det må da også være pinefuldt for hunden. Men det er et dejligt dyr. Ja det
er jo et lille problem med mindre børn, da de jo automatisk har hovedet i
halehøjde, og når vi andre godt kan ømme os gevaldigt, hvordan føler et
lille barn det så ikke, men det er da godt han kunne tilgive hunden, og ikke
selv blev bange for ham. Det svarede vel også næsten til et boldtræ for
barnet, hvis hunden er lidt begejstret, så er der godt nok smæk på.

M.V.H.....Benny..

Fra : tinabergen

Dato : 05-04-03 22:40

"Benny Mortensen" skrev d. 04-04-03 13:52 dette indlæg :

> [...]
for
> barnet, hvis hunden er lidt begejstret, så er der godt nok smæk på.

Hej Benny.

Jeg ved ikke rigtig hvor du har hørt at man plejet at kupere halen på
Grand Danois for det har jeg nu aldrig hørt!!!
Racen er fra 1800tallet og alle de bøger jeg har læst i og set billeder
af fra den tid har de altid haft deres haler, det er rigtigt at de tit
kommer til skade med deres haler men man amputere kun op til tredie led
fra spidsen, jeg har selv undersøgt dette da en af mine tidlige hanner
havde dette problem.
men det er så sandt så sandt at de haler kan lave nogle gevaldige mærker
på ens lårbasser og det gør fandens ondt.
Hilsen Tina Bergen

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-04-03 11:24

"tinabergen" <tinabergen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men det er så sandt så sandt at de haler kan lave nogle gevaldige mærker
> på ens lårbasser og det gør fandens ondt.

Hej Tina

Jeg syntes da op gennem 70'erne at langt de fleste var kuperede. Derfor var
det næsten lidt fremmed, at min søsters to hunde ( Huna havde dem dog en af
gangen ) så helt fremmede ud, men pænere, fordi de havde halen i behold.
Jeg gik selv som dreng tur med en, som også var kuperet. Så de første jeg
så med hale, var en mand, som gik med to i Aalborg, og det har vel været
omkring 66 - 68, og så ellers min søsters, resten var kuperede. Men ok,
det kan da være det ikke var typisk, men udvalget er altså ikke så stort
heroppe i det nordjydske, så her var det vist faktisk typisk, at de var
kuperede.

M.V.H.....Benny..

Fra : tinabergen

Dato : 06-04-03 11:43

"Benny Mortensen" skrev d. 06-04-03 11:24 dette indlæg :

> [...]

stort
> heroppe i det nordjydske, så her var det vist faktisk typisk, at de

Jeg ved ikke hvorfor de eventuelt var kuperet af der oppe , jeg sidder
med et billed fra 1903 og der har de alle sammen haler men de er dog øre
kuperet og det må vi jo ikke her hjemme mere, vi må kun impotere dem med
øre kupering men det slutter også snart. jeg kommer til at tænke på om
det eventuelt kan havde nogle der har været brugt til jagt for så kunne
det jo godt være at man kuperet dem lige som jagthundene.
hilsen Tina Bergen

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-04-03 02:12

Hej Tina

Ja se det skal jeg jo så ikke kunne sige, for jeg har jo selv kun kendt de
tre af hundene, og der kan jeg i hvert fald sige med sindsro, at i hvert
blev de to med haler, ikke brugt til jagt, men den første tror jeg heller
ikke blev det, og jeg har ikke kontakt med dem mere, og har ikke haft det i
meget lang tid, men jeg tror nu ikke han havde tid til jagt. Men muligheden
foreligger. Ellers har det nok bare været fordi det var lejligheds hunde,
hvor det kunne være meget praktisk, hvis de var haleløse

M.V.H..... Benny..