MS Windows
briani 27239
Windows og printer
Fra : Harald

Dato : 03-04-03 20:24

Hej

Jeg har en printer delt på en windows XP maskine, er der en mulighed for at
en anden brugere som ønsker at udskrive til denne printer fra en anden
maskine ikke kan gøre dette uden først at skulle indtaste et brugernavn
og/eller kode? Den anden maskine kører windows 2000.

Mvh
HK

Fra : Fido-dk

Dato : 04-04-03 10:50

er brugeren fra windows 2000 maskinen oprettet som bruger på windows xp
maskinen? med samme kode (hvis der bruges en)

--

Fido-dk
Fjern remove i mail adresse hvis du vil maile til mig...

Fra : Harald

Dato : 04-04-03 11:09

"Fido-dk" <i_am_fidodk@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> er brugeren fra windows 2000 maskinen oprettet som bruger på windows xp
> maskinen? med samme kode (hvis der bruges en)

Nej og på windows XP maskinen bruges der ikke kode og der startes op med
admin rettigheder, på windows 2000 maskinen er der kode på og der startes op
med bruger rettigheder.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-03 12:56

In dk.edb.system.ms-windows, Harald <swobu@kroning.dk> says...
> [...]
> maskine ikke kan gøre dette uden først at skulle indtaste et brugernavn
> og/eller kode? Den anden maskine kører windows 2000.

Nej. Det kræver brugernavn og adgangskode at anvende shares på en NT-
baseret Windows.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Harald

Dato : 04-04-03 13:11

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.system.ms-windows, Harald <swobu@kroning.dk> says...
>
> Nej. Det kræver brugernavn og adgangskode at anvende shares på en NT-
> baseret Windows.

Ja, og det er også det jeg ønsker, men hvordan sættes det op således at man
på windows 2000 maskinen skal indtaste brugernavn og/eller kode inden man
kan få lov til at udskrive på printeren der er tilkoblet windows XP
maskinen?